printlogo


کد خبر: 172817تاریخ: 1395/12/14 00:00
رویدادها

حسن پورشیرازی «جمشید شاه» شد
پس از پرویز پرستویی که صداپیشگی تهمورث را برعهده دارد، حسن پورشیرازی به جمع صداپیشگان انیمیشن «آخرین داستان» اضافه شد و شخصیت‌های «جمشید» و «مرداس» را در این انیمیشن سینمایی صداپیشگی می‌کند. به گزارش تسنیم، دوبله انیمیشن «آخرین داستان» با حضور بازیگران مطرح سینما و تئاتر بتازگی آغاز شده است و پورشیرازی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون جای شخصیت‌های «جمشید شاه» و «مرداس»؛ پدر ضحاک در این انیمیشن صحبت خواهد کرد. پیش از این پرویز پرستویی گویندگی نقش‌های تهمورث سردار سپاه و ارشیا وزیر دربار جمشید را که برای مدتی هم در دربار ضحاک خدمت می‌کرد و اشکان خطیبی گویندگی  نقش آفریدون را برعهده گرفته بودند.  انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه است که داستانی از اواخر حکومت جمشید تا ابتدای حکومت آفریدون را روایت می‌کند و از سال 89 در استودیوی هورخش در حال ساخت است.

خاطرات سردار همدانی در «ضوء قمرخین»
4 عنوان از تازه‌ترین آثار نشر «۲۷ بعثت» با حضور چهره‌های فرهنگی رونمایی خواهد شد. به گزارش فارس، 4 عنوان از جدیدترین آثار منتشر شده توسط موسسه 27 بعثت رونمایی خواهد شد. «درنگی در نجف» سفرنامه اربعین حسینی به قلم جواد کلاته‌عربی یکی از 4 عنوان منتشر شده این موسسه است. در این سفرنامه 207 صفحه‌ای کلاته عربی خاطرات خود از سفر به کربلا در ایام اربعین را به نگارش درآورده است. کتاب «سرسپرده» زندگینامه سردار شهید هاشم کلهر معاون گردان مقداد لشکر 27 محمد رسول‌الله است. «سر سپرده» به قلم سمیرا خطیب‌زاده دارای 4 دفتر است که در یکی از این دفاتر اسناد و تصاویر شهید کلهر منتشر شده است. ترجمه عربی «مهتاب خین» با عنوان «ضوء قمرخین» روایت سردار شهید حسین همدانی از انقلاب اسلامی، کردستان و دفاع‌مقدس به قلم حسین بهزاد است. «گردان نهم» با ترجمه انگلیسی کارنامه عملیاتی گردان حبیب بن مظاهر لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) در دفاع‌مقدس با پژوهش و تدوین گلعلی بابایی نیز عنوان چهارمین اثری است که در این مراسم رونمایی خواهد شد. آیین رونمایی از 4 عنوان کتاب تازه منتشر شده نشر 27 بعثت، دوشنبه شانزدهم اسفندماه ساعت 14 در مرکز تبادل کتاب با حضور سردار کاظمینی، گلعلی بابایی و جمعی از نویسندگان برتر دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.

آخرین روز «آفتابگردان‌ها»
اردوی نخست ششمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی ویژه بانوان از سوی مؤسسه شهرستان ادب  آخرین روز خود را سپری می‌کند. به گزارش تسنیم، اردوی نخست ششمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، «آفتابگردان‌ها»، ویژه بانوان از چهارشنبه 11 اسفند در تهران آغاز شده و تا روز شنبه 14 اسفند ادامه خواهد داشت. در این اردو که به ابتکار موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود، شاعران جوانی از سراسر کشور که موفق شده‌اند امتیاز لازم را از داوران و کارشناسان گروه شعر به دست آورند، به مدت 4 روز در مجتمع آدینه گرد هم آمدند تا از برنامه‌های آموزشی فشرده با حضور استادان مطرح و سرشناس ملی در زمینه شعر بهره‌مند شوند.

برگزاری نشست‌ بین‌المللی «رسانه، فرهنگ و جهان اسلام»
انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، نخستین نشست‌ بین‌المللی «رسانه، فرهنگ و جهان اسلام» را دوشنبه آینده 16 اسفند و با حضور استادان داخلی و خارجی برگزار می‌کند. به گزارش مهر، نخستین نشست‌ بین‌المللی «رسانه، فرهنگ و جهان اسلام» از سوی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و با همکاری جامعه‌المصطفی العالمیه، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و رایزن علمی ایران در مالزی برگزار خواهد شد. عنوان پنل اول این نشست «اسلام، فرهنگ و توسعه» است که با سخنرانی دکتر سیدجواد میری و دکتر زید احمد برگزار می‌شود. پنل دوم هم با عنوان «اسلام و رسانه‌ها» با سخنرانی دکتر سیدوحید عقیلی، دکتر مهدی منتظرقائم و دکتر مراد مریکان برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec