printlogo


کد خبر: 172884تاریخ: 1395/12/15 00:00
اخبار

با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا(س) برگزار شد
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آخرین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با حضور حضرت آیت‌الله  العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، رئیس قوه قضائیه، جمعی از مسؤولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم،
آیت الله سید احمد خاتمی در سخنانی، حضور «شجاعانه، روشنگرانه و عفیفانه» حضرت صدیقه کبری سلام‌الله علیها در انجام وظیفه و دفاع از دین و ولایت را الگویی بی‌بدیل دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران نمونه‌ای از حضور بهنگام مردم در انجام وظیفه و تکلیف است و در دفاع از انقلاب و ارزش‌های دینی نیز باید همچون ام‌الائمه‌ علیه ‌السلام، با بصیرت و بدون واهمه از تهدیدها و سرزنش‌ها، به تکلیف عمل کرد. در این مراسم، همچنین آقای حدادیان بر مصائب حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد.

بررسی مدرک دکترای فریدون  در کمیسیون آموزش مجلس
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث دکترای حسین فریدون کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تشکیل یک کمیته به دنبال تحقیق و تفحص در رابطه با این موضوع است و نتیجه آن هم بزودی اعلام خواهد شد. احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با قم فردا، با تاکید بر اینکه مجلس باید بخش نظارتی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی را مورد توجه قرار دهد، افزود: وجود منفذ‌هایی که باعث می‌شود فساد افزایش پیدا کند باید مسدود شود تا بتوان با مفاسد اقتصادی مقابله کرد. مجلس باید این قوانین را نص یا اصلاح کند. امیرآبادی در ادامه به موضوع پرونده حسین فریدون نیز اشاره کرد و با اشاره به تذکر 40 نفر از نمایندگان به حسن روحانی برای رسیدگی به اتهامات برادرش، گفت: بعد از این تذکر نمایندگان به نظر می‌رسد رسیدگی به مساله حسین فریدون برعهده قوه قضائیه است و نتیجه آن را باید به مردم اعلام کند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث دکترای حسین فریدون کمیسیون آموزش و تحقیقات با تشکیل یک کمیته به دنبال تحقیق و تفحص درباره این موضوع است و نتیجه آن هم بزودی اعلام خواهد شد. با اعضای این کمیته که صحبت می‌کردم اعلام داشتند بررسی‌ها به اتمام رسیده و نتیجه قرار است به کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام شود تا بعد از این روند و تایید نهایی گزارش به صحن علنی مجلس راه پیدا کند.

تست موفقیت‌آمیز سامانه موشکی اس ۳۰۰ در ایران
سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسی با موفقیت در ایران تست شد. آزمایش عملیاتی سامانه پدافند هوایی اس300 تحت عنوان رزمایش دماوند با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری در میدان تیر یکی از یگان‌های پدافندی کشور انجام شد. این آزمایش عملیاتی با هدف ارزیابی نحوه عملکرد این سامانه با بکارگیری طیف وسیعی از اهداف پرنده و موشکی انجام شد. ارزیابی توانایی سامانه اس 300 در درگیری با اهداف دارای سطح مقطع راداری پایین، تهدید‌های بالستیک و بررسی میزان توانمندی تخصصی و عملی افسران جوان قرارگاه پدافند هوایی در بکارگیری این سامانه از اهداف رزمایش دماوند بود. در رزمایش دماوند آزمایش کامل این سامانه توسط کارکنان ایرانی و با سناریوهای شبیه‌سازی شده مطابق با تهدید‌های روز دنیا تمرین و مراحل کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری توسط سامانه اس300 انجام و عملکرد این سامانه در محیط جنگ الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفت و با شلیک موشک از این سامانه، اهداف مورد نظر مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.
 


Page Generated in 0/0093 sec