printlogo


کد خبر: 172856تاریخ: 1395/12/14 00:00
اخبار

فتنه‌گران توبه نکنند ملت با آنها آشتی نمی‌کند
خطیب نماز جمعه تهران گفت: فتنه‌گران تا زمانی که توبه نکنند، ملت با آنها آشتی نمی‌کند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه در سخنانی با اشاره به فضای انتخاباتی در کشور، گفت:  فضای کشور، فضای انتخاباتی است و انتخابات کلید خورده است؛ فضای انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران باید با فضای انتخاباتی غربی متفاوت باشد.وی با بیان اینکه اولویت همه ما در انتخابات باید حضور شکوهمند باشد، افزود: نباید فضای انتخابات، فضای عقده‌گشایی نسبت به ارزش‌های نظام اسلامی باشد، به بهانه نطق‌های انتخاباتی، نه کاندیداها و نه هواداران‌ آنها حق جفا به نظام اسلامی را ندارند و نباید خدمات 38 ساله نظام را زیر سوال ببرند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه باید مراقبت کرد، رسانه‌های بیگانه از هم‌اکنون برای تفرقه در فضای انتخابات خیز برداشته‌اند، افزود: چند شبکه ایجاد کرده‌اند تا همان بازی‌هایی که در فتنه 88 آفریدند را دنبال کنند؛ عزیزانی که در فضای مجازی هستند، تنفرشان را از آنها ابراز کنند و هر جا که آنها قصد مقابله با ارزش‌های اسلامی ما را دارند، تهاجمی عمل کنند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برخی اظهارات از سوی بعضی درباره آشتی ملی افزود: در فتنه سال 88 اقلیتی در برابر اکثریت وفادار این ملت ایستادند و فتنه فرصت‌سوز و  تفرقه‌افکن  88 را آفریدند، این اکثریت دل شان از این اندک آدم‌های اینچنینی خون است، این ملت از این جماعت دل پر خون دارد و تا زمانی که توبه نکرده‌اند با آنها آشتی نخواهد کرد.

بیانیه جبهه مردمی درباره تصویب حقوق  24 میلیونی مدیران دولتی در مجلس
مصوبه شرم‌آور
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای نسبت به مصوبه مجلس در تعیین سقف حقوق 24 میلیون تومانی برای مدیران دولتی واکنش نشان داد. به گزارش «وطن امروز»، در این بیانیه آمده است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه 11 اسفندماه و در جریان بررسی ماده 38 لایحه برنامه ششم توسعه، با اکثریت آرا سقف حقوق 24 میلیونی را برای مدیران دولتی در حالی به تصویب رساندند که پیش از آن رای به حقوق 812 هزار تومانی کارگران داده بودند. این بیانیه می‌افزاید: معنای این مصوبه شرم‌آور که باید آن را «ریشخند عدالت» نامید، آن است که بهارستان‌نشینان با آرای خود به فاصله طبقاتی 30 برابری حقوق‌بگیران رای «آری» داده‌اند! به بیان دیگر، حقوق روزانه 800 هزار تومانی یک مدیر خوش‌نشین دولتی معادل تمام حقوق و دسترنج یک ماهه یک کارگر سختکوش و نجیب است. در این بیانیه تصریح شده است: مصوبه روز چهارشنبه مجلس را از هر زاویه‌ای که بنگریم با هیچ منطق و بهانه‌ای نمی‌توان به توجیه آن پرداخت و اگر گفته می‌شود مدیران ما با حقوق‌های 10 و 15 میلیونی بر کرسی‌های صدارت جلوس نخواهند کرد، پس بگذارید شر این مدیران کاسب‌مسلک از سر ملت مان برداشته شود. در این بیانیه آمده است: مدیران کاسب‌مسلک، بروکرات و تکنوکرات تاکنون هیچ ملتی را به صلاح و اصلاح نرسانده‌اند. مدیران خسته و نشسته، مدیران ویلانشینی که باد اشرافیت در غبغب‌هایشان در تلاطم است، مدیرانی که کرسی‌های صدارت خود را یک غنیمت می‌دانند نه یک مسؤولیت و مدیرانی که با تزریق وعده‌های دروغین نشان داده‌اند فاقد سرپنجه‌های تدبیر و گره گشایی از این جامعه هستند، باید از صندلی‌های صدارت به پایین کشیده شوند تا این ملت روی آرامش و رفاه و رستگاری را ببیند. در این بیانیه خاطرنشان شده است: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن ابراز تاسف و تاثر از این مصوبه که فزون‌خواهی و دست‌یازی به بیت‌المال را قانونی کرده و رسمیت بخشیده است، اعلام می‌دارد شاید با کمی چاشنی خوش‌باوری بتوان این مصوبه را ناشی از قصور و بی‌توجهی نمایندگان مجلس دهم دانست اما بر این حقیقت اصرار داریم که اگر چنین است، نمایندگان مجلس دهم تا دیر نشده آستین‌های همت را بالا زده و تدبیری برای زدودن این لکه ننگ از دامان عملکردشان داشته باشند.
انتخاب هیأت رئیسه
اعضای هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شدند. در جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی که روز چهارشنبه برگزار شد، مرضیه وحید دستجردی درباره انتخابات هیات رئیسه توسط شورای مرکزی گفت: حجت‌الاسلام رحیمیان به عنوان رئیس شورا، آقایان حداد عادل و چمران به عنوان نواب رئیس، آقای ذوالقدر به عنوان رئیس ستاد، آقایان مهدی محمدی و حسینی به عنوان منشی، آقای فروزنده به عنوان دبیر تعیین و بنده نیز به عنوان سخنگوی هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شدم.


Page Generated in 0/0056 sec