printlogo


کد خبر: 172793تاریخ: 1395/12/11 00:00
رویدادها

«برادر جان» جدیدترین سریال سعید نعمت‌الله
نویسنده سریال «برادر جان» گفت: این سریال به کارگردانی بهرنگ توفیقی خردادماه سال آینده وارد مرحله تولید خواهد شد. به گزارش فارس، سعید نعمت‌الله، نویسنده سریال «لبخند رخساره» در گفت‌وگو با فارس، گفت: بتازگی نگارش سریال «برادر جان» را به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی شروع کردم. این سریال ملودرام خانوادگی است که موضوع حق‌الناس را مطرح می‌کند. وی در ادامه بیان داشت: داستان این سریال 30 قسمتی درباره پسری است که بعد از مرگ پدرش، می‌خواهد دین‌های او را ادا کند. نویسنده سریال «پشت بام تهران» افزود: لوکیشن‌های زیادی را در این مدت دیدیم اما در حال حاضر مشغول تصمیم‌گیری هستیم تا سریال را در کدام شهر کلید بزنیم. این نویسنده همچنین بیان داشت: سریال «برادر جان» خردادماه و بعد از پایان نگارش 15 قسمت کلید می‌خورد. وی درباره زمان پخش «لبخند رخساره» نیز گفت:‌ هیچ خبری در این باره از سازمان صداوسیما و شبکه یک به ما اعلام نشده است.

پرونده سواد رسانه‌ای در ماهنامه «مدیریت رسانه»
شماره بیست‌وهفتم ماهنامه «مدیریت رسانه» با مقالاتی درباره «سواد رسانه‌ای» منتشر شد.  به گزارش روابط عمومی ماهنامه علمی- تخصصی مدیریت رسانه، از جمله مطالب شماره بیست‌وهفتم  می‌توان به «تکنیک‌های جنگ روانی پوشش خبری انتخابات»،  «تبیین مفهوم سواد رسانه‌ای و ابعاد آن»، «نقش سواد رسانه‌ای در ارتقای امنیت عمومی شبکه‌های اجتماعی»، «نگاهی به اهمیت سواد رسانه‌ای در استفاده از تلفن همراه  هوشمند» و «بازنمایی خانواده در سریال شبکه‌های ماهواره‌ای» اشاره کرد.  در این شماره مروری بر کتاب «150 هشتک» به قلم دکتر سید بشیر حسینی و حسین حق‌پناه صورت گرفته است. فرهیختگان گرامی می‌توانند  این ماهنامه را از فروشگاه‌های قانونی کتاب الکترونیک «فیدیبو» و «کتابراه» خریداری کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در صورت دسترسی به بانک اطلاعات نشریات «مگیران» و پایگاه مجلات تخصصی نور «نورمگز»، مقالات گذشته این ماهنامه را مطالعه کنند.

معارفه مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار شد.  به گزارش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، در این مراسم که مدیران عامل پیشین و جدید بنیاد و برخی مسؤولان جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام حضور داشتند، از زحمات و خدمات سیدجواد جعفری تجلیل به عمل آمد و اکبر شیخ به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد و دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام معرفی شد. فعالیت بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در سال ۱۳۸۲ و با برنامه‌هایی در ۸ عنوان با رویکرد ملی و مبتنی بر آموزه‌های رضوی از طریق قالب‌های فرهنگی و هنری آغاز شد به‌گونه‌ای که در حال حاضر علاوه بر سراسر میهن اسلامی، در ۷۷ کشور و ۲۴۰ عنوان برنامه به ترویج فرهنگ رضوی پرداخته می‌شود. ۳۶۰ نهاد و سازمان فرهنگی در این امر خطیر مشارکت دارند.

هالیوود ریپورتر گزارش داد
کاهش قابل توجه تماشاگران اسکار
آمار تماشاگران اسکار که پای تلویزیون نشستند و این مراسم را در آمریکا تماشا کردند با کاهش قابل توجه نسبت به سال پیش همراه شد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، شمار تماشاگران هشتادونهمین دوره مراسم اسکار که به صورت مستقیم یکشنبه‌شب از شبکه ABC پخش شد برابر 9/32 میلیون نفر بود. این رقم به معنی کاهش ۴ درصدی نسبت به سال پیش است. مخاطبان کلیدی این مراسم طیف سنی 18 تا 49 سال هستند که 1/9درصد مخاطبان اسکار را تشکیل دادند.  مراسم یکشنبه‌شب ۳ ساعت و ۴۹ دقیقه به طول انجامید که طولانی‌ترین مراسم در ۱۰ سال اخیر بود. از نمایش امسال ۱۱۵ میلیون دلار بابت آگهی کسب شد. این شبکه تلویزیونی و آکادمی اسکار در ماه آگوست ۲۰۱۶(مرداد) قراردادی به این منظور امضا کرده بودند که تکلیف پخش اسکار و آگهی‌ها را تا سال ۲۰۲۸ روشن کرده است و طبق آن شبکه ABC و کمپانی دیزنی مسؤولیت این برگزاری را برعهده دارند.


Page Generated in 0/0059 sec