printlogo


کد خبر: 172857تاریخ: 1395/12/14 00:00
گزارش

با حضور در دفاتر آیات عظام نوری‌همدانی علوی گرگانی و سیستانی صورت گرفت
دیدار بذرپاش با مراجع تقلید
بعدازظهر چهارشنبه مهندس مهرداد بذرپاش به شهر مقدس قم، سفر و پس از زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س)
با برخی مراجع و علما دیدار کرد. در این سفر چندساعته، بذرپاش با
آیات عظام نوری‌همدانی و علوی گرگانی و نیز حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در قم دیدار کرد. در دیدار بذرپاش با آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی، این مرجع تقلید با انتقاد از توجیهات مسؤولان در برخورد با مشکلات، گفت: دیدگاه کسی که از ابتدای کار فقط از قبلی‌ها انتقاد کند و نتواند کاری پیش ببرد یا بگوید همه چیز از اول خراب بوده است، اشتباه است و هر کس در توان خود باید کار کند؛ دشمنان اسلام و انقلاب این حرف‌ها را سوژه کوبیدن ما قرار می‌دهند. آیت‌الله نوری‌همدانی تأکید کرد: اگر از اول فقط یک نفر را انتخاب کنیم، موفق خواهیم بود؛ اگر هر گروهی بخواهد یک نفر را معرفی کند، این شکست است و باید با فداکاری، فکر و ازخودگذشتگی تمام انقلابی‌ها در یک نفر اجماع کنند و ما هم برای توفیق کسانی که در این راه قدم گذاشته‌اند دعا می‌کنیم.
مملکت دچار مشکلات داخلی شده است
در دیدار بذرپاش با آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی نیز این مرجع تقلید به نابسامانی‌های اقتصادی و معیشتی و نیز افزایش اختلاس در کشور اشاره کرد. آیت‌الله علوی‌گرگانی در این دیدار گفت: با حرف زدن تنها مشکلی حل نمی‌شود، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما نباید همه مشکلات را به دیگران حواله دهیم و باید ببینیم خودمان داریم چه کاری انجام می‌دهیم. به گزارش رسا، این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، اظهار داشت: امروز مملکت ما دچار مشکلات داخلی شده و هر کس از یک طرف اختلاس می‌کند؛ متصدیان مالی کم‌کاری می‌کنند و دولت باید جلوی هدررفت این سرمایه‌ها را بگیرد. آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: بنیه دادن به کارخانجات کشور از دیگر مسائل مهمی است که باید برای برطرف شدن مشکلات بیکاری و اقتصادی انجام شود. کشور باید به تولیدکنندگان ضعیف مساعدت کرده و مراکز تولیدی کشور را حرکت دهد. وی ابراز داشت: آخرت یعنی آینده‌نگری و برای بهبود آینده باید تلاش شود؛ خدای متعال کسی را که تلاش کند قطعا موفق خواهد کرد؛ ان‌شاءالله در آینده شاهد باشیم که اقتصاد ما رونق پیدا کند و مشکلات کشور مرتفع شود.
محبت خاصی به آیت‌الله خامنه‌ای دارم
همچنین مهرداد بذرپاش در سفر چندساعته به قم با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در قم دیدار کرد. در این دیدار حجت‌الاسلام شهرستانی با بیان اینکه وضعیت عراق مطلوب‌تر از قبل شده است، اظهار کرد: برخی مردم گروگان داعش هستند و به آنها اجازه خروج از شهر را نمی‌دهند اما پیروزی عراق حتمی خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه میان شیعه و سنی در عراق تفاوتی وجود ندارد، تصریح کرد: عراق به دنبال تامین امنیت همه است به همین علت مبارزه با داعش را با دقت دنبال می‌کند. نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی در ایران با بیان اینکه بنده نسبت به آیت‌الله خامنه‌ای محبت خاصی دارم، عنوان کرد: امیدواریم با عنایت حضرت مهدی(عج) ایشان نظام اسلامی را به آرمان‌های متعالی برسانند.
بذرپاش: بانک‌ها حکمرانی می‌کنند
مهرداد بذرپاش نیز در این دیدارها درباره نابسامانی‌های اقتصادی در کشور توضیح داد. وی مهم‌ترین تهدید را برای انقلاب اسلامی ایران، ناکارآمدی اقتصادی دانست و گفت: تمام اندیشمندان و کارشناسان کشور اصلی‌ترین مشکل را در حوزه اقتصادی می‌دانند، بنابراین نباید بگذاریم مردم کشورمان از این وضعیت رنج ببرند. بذرپاش اظهار داشت:  بانک‌ها سالی 300 هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌دهند و می‌شود گفت حکمران مطلق هستند؛ امروز همه از رکود نالان هستند و طبق گزارش بانک مرکزی نقدینگی کشور به بالای 1120 میلیارد تومان رسیده است؛ این نقدینگی کجاست و چه کسی باید مدیریت این نقدینگی را داشته باشد؟ این در حالی است که کارگاه‌هایی که چند جوان در آن کار می‌کنند منتظر 100 میلیون پول هستند تا چرخ کارگاه را به حرکت درآورند.


Page Generated in 0/0053 sec