printlogo


کد خبر: 172799تاریخ: 1395/12/11 00:00
ترامپ معتبرترین جشنواره سینمایی آمریکا را ضعیف دانست
اسکار سیاسی

رئیس‏‎جمهور آمریکا با حمله شدید به معتبرترین جشنواره سینمایی این کشور، اسکار 2017 را به‌خاطر سیاسی‌کاری حاکم بر آن ضعیف دانست.
اشتباه بی‌سابقه در اهدای جایزه بهترین فیلم جایزه آکادمی به فیلم «لالالند» (عالم هپروت) به جای «مهتاب» برنده حقیقی آن و چندین اشتباه شرم‌آور دیگر توسط برگزارکنندگان مراسم اسکار 2017، ترامپ را به واکنش واداشت. او در گفت‌‏وگو با تارنمای خبری برایبارت‌نیوز گفت: «آنها چنان سخت بر سیاست متمرکز شده بودند که نتوانستند برنامه را تا پایان اداره کنند. قدری غم‌انگیز بود. زرق و برق مراسم اسکار از بین رفت».
برایبارت‌نیوز یک وب‎سایت محافظه‎کار و راست‏‌گراست که استیون بنن، استراتژیست ارشد ترامپ، پیش‌تر مدیریت آن را برعهده داشته است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت اگر مسؤولان اسکار بیشتر از تمرکز بر وی، بر کار خود متمرکز می‎‏شدند، شاید این اشتباه پیش نمی‏‌آمد. به گفته وی  مراسم اسکار امر «بسیار ویژه‎ای» را کم داشت و اشتباه رخ داده در انتهای برنامه، پایانی غم‎انگیز را برای این رویداد سالانه رقم زد.
ترامپ همچنین مسؤولان این نمایش را متهم به بیرون کشیدن گزینه نژادپرستی علیه خود کرد. ترامپ گفت: «ببینید، اینگونه به نظر می‌رسد که طرف مقابل هر زمان که خیلی بد می‌بازد گزینه نژادپرستی را بیرون می‌کشد. من سال‌هاست که مراسم اسکار را تماشا می‌کنم و نمایش‌های آنها علیه رونالد ریگان و بسیاری از افراد دیگر را دیده‌ام». وی ادامه داد: «آنها همیشه دوست دارند مقابل آنها از گزینه نژادپرستی استفاده کنند اما در حقیقت عملکرد من به نسبت بسیاری از دیگر جمهوری‌خواهان و افراد دیگر در انتخابات گذشته در قبال گروه‌های نژادی بهتر بود. من عملکرد بهتری در میان لاتین‌تبارها و در میان سیاهپوستان داشتم و اگر این عملکرد بهتر نبود اینجا ننشسته بودم».
این در حالی است که جیمی کیمل، طنزپرداز معروف آمریکایی و مجری مراسم یکشنبه شب در لس‌آنجلس از همان ابتدای مراسم اسکار، ترامپ را به باد تمسخر گرفت.
او در آغاز برنامه با لحنی کنایه‎‏آمیز از ترامپ تشکر کرد چرا که باعث شده است دیگر کسی اسکار را برنامه‎ای نژادپرستانه نداند. کیمل حتی گفت مراسم اسکار از تلویزیون‌های آمریکا و همه کشورهای دیگر «که اکنون از آمریکا متنفر هستند» پخش می‎شود.
این مجری طنزپرداز، به این شوخی‎ها اکتفا نکرد و در بخشی از اجرای خود با اظهار نگرانی نسبت به واکنش نشان ندادن ترامپ به اظهاراتش به صورت زنده توئیتی فرستاد و از رئیس‌جمهور آمریکا پرسید: بیداری؟
 اوباما متهم شد
رئیس‌جمهورآمریکا، سلف دموکرات خود در کاخ سفید را متهم به توطئه راه انداختن اغتشاش سراسری و جنگ روانی علیه خود کرد. دونالد ترامپ دیروز در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفت: «باراک اوباما و دار و دسته‌اش عامل اعتراضات سراسری علیه او و عامل افشاگری‌ها علیه کاخ سفید هستند. این در حالی است که تاکنون حملات ترامپ به اوباما پس از ورودش به کاخ سفید از انتقاد به گلف بازی دائم رئیس‌جمهور پیشین فراتر نرفته بود. ترامپ درباره مساله افشاگری‌ها گفت: «شما هرگز نخواهید فهمید که دقیقا پشت صحنه چه اتفاقاتی می‌افتد. ممکن است حدس‌تان درست باشد اما هرگز نخواهید دانست چه اتفاقی می‌افتد. با این حال من فکر می‌کنم باراک اوباما عامل اصلی است زیرا افرادش مطمئنا در پشت‌پرده فعالیت می‌کنند».
او ادامه داد: «برخی از این افشاگری‌ها احتمالا از جانب این گروه است. می‌دانید که برخی از اطلاعات افشا شده که افشاگری‌های واقعا جدی هستند به لحاظ امنیت ملی بسیار بد و زیانبار بودند اما من همچنین درک می‌کنم که این دنیای سیاست واقعی است. اینکه او [اوباما] پشت پرده این اتفاقات است مربوط به سیاست می‌شود و احتمالا ادامه خواهد یافت». به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، معترضانی که به تظاهرات رفته و برای آزار قانونگذاران جمهوری‌خواه در سالن‌های کنگره حضور پیدا می‌کنند، پول دریافت می‌کنند.
ترامپ همچنین دلیل عدم حضورش در مراسم ضیافت شام خبرنگاران کاخ سفید در بهار آتی را پیش‌بینی حملات رسانه‌ها به خود دانست و گفت: «داستان‌هایی را می‌سازند و منابعی را به وجود می‌آورند که به اعتقاد من اصلا وجود خارجی ندارد. البته من نمی‌گویم همه منابع آنها ناموجود است اما معتقدم بسیاری از منابع خبری و بسیاری از روایت‌های آنها ساختگی و بسیاری از این گزارشات موهومات محض است».


Page Generated in 0/0304 sec