printlogo


کد خبر: 172816تاریخ: 1395/12/14 00:00
اخبار

تلاش 6 وزیر برای رفع فیلتر کلش آف کلنز!
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش دولت برای رفع فیلتر بازی «کلش آف کلنز» خبر داد و گفت: برای رفع فیلتر این بازی ۶ وزیر مشغول پیگیری بودند! به گزارش ایسنا، سیدرضا صالحی‌امیری در دومین نشست «بررسی چالش‌های کسب و کارهای نوپا» در وزارت ارتباطات حضور یافته و به ارائه توضیحاتی درباره مشکلات فعالان این بخش پرداخت. وی با بیان اینکه فضای کسب و کار نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده، اظهار کرد: حق هر سیستمی است که بخواهد خود را با تحولات جدید به‌روز کند. قطعا این کار شدنی است و ما نیز در فروردین‌ماه سال آینده جلساتی در این زمینه گذاشته و برخی مباحث مطرح‌شده را پیگیری خواهیم کرد.

سفرهای استانی ارکستر ملی با حضور افتخاری
فریدون شهبازیان از سفر ارکستر ملی ایران به لرستان و کرمانشاه خبر داد و از برنامه‌هایش برای همکاری با خوانندگان مطرح موسیقی ایران گفت. به گزارش تسنیم، وی درباره برنامه‌اش برای رهبری ارکستر ملی گفت: از روز نخست که مسؤولیت ارکستر ملی ایران را برعهده گرفتم، همه‌ تلاشم این بود که علاوه بر اجراهایی که در تهران خواهیم داشت، بتوانیم هم‌میهنان‌مان در سراسر کشور را با موسیقی ارکسترال آشنا کنیم، چون کارهای محلی و مقامی هم در رپرتوار ما قرار دارد؛ این مساله و اجرا در شهرستان‌ها برای ما پررنگ‌تر می‌شود. شهبازیان افزود: در تمام مناطق ایران موسیقی‌هایی جریان دارد که در هیچ جای جهان وجود ندارد. در نقاط مختلف مملکت ما موسیقی‌هایی هست که مردم آنها را به عنوان موسیقی نواحی می‌شناسند؛ خراسان، کردستان، لرستان، گیلان، جنوب ایران، مازندران، تبریز، آذربایجان و همه‌ نقاط ایران موسیقی ویژه‌ خود را دارد و این مساله در جهان موسیقی بسیار ارزشمند است.نخستین سفرمان به لرستان و کرمانشاه است. سعی‌مان این است به جاهایی که امکان اجرا وجود دارد سفر کنیم. در این کنسرت‌ها آقای افتخاری همراه ما هستند.

کتابستان معرفت منتشر کرد
3 رمان نوجوانانه با موضوع انقلاب
انتشارات کتابستان معرفت 3 رمان نوجوانانه با موضوع انقلاب اسلامی را در آستانه سال نو روانه بازار کتاب کرد. به گزارش مهر، انتشارات کتابستان معرفت 3 اثر داستانی تازه با عنوان «مسافر جمعه» اثر سمیه عالمی، «ظلمت سفید» نوشته سجاد خالقی و «آن مرد با باران می‌آید» نوشته وجیهه‌ سامانی را روانه بازار کتاب کرد. رمان «ظلمت سفید» که پیش از این عنوان اثر برگزیده جشنواره داستان انقلاب در سال ۱۳۹۳ را نیز به دست آورده، اثری است نوجوانانه که در فضای روستایی استان چهارمحال و بختیاری می‌گذرد. رمان «مسافر جمعه» اثر سمیه عالمی نیز اثری است با تم روستایی و در فضای سال‌های دهه ۴۰ رخ می‌دهد. قهرمان این رمان جوانی است اهل سبزوار که تصمیم دارد با دخترخاله‌اش ازدواج کند. نویسنده از درون توصیف زندگی او و حوادثی که در آن می‌رود موضوعاتی مانند اصلاحات ارضی، حادثه فیضیه و قیام 15 خرداد را شرح می‌دهد. رمان «آن مرد با باران می‌آید» اثر وجیهه علی‌اکبر‌سامانی نیز داستانی است که به عنوان اثر تقدیر شده در جشنواره داستان انقلاب پیش از این در انتشارات سوره مهر منتشر و در ویراست تازه از سوی نشر کتابستان منتشر شده است. این کتاب نیز اثری است با محوریت نوجوان و با موضوع انقلاب اسلامی. قهرمان این داستان نوجوانی است که وارد ماجرای مبارزات علیه رژیم پهلوی می‌شود.

دوبلور پیشکسوت درگذشت
مهین کسمایی، دوبلور پیشکسوت بعد از تحمل چند سال بیماری 12 اسفند بر اثر سرطان در آمریکا درگذشت. به گزارش تسنیم، شهراد بانکی، مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم این خبر را تایید کرده است. وی توضیح داد: مهین کسمایی، دوبلور پیشکسوت بعد از مدت‌ها بیماری پنجشنبه 12 اسفندماه در آمریکا از دنیا رفت.  به گفته وی، مهین کسمایی چند سال پیش از ایران رفته بود و اخیراً هم در آمریکا زندگی می‌کرد و بعد از تحمل مدت‌ها بیماری بر اثر سرطان درگذشت. این گوینده عنوان‌بندی کارتون «بابا لنگ‌دراز» برادرزاده علی کسمایی، ملقب به پدر دوبله ایران بود. کسمایی در سال 1317 در رشت متولد شد و سال 1331 کار خود را در حوزه دوبله آغاز کرد. وی گوینده نقش بازیگرانی چون آدری هیپورن، دایان کیتون، الیزابت تیلور و همچنین گوینده نقش فریماه فرجامی در فیلم «مادر» بوده است.


Page Generated in 0/0055 sec