printlogo


کد خبر: 172885تاریخ: 1395/12/15 00:00
اخبار

۱۰ کاندیدای منتخب جبهه مردمی مشخص شدند
سخنگوی شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از رایزنی شورای مرکزی این جبهه با کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد. مرضیه وحیددستجردی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، از ادامه رایزنی با کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: برای برگزاری دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، یک پیش‌‌نیاز وجود دارد که تا این پیش‌نیاز محقق نشود، امکان برگزاری مجمع عمومی دوم جبهه مردمی نیروهای انقلاب وجود ندارد. دستجردی گفت: پیش‌نیاز برگزاری مجمع این است که باید با 10 کاندیدایی که بیشترین آرا را در مجمع عمومی اول کسب کرده‌اند، گفت‌و‌گو و مذاکره کنیم. وی ادامه داد: هیات‌رئیسه شورای مرکزی در حال رایزنی و گفت‌وگو با این نامزد‌هاست. این کار آغاز شده و تا حصول نتیجه، همچنان ادامه خواهد داشت. سخنگوی هیات‌رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: برای اینکه زمان کافی برای گفت‌وگو با کاندیداها داشته باشیم، دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، فروردین‌ماه 96 برگزار خواهد شد.

22 فروردین؛ ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست‌جمهوری
ستاد انتخابات کشور عصر دیروز با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور رسماً افتتاح شد. به گزارش فارس، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد. طبق اعلام اعضای ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از 22 الی 26 فروردین‌ماه در ستاد انتخابات کشور (محل وزارت کشور) انجام خواهد شد. از سوی دیگر ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفندماه الی 6 فروردین در تمام فرمانداری‌های سراسر کشور انجام خواهد شد. فرصت تبلیغات کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از 21 الی 27 اردیبهشت ماه است. همچنین فرصت تبلیغات کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
8 الی 27 اردیبهشت‌ماه به مدت 20 روز خواهد بود.


سخنگوی وزارت امورخارجه: کارنامه آمریکا  درحقوق بشر سیاه است
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به گزارش سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا به دلیل کارنامه بسیار تیره حقوق بشری خود در داخل و خارج آن کشور، در موقعیتی نیست که بتواند درباره وضعیت حقوق بشر کشورها اظهارنظر کند.بهرام قاسمی ضمن محکومیت ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش اظهار داشت: دولت آمریکا به دلیل کارنامه بسیار بد و تیره حقوق بشری خود چه در داخل آن کشور و چه در سطح بین‌المللی در موقعیتی نیست که بتواند پیرامون وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها اظهارنظر کند. وی با اشاره به اینکه هیچ نهاد و مرجع بین‌المللی نیز چنین اختیاری را به دولت آمریکا نداده است تا وضعیت و شرایط حقوق بشر در دیگر کشورها را از دیدگاه خود مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد، گفت: دولت آمریکا از چنین جایگاه و حقی برخوردار نیست و به هیچ وجه نمی‌تواند و نباید خود را در جایگاهی تصور کند تا در مورد وضعیت جهانی حقوق بشر به طور یک‌سویه و کاملا سیاسی به قضاوت بنشیند. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدامات دولت آمریکا در دیگر نقاط جهان که نقض حاکمیت ملی و نقض فاحش حقوق بشر در این کشورهاست، عنوان کرد: اقدام اخیر آمریکا در راستای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و ایجاد مزاحمت برای خانواده‌های مسلمان در آن کشور نیز از موارد دیگر نقض حقوق بشر توسط آنان است.


Page Generated in 0/0059 sec