printlogo


کد خبر: 172862تاریخ: 1395/12/14 00:00
اخبار

تورم روستایی به 1/7 درصد رسید
مرکز آمار ایران نرخ تورم مناطق روستایی در 12ماه منتهی به بهمن امسال را 1/7 درصد اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز» نرخ تورم مناطق روستایی در 12ماه منتهی به بهمن امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 1/7 درصد است که نسبت به دی‌ماه تغییر نکرده است. این شاخص نسبت به ماه مشابه پارسال (تورم نقطه به نقطه) که 6/7 درصد بود و نسبت به تورم نقطه به نقطه دی‌ماه امسال 5/0 درصد افزایش یافته است. شاخص کل بهمن امسال عدد 9/249 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 4/0 درصد افزایش داشته است.


رفع محرومیت‌های بدهکاران ارزی
در صورت تسویه حداقل ۲۵ درصد بدهی از سوی بدهکاران ارزی محرومیت‌های سه‌گانه در نظر گرفته شده در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر برای آنها رفع خواهد شد. به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین مصوبه هیات دولت درباره تعیین تکلیف وضعیت بدهکاران ارزی روشن شد، برای آن دسته از بدهکارانی که دارای اقساط سررسید شده هستند درصورت پرداخت حداقل 25درصد علی‌الحساب بدهی خود، محرومیت‌های سه‌گانه شامل عدم گشایش اعتبار اسنادی، عدم اعطای هرگونه تسهیلات (ارزی و ریالی) و عدم افتتاح دسته چک و حساب جاری جدید برداشته خواهد شد. همچنین به موجب این اصلاح، مهلت پرداخت حداقل 25 درصد اقساط سررسید شده بدهکاران به صورت علی‌الحساب تا پایان خرداد 1396 و مهلت تسویه کل اقساط سررسید شده تا پایان سال 1396 تمدید شد.


کارگران بیمه‌نشده هم عیدی می‌گیرند
مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه حتی به کارگران بیمه‌نشده هم عیدی تعلق می‌گیرد، گفت: بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی حدود ۱۲ میلیون کارگر بیمه‌شده داریم. به گزارش تسنیم، اسماعیل ظریفی‌آزاد در این‌باره افزود: کارفرمایان باید عیدی کارگران را پرداخت کنند که بر اساس قانون، میزان عیدی هر کارگر معادل 60 روز مزد یا 2 ماه حقوق او است. وی ادامه داد: قانونگذار برای این میزان، سقفی را تعیین کرده و کارفرمایان ملزم نیستند بیشتر از آن پرداخت کنند که این سقف معادل 90 روز حداقل دستمزد است و با توجه به حداقل دستمزد امسال، سقف عیدی کارگران حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان  است. وی اضافه کرد: اگر کارگری عیدی خود را دریافت نکرد حق دارد برای رسیدگی به این موضوع به مراجع حل اختلاف مراجعه و شکایت کند.


قیمت برخی کالاها در نمایشگاه بهاره
5 نمایشگاه بهاره با مجوز شورای تامین استان تهران از 11 اسفند در تهران آغاز به کار کرد. نمایشگاه‌های مصلا، حکیمیه تهرانپارس، خاوران،‌ بوستان ولایت و پارک ارم 5 نمایشگاه بهاره مجاز بوده و دیگر نمایشگا‌‌ه‌ها غیرقانونی است. این نمایشگاه‌ها از ساعت 10 صبح تا 21 شب (در روزهای جمعه از 13 تا 21) از 11 تا 20 اسفند دایر است اما نمایشگاه بهاره مصلا تا 27 اسفند آماده استقبال از مراجعه‌کنندگان خواهد بود. در نمایشگاه‌های بهاره اجناس و کالاهای ایرانی همچون پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبار با تخفیف‌های حداقل بین 15 تا 20 درصد به مردم عرضه می‌شود. همچنین برنج، شکر، روغن و کره نباتی، گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ در این نمایشگاه‌ها با قیمت مصوب و در راستای تنظیم بازار به عموم مردم عرضه می‌شود.
 


Page Generated in 0/0059 sec