printlogo


کد خبر: 172797تاریخ: 1395/12/11 00:00
اخبار

پرسپولیس بازی از دست داده را پیروز شد
بازگشت رؤیایی
دیدار تیم‌های الوحده امارات و پرسپولیس با برتری سه بر دو نماینده ایران به پایان رسید.در ادامه هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، از گروه D  الوحده امارات در ورزشگاه آل‌نهیان میزبان پرسپولیس ایران بود که این دیدار در پایان با برتری سه بر دو پرسپولیس به پایان رسید.برای پرسپولیس در این دیدار وحید امیری در دقیقه ۴ و مهدی طارمی در دقایق۸۱  و ۸۹ و برای الوحده نیز  اسماعیل مطر در دقیقه ۵۹ و جورج والدیویا در دقیقه۶۶ گلزنی کردند.در دقیقه چهار مهدی طارمی با یک حرکت خوب وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس رو به عقب، توپ را مقابل دروازه به وحید امیری رساند و این بازیکن هم با یک ضربه پای چپ دروازه را باز کرد. در آغاز نیمه دوم شاهد بازی متعادلی از هر دو تیم بودیم و روی معدود فرصت‌ها سفیدپوشان الوحده به دنبال خلق فرصت گلزنی بودند. روی یکی از همین فرصت‌ها بود که جورج والدیویا در دقیقه ۵۹ پاس زیبایی را برای اسماعیل مطر فرستاد و این بازیکن هم دروازه پرسپولیس را باز کرد.در دقیقه ۶۶ جورج والدیویا روی اشتباه مدافعان پرسپولیس توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند. در دقیقه ۸۱ بازی با پاس خوبی که ماهینی برای محمد انصاری فرستاد، این بازیکن توپ را روی دروازه ارسال کرد و مهدی طارمی با یک ضربه سر زیبا دروازه الوحده را باز کرد. در ادامه شاگردان برانکو در دقیقه ۸۹ صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و سروش رفیعی با استفاده از این فرصت پاس زیبایی را برای مهدی طارمی ارسال کرد و طارمی هم با یک ضربه پای راست زیبا دروازه الوحده را برای بار سوم باز کرد. در دیگر بازی روز گذشته ذوب‌آهن در مسقط با نتیجه 2 بر 1 مغلوب الاهلی عربستان شد.

کدام تیم‌ها بیشترین سود را از داوری بردند؟
حاشیه‌های پرتعداد داوری‌های این فصل لیگ برتر باعث شد برنامه نود جدولی از اشتباهات داوران تهیه کند. جدولی که به تفکیک تیم‌ها نشان می‌داد کدام تیم بیشترین سود را از داوری برده و کدام تیم، بیشتر از همه ضرر کرده است. دیدن نام گسترش فولاد و صبای قم در بالای جدول تیم‌هایی که سود کرده‌اند، کمی غافلگیرکننده بود؛ تیم‌هایی که مربیان‌شان پس از بیشتر بازی‌ها به عملکرد داوران معترض بودند. دایی که اعتقاد دارد داوران همیشه به ضرر تیم‌هایش هستند هم مجموعا فقط یک بازی از داوری ضرر کرده است. در بین تیم‌های مدعی قهرمانی و سهمیه آسیایی، استقلال در مجموع 3 بازی بیشتر از داوری سود برده و در صدر قرار دارد. بعد از گسترش فولاد و صبا، استقلال در رده سومین تیم‌هایی است که در مجموع سود و ضرر، بیشترین سود را از داوری برده‌اند. ‌جز استقلال، مجموع سود و ضرر هیچکدام از 5 تیم رده‌های اول لیگ مثبت نیست. گسترش فولاد با سود بردن از داوری در 7 بازی، صدرنشین جدول تیم‌هایی است که داوری‌های این فصل به آنها کمک کرده است. البته صبا، بازی‌های بیشتری از داوری سود برده اما 4 داوری به ضرر این تیم، باعث شده میزان سود آنها از تیم کمالوند کمتر شود. گسترش فولاد، این فصل در هیچ بازی‌ای از داوری ضرر نکرده و داوران لیگ همیشه منصفانه یا به نفع این تیم سوت زده‌اند!

دلیل اصلی شکست سنگین التعاون برابر استقلال
سرمربی رومانیایی التعاون از دلیل اصلی شکست تیمش در دیدار برابر استقلال سخن به میان آورد.‌ به نقل از الریاضیه، التعاون عربستان در دیدار نخست خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا توانسته بود لکوموتیو ازبکستان را شکست داده و امیدوارکننده ظاهر شود اما این تیم عربستانی در دیدار دوم برابر استقلال تحقیر شد و با 3 گل تن به شکست داد. کنستانتین گالکا، سرمربی رومانیایی التعاون عربستان در گفت‌وگویی که با الریاضیه داشت از دلیل اصلی شکست تیمش سخن به میان آورد و گفت‌:  ضربات شروع مجدد حریف پشت ما را شکست. تیم حریف از این ضربات بخوبی استفاده کرد، این در حالی بود که ما جاگیری‌های بسیار بدی داشتیم و مرتکب اشتباهات زیادی شدیم. او ادامه‌ داد: می‌خواستم در همان دقایق نخست بازی دست به تعویض بزنم. چند بازیکن ما به صورت عجیبی زمین خوردند و می‌ترسیدم که مصدوم شوند. عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان دادیم و در نهایت بازی را واگذار کردیم. هر 4 تیم این گروه بعد از 2 بازی 3 امتیازی هستند به گونه‌ای که یک برد و یک شکست در کارنامه دارند. استقلال به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت، این‌ در حالی است که التعاون به قعر جدول سقوط کرد.


Page Generated in 0/0051 sec