printlogo


کد خبر: 172839تاریخ: 1395/12/14 00:00
اخبار

عضو فراکسیون حج مجلس نهم:
«برائت از مشرکین» از شروط اصلی ایران باشد
عضو فراکسیون حج مجلس نهم با اشاره به در جریان بودن مذاکرات هیات ایرانی با سعودی‌ها درباره برگزاری حج ۹۶ گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در حج بحث «برائت از مشرکین» است که باید جزو شروط اصلی ما قلمداد شود. به گزارش تسنیم، ناصر عاشوری درباره مذاکرات حج سال 96 و لزوم تمکین طرف سعودی برای تامین امنیت زائران کشورمان اظهار داشت: حج یکی از مناسک عبادی واجب برای مسلمانان محسوب می‌شود و ترک آن نیز جایز نیست مگر آنکه مانعی در میان باشد، بنابراین مذاکرات میان دو کشور در حال انجام است تا نتیجه‌ای حاصل شود. وی به مشکلات سال‌های گذشته زائران ایرانی در مراسم حج اشاره کرد و یادآور شد: البته در سال‌های اخیر شاهد بودیم امنیت و عزت لازم از سوی سعودی‌ها برای حجاج ایرانی تامین نشد و نمونه آن اتفاقاتی بود که در فاجعه منا به‌وقوع پیوست که جای تاسف و تاثر دارد.  عاشوری تاکید کرد: نباید برای اینکه زائران ما به هر قیمتی به حج بروند، هیات مذاکره‌کننده کشورمان از پیشنهادهای خود عقب‌نشینی کند. وی افزود: زائران ما باید زمانی به حج عزیمت کنند که امنیت لازم برای آنها وجود داشته باشد و عزتمندی زائران کشورمان لحاظ شود. این عضو فراکسیون حج مجلس نهم با بیان اینکه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با مسؤولان حج سعودی باید از موضع قدرت انجام بگیرد، اظهار کرد: باید شروطی همچون عزت، امنیت و سایر مسائل فرهنگی مورد اهتمام باشد؛ یکی از مهم‌ترین مسائل در حج  بحث برائت از مشرکین است که باید جزو شروط اصلی ما قلمداد شود.

اعزام ۱۲۰ هزار زائر تا ۱۵ فروردین به عتبات
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به استقبال گسترده علاقه‌مندان به زیارت عتبات عالیات در ایام نوروز گفت: از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین بیش از
۱۲۰ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که نسبت به ایام دیگر سال ۹۵ رشد 5/2 برابری خواهد داشت. محسن نظافتی درباره اعزام‌های نوروزی به عتبات عالیات و آخرین جزئیات آن به تسنیم اظهار داشت:  قرعه‌کشی‌ها و ثبت‌نام‌ها پایان یافته و دور جدید اعزام‌های نوروزی عتبات از 24 اسفندماه امسال تا 15 فروردین‌ماه سال 96 انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: امسال برای اعزام‌های نوروزی به عتبات عالیات شاهد رشد 20 درصدی هستیم و حتی نسبت به روزهای دیگر سال 95 نیز ارتقای اعزام‌های زائران به عتبات عالیات انجام گرفته است. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در سفرهای پیش از ایام نوروز، روزانه 50 تا 60 کاروان زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت به اعزام زائران مبادرت می‌کردند اما در ایام نوروز شاهد رشد 5/2‌برابری این اعزام‌ها خواهیم بود و روزانه نزدیک به 150 کاروان به عزیمت زائران می‌پردازند.


9 مصدوم در انفجار نیروگاه برق علی‌آباد
معاون مدیرکل بحران استان گلستان از وقوع انفجار در نیروگاه برق شهرستان علی‌آباد این استان خبر داد. حمیدرضا منتظری در این باره به ایسنا گفت: تعدادی از کارگران در حال عملیات سرویس‌کاری و جوشکاری خط گاز در نیروگاه برق شهرستان علی‌آباد بودند که ناگهان انفجاری در این بخش رخ داد. وی با بیان اینکه بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی و عوامل امدادی به محل اعزام شدند، گفت: عملیات امدادرسانی اطفای حریق در این نیروگاه به پایان رسید. وی با بیان اینکه خسارت ناشی از این حادثه در دست بررسی است، گفت: البته به نظر نمی‌رسد خسارت زیادی به این مجموعه وارد شده باشد. معاون مدیر کل بحران استان گلستان درباره مصدومان این حادثه گفت: 9 نفر در این حادثه دچار مصدومیت شدند که 5 نفر به شکل سرپایی خدمات درمانی را دریافت کردند و 4 تن دیگر به بیمارستان منتقل شدند.


Page Generated in 0/0135 sec