printlogo


کد خبر: 172792تاریخ: 1395/12/11 00:00
اخبار

علی مطهری:
«فروشنده» چهره خوبی از ایران نشان نمی‌دهد
علی مطهری با اشاره به دریافت جایزه اسکار از سوی اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» اظهار کرد: از نظر فنی و هنری و دنیای سینما، طبعا اینگونه جوایز امتیازی برای سینمای ایران به شمار می‌رود. به گزارش ایسنا، وی افزود: همان طور که قبلا گفتم انتخاب فیلم فروشنده از طرف سینمای ایران برای معرفی به اسکار انتخاب خوبی نبود چون اولا این فیلم سوژه خوبی ندارد و ثانیا چهره خوبی از ایران نشان نمی‌دهد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: آقای فرهادی بهتر بود فردی را به عنوان نماینده خود به اسکار معرفی می‌کرد که پوشش اسلامی را رعایت می‌کرد، اگر چه نرفتن ایشان به آمریکا در اعتراض به تصمیم ضد مهاجرتی ترامپ قابل تقدیر است.

فیلمبرداری فیلم «مجیدی» به نیمه نزدیک شد
فیلمبرداری فیلم سینمایی «پشت ابرها» جدیدترین ساخته مجید مجیدی به نیمه نزدیک شد. به گزارش فارس، فیلمبرداری جدیدترین ساخته مجید مجیدی با نام «پشت ابرها» به نیمه نزدیک شد و ظرف هفته‌های آتی تدوین فیلم آغاز خواهد شد. مدتی است فیلمبرداری فیلم در هند آغاز شده، مجیدی از بازیگران هندی برای ساخت فیلم استفاده کرده است و گروه مشغول فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم در شهر بمبئی هستند. فیلمنامه این فیلم که در ایران پروانه ساخت گرفته است توسط محمدرضا طالش‌مجیدی و مهرداد کاشانی نوشته شده و تهیه‌کنندگی این اثر برعهده مجید مجیدی و یک شرکت هندی است. براساس پیگیری‌های خبرنگار فارس تدوین جدیدترین ساخته مجیدی توسط یک تدوینگر ایرانی انجام می‌شود. با توجه به انتشار پوستر فیلم به نظر می‌رسد این فیلم در راستای آثار قبلی فیلمساز و دغدغه‌های او در حوزه نوجوانان و جوانان است.

انصراف شجاعی‌طباطبایی از داوری نمایشگاه میکس
 در زمانه‌ای که حضور در رقابت‌های شبه‌فرهنگی جهانی چه به عنوان هنرمند و چه داور ذوق‌زدگی‌های فراوانی را برای افراد مختلف به همراه دارد، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، کاریکاتوریست مطرح کشور به دلیل محتوای ضددین مسابقه میکس کرواسی از حضور در آن به عنوان داور انصراف داد. شجاعی‌طباطبایی در این باره می‌گوید: «این مسابقه در فراخوان به طور غیر مستقیم به موضوع موجودات فضایی می‌پردازد که من هم تصور کردم قرار است کارهای طنزآمیز به مسابقه ارسال شود. اما بعد از دیدن جزئیات بیشتر و کمک محققان و دوستان متوجه شدم افرادی از جمله استفان هاوکینگ، نیکولا تسلا، نیل دو گراس، جورج نووری و دیوید هاتچر که در فراخوان این نمایشگاه اسامی‌شان مطرح شده است، نگاهی ضددین و در برخی موارد ضد خدا دارند. مسابقه میکس کرواسی جهت مشخصی داشت؛ با توجه به اینکه جریان الحادی را دنبال می‌کرد، با ارسال نامه‌ای به «نناد اوستوجیک» رئیس این مسابقه بین‌المللی انصراف خود را از داوری اعلام کردم.» مدیر خانه کاریکاتور ایران همچنین با اشاره‌ به جریاناتی که می‌کوشند با پنهان شدن پشت هنر علیه دینداری تبلیغ کنند، اضافه کرد: «نکته جالب اینجاست که جریانی در غرب با مطرح کردن مباحثی از جمله موجودات فضایی و سفینه فضایی می‌خواهد جریان ضددین را در قالب هنر رقم بزند. این جریان در نهایت به دنبال انکار عقاید دینی است که حتی منشأ خلقت انسان را به سمت و سوی دیگری هدایت کند». گفتنی است، سومین دوره نمایشگاه میکس 29 ژوئن در کرواسی برگزار می‌شود.

«غمنومه فریدون» منتشر می‌شود
اثر شنیداری «غمنومه فریدون» به آهنگسازی حسین علیزاده اردیبهشت‌ماه سال آتی منتشر می‌شود. به گزارش  مهر، اثر شنیداری «غمنومه فریدون» به آهنگسازی حسین علیزاده اردیبهشت‌ماه سال آتی با یاد و بزرگداشت مرتضی احمدی و ژاله علو منتشر خواهد شد. این اثر، کتابی صوتی براساس داستانی به نویسندگی و کارگردانی پیمان قدیمی است که حاصل تحقیقات او در زمینه ادبیات کوچه است.


Page Generated in 0/0050 sec