printlogo


کد خبر: 172774تاریخ: 1395/12/11 00:00
اخبار

وضع تولید و صدور خودرو در 95
در 11  ماهه امسال تولید انواع خودرو ۳۹ درصد افزایش یافت. به گزارش ایسنا، در این مدت تولید انواع خودرو از ۷۸۲ هزار و ۸۵۳ دستگاه در ۱۱ ماهه سال گذشته به یک میلیون و ۸۷ هزار و ۹۵۸ دستگاه افزایش یافت. در این مدت تولید انواع سواری با رشد 2/41 درصدی همراه بوده و از ۷۱۶ هزار و ۹۴۷ دستگاه در ۱۱ ماهه سال گذشته به یک میلیون و ۱۲ هزار و ۲۴۹ دستگاه رسید. تولید انواع وانت نیز با رشد 3/13 درصدی از ۵۶ هزار و ۳۸۶ دستگاه در ۱۱ ماهه پارسال به ۶۳ هزار و ۸۶۲ دستگاه افزایش یافت. تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با رشد 3/24 درصدی همراه بوده و به ۶۳۴ دستگاه رسید. همچنین تولید انواع اتوبوس 9/39 درصد افزایش یافته و به ۸۳۸ دستگاه افزایش یافت. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده هم 5/21 درصد رشد داشته و به ۱۰ هزار و ۲۱۳ دستگاه رسید.
کاهش صادرات خودرو
از سوی دیگر صادرات خودرو و قطعات امسال کاهش قابل توجهی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرد به طوری‌که از 177 میلیون دلار در سال گذشته به 113 میلیون دلار در 11 ماهه امسال رسید. در 11 ماهه امسال 24 هزار تن خودرو و قطعات از کشور صادر شد. این در حالی است که حجم صادرات خودرو و قطعات در سال گذشته به بیش از 37 هزار تن رسید. ارزش ریالی خودرو و قطعات صادرشده در این مدت، 356 میلیارد و 387 میلیون تومان بود که در مقایسه با صادرات 522 میلیارد و 882 میلیون تومانی سال گذشته، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. ارزش دلاری صادرات خودرو و قطعات نیز در این مدت به رقم 113 میلیون و 644 هزار دلار رسید که سال گذشته معادل 177 میلیون و 410 هزار دلار بوده است.


بهبود وضعیت بارش‌ها در ۱۴ استان
در پی بارش‌های مناسب بهمن و اسفند امسال در بیشتر استان‌های کشور، بارش‌ها در ۱۴ استان بهبود یافته و ۱۷ استان همچنان منفی است. به‌گزارش وزارت نیرو، میزان بارش‌های ۱۷ استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، البرز، ایلام، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان از ابتدای سال آبی تا ۴ اسفندماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال منفی ارزیابی شده است. این گزارش حاکی از آن است که بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به استان چهارمحال‌وبختیاری با ۴۱۲ میلیمتر و کمترین میزان بارش‌ها مربوط به استان یزد با 6/36 میلیمتر بوده است.


Page Generated in 0/0278 sec