printlogo


کد خبر: 172915تاریخ: 1395/12/15 00:00
اخبار

نوار پیروزی‌های استقلال قطع شد
استقلال که در 5 دیدار اخیرش به پیروزی رسیده بود در دیدار مقابل سیاه‌جامگان به تساوی رضایت داد تا 2 امتیاز خانگی را از دست بدهد. در ادامه مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، استقلال  در ورزشگاه آزادی به مصاف سیاه‌جامگان رفت که این بازی در نهایت با نتیجه تساوی یک - یک خاتمه یافت. یرکوویچ در دقیقه ۴۴ برای سیاه‌جامگان گلزنی کرد و امید ابراهیمی (۶۵ - پنالتی) گل استقلال را به ثمر رساند. تیم سیاه‌جامگان در دقیقه ۴۴ توسط یرکوویچ به گل اول رسید تا بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر تمام شود. در دقیقه ۶۳ بازیکنان سیاه‌جامگان روی فرشید اسماعیلی مرتکب خطای پنالتی شدند که امید ابراهیمی در دقیقه ۶۵ این موقعیت را به گل تبدیل کرد. در نهایت حملات بازیکنان 2 تیم ثمری نداشت و بازی با همان تساوی یک - یک خاتمه یافت تا اکبر میثاقیان نخستین امتیاز خود را با سیاه‌جامگان به دست بیاورد. با این نتیجه، استقلال ۴۱ امتیازی شد و در رده سوم جدول باقی ماند.

کی‌روش: بهترین بازیکنان به تیم‌ملی دعوت می‌شوند
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید طبق برنامه‌ریزی‌های فدراسیون، برنامه‌های تیم‌ملی پیش می‌رود. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال در آستانه بازی‌های تیم‌ملی فوتبال ایران با تیم‌های قطر و چین و آمادگی بازیکنان و شرایط آنها گفت: در هفته‌های اخیر سیر تکاملی بازیکنان‌مان را مشاهده کردیم و سعی بر این شد حداکثر اطلاعات  جمع‌آوری  و در نهایت تصمیمات لازم گرفته شود. این یکی از تکالیف متداول کادر ما، از جمله سرمربی تیم‌ملی است. در واقع پس از بررسی‌های مختلف از سوی کادر فنی به این نتیجه رسیدیم که شرایط بازیکنان در زمان حاضر مناسب است. وی در ادامه درباره لیست اسامی بازیکنان در بازی‌های مقابل قطر و چین بیان کرد:  مثل همیشه با در نظر گرفتن گزارش‌هایی که از شرایط بازیکنان و همین طور اطلاعاتی که از باشگاه‌ها در اختیار داریم، بهترین بازیکنانی را که ما به آنها اعتقاد داریم و در شرایط بهتری برای خدمت به تیم‌ملی فوتبال ایران هستند، دعوت خواهیم کرد. طبق روند همیشگی یک لیست آماده‌باش را 2 هفته قبل از نخستین بازی خواهیم داشت و اعلام اسامی نهایی در تاریخ ٢٨ اسفند انجام خواهد شد. کی‌روش در ادامه درباره اینکه تیم‌ملی ایران خود را چگونه آماده این بازی‌ها خواهد کرد، گفت: برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم طبق خواسته‌های فدراسیون فوتبال ایران در حال پیگیری و انجام است و ما با در نظر گرفتن داشته‌های‌مان بهترین‌ها را خواهیم داشت.

تجلیل از قهرمانان المپیک  و پارالمپیک با حضور روحانی
مراسم تقدیر از ورزشکاران مدال‌آور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد و طی آن ۳۲ ورزشکار مدال‌آور در این دو رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. پس از گذشت 5 ماه از برگزاری این دو رویداد، مراسم تقدیر از مدال‌آوران ریو دیروز برگزار شد تا طبق مصوبه جلسه ۷ آذرماه سال ۹۴ شورای معاونان وزارت ورزش از این ورزشکاران مدال‌آور تقدیر شود. بر اساس این مصوبه که توسط وزیر وقت ورزش (محمود گودرزی) به معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای (نصرالله سجادی) ابلاغ شد، ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو مدال طلا کسب کردند ۳۰۰ سکه دریافت خواهند کرد. این پاداش برای مدال‌آوران نقره و برنز این دو رویداد به ترتیب ۲۰۰ و ۱۲۰ سکه است. بر این اساس مراسم تقدیر از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ریو از ساعت ۹ صبح دیروز با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری آغاز شد تا طبق مصوبه فوق، تقدیر از مدال‌آوران میادین ریو انجام شود. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش همراه با کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک از افراد حاضر در این مراسم بودند. در این مراسم حسن روحانی گفت: هیچ موضوعی بالاتر از امید یک ملت نیست اما عده‌ای می‌خواهند همواره مردم را به هر بهانه‌ای نسبت به آینده ناامید کنند. ایجاد ناامیدی ضربه به حرکت ملی و مایوس کردن جامعه از حرکت است. وی با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش در کشور یادآور شد: ورزش قهرمانی برای ملت ما افتخار است، ورزش مایه شادی و امید مردم است، ورزشکار کشورش را در شادابی نگه می‌دارد، ورزشکار کشورش را امیدوار می‌کند. وی گفت: پیروزی‌ها در مسابقات ورزشی باعث شادی و سرور مردم و کاهش مشکلات می‌شود. بانوان ورزشکار ما با پیروزی‌های خود هم پاسدار فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند و هم پاسدار قدرت و توانمندی ملی.


Page Generated in 0/0053 sec