printlogo


کد خبر: 172896تاریخ: 1395/12/15 00:00
نبض جامعه

وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد
مدارسی که هر لحظه امکان ریزش دارند!
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نمی‌توان آموزش و تربیت را از هم جدا کرد و باید در دل مدرسه به هر دو پرداخت، گفت: باید بستری را فراهم کنیم که مدارس ما تبدیل به «مدرسه زندگی» شوند و معلم و دانش آموزان ما بتوانند در مدرسه زندگی کنند و مدرسه لذتبخش و شاد برای دانش‌آموزان باشد. به گزارش ایسنا، فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی در همایش ملی مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی که در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش و مسؤولان وظیفه دارند آن را پیاده‌سازی کنند و کیفیت‌بخشی را در دستور کار قرار دهند. وزیر آموزش‌وپرورش افزود: براساس بررسی‌های انجام شده تعداد فضاهای مورد نیاز آموزش‌وپرورش اعداد و ارقام بسیار بالایی است و از سوی دیگر تعداد کلاس‌های نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هم کم نیست. دانش‌آشتیانی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات در برنامه ششم توسعه دیده شده است، گفت: علاوه بر این نیازمند مشارکت مردمی هستیم. مردم بخوبی وارد ساخت مدارس بویژه در مناطق محروم شدند. درخواستم این است که اگر افرادی امکان ساخت یک مدرسه کامل را ندارند هر اندازه که می‌توانند حتی در حداقل میزان ممکن مشارکت کنند تا ایمن‌سازی مدارس بویژه در مناطق محروم را دنبال کنیم. مدارسی در روستاها هستند که هر لحظه امکان فروریختن آنها وجود دارد و نیازمند کمک هستیم تا در کوتاه‌مدت فضای لازم را تامین و ایمن‌سازی کنیم.

ساخت گنبد مقام امام زین‌العابدین(ع)
ساخت گنبد مقام امام زین‌العابدین(ع) در جوار حرم مطهر علوی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات آغاز شد. این مقام در 2 طبقه و با زیربنای ۳ هزار مترمربع در جوار حرم مطهر علوی مورد احیا قرار گرفته است. به گزارش تسنیم، در ضلع غربی حرم مطهر علوی و در نزدیکی «صافی صفا یمانی» در نجف اشرف، مقام باعظمتی قرار دارد که از آن به نام مقام امام زین‌العابدین(ع) نام می‌برند. این مقام به سید‌الساجدین امام علی ابن الحسین ابن علی ابن ابی‌طالب(ع) منسوب شده و بر اساس اقوال تاریخی، ایشان در  زمانی که قبر امیرالمومنین(ع) بر مردم پنهان بود، از این مکان جدشان را زیارت می‌کردند. بعدها در جایگاه زیارت و نماز ایشان مسجدی بزرگ ساخته شد، این مقام تاریخی که نخستین زیارتگاه امیرالمومنین(ع) محسوب می‌شود اکنون در حال بازسازی است. حامد امیری، جانشین فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در پروژه صحن حضرت زهرا(س) درباره جزئیات ساخت مقام امام زین‌العابدین(ع) گفت: محل قرار گرفتن مقام تاریخی امام زین‌العابدین(ع) در ضلع غربی حرم مطهر به‌گونه‌ای است که با کشیدن خط فرضی از رأس گنبد آن تا رأس گنبد حرم مطهر علوی، صحن و شبستان حضرت زهرا(س) به صورت قرینه به 2 بخش تقسیم می‌شود. وی افزود: ساختمان قدیم مقام امام زین‌العابدین(ع) بر اثر گذر زمان و تخریب قسمتی از آن در زمان صدام، شکل نامناسبی یافته بود که با توافقات صورت گرفته، تخریب شده و در 2 طبقه با زیربنای 3 هزار مترمربع احیا شده است.

هوا سرد می‌شود
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در 21 استان کشور تا اواسط هفته شاهد بارش پراکنده باران هستیم. به گزارش میزان، محمد اصغری اظهار داشت: تا اواسط هفته و روز سه‌شنبه در کشور شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود. این بارش‌ها اغلب به صورت بهاری و رگباری است. البته موج جدید بارشی که وارد کشور شده است در استان‌های جنوبی بارشی ندارد.  وی ادامه داد: برای استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، لرستان، قزوین، کهگیلویه، چهارمحال، قم، اصفهان، فارس، یزد، تهران، سمنان، گلستان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. اصغری با بیان اینکه دیگر گردوخاک در استان‌های جنوب غرب کشور نداریم، افزود: تا روز چهارشنبه شاهد کاهش دما و سرد شدن هوا در کشور خواهیم بود.


Page Generated in 0/0047 sec