printlogo


کد خبر: 172780تاریخ: 1395/12/11 00:00
اخبار

هواشناسی پیش‌بینی کرد
گرد و خاک و آلودگی در راه خوزستان
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی امروز، از وقوع گرد و خاک در خوزستان خبر داد. به گزارش ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، چهارشنبه(امروز) جوی نسبتا پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم است و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود. وی با بیان اینکه از اوایل روز پنجشنبه 12 اسفند، سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، افزود: این سامانه بتدریج در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور سبب بارش باران و وزش باد، در مناطق مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی موجب رعد و برق می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از اواخر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی خوزستان، عراق و شرق عربستان و شکل‌گیری توده‌های گرد و خاک، در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.


عضو شورای شهر تهران مطرح کرد
نامگذاری ۶ معبر به نام ۶ نفر از علمای کشور
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نامه‌ای به رئیس شورای شهر برای نامگذاری ۶ معبر به نام ۶ نفر از علمای کشور ارسال شده و قرار است بزودی مورد بررسی قرار گیرد. به گزارش فارس، مجتبی شاکری در تذکرات پیش از دستور سیصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: 354 محله در تهران با نظر شورایاران و با حفظ نام‌های گذشته بعضی از این محله‌ها تغییر نام خواهند داشت و برای تصویب به صحن شورا خواهد آمد. وی افزود: درباره نامگذاری معبری به نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تاکنون 2 جلسه در کمیسیون نامگذاری در این باره داشته‌ایم و مقرر شد 6 معبر برای 6 نفر از علمای این کشور از جمله آیت‌الله تهرانی، آیت‌الله خوشوقت، آیت‌الله حق‌شناس، آیت‌الله فاضل‌لنکرانی، آیت‌الله ابوترابی‌فرد و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نامگذاری شود و نامه آن نیز به رئیس شورا ارائه شده است. شاکری به سخنان رئیس‌جمهور درباره گشایش‌های دولت برای بدهی به بانک‌ها اشاره کرد و گفت: از دولت درخواست می‌شود بدهی 4 هزار میلیارد تومانی را که تمام دولت‌ها به شهرداری بدهکارند پرداخت کند.


راه‌اندازی ۳۰ پایگاه اورژانس هوایی
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه ایجاد پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و روستایی در دستور کار است، گفت: ایجاد پایگاه‌های روستایی از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که شاهد تصادفات و تلفات بسیاری در جاده‌های روستایی هستیم. به گزارش تسنیم، پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاح مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی قم اظهار کرد: برکات طرح تحول سلامت نصیب همه مردم شده است و به همت دولت، خیرین، مردم و مسؤولانی که در حوزه بهداشت و درمان هستند اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است. وی با اشاره به احداث بیمارستان‌های مختلف و افزایش تخت‌های بیمارستانی گفت: در بخش فوریت‌های پزشکی شاهد اقدامات قابل توجهی بوده‌ایم و در شرایط کنونی 30 پایگاه هوایی در کشور راه‌اندازی شده است. وی گفت: ایجاد پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و روستایی نیز در دستور کار است.


Page Generated in 0/0050 sec