printlogo


کد خبر: 172916تاریخ: 1395/12/15 00:00
اخبار

زلاتان نباید فصل بعد در یونایتد باشد
پیتر استاونتون: وقتی منچستر با 2 گل زلاتان در فینال جام اتحادیه به برتری رسید همه صحبت‌ها درباره این بود که سنش اهمیت ندارد و منچستریونایتد باید برای یک فصل دیگر هم قرارداد او را تمدید کند. درست است، زلاتان و یونایتد در حال حاضر به بهترین شکل از یکدیگر لذت می‌برند. این موضوع باعث شد همه بگویند خرید زلاتان یک اقدام موفق بوده است. او در 38 بازی 26 گل زده است، درست همان تعداد گلی که در سال 92 در یوونتوس زد، البته یک دهه قبل. شکی در توانایی زلاتان و پرکاری مثال‌زدنی‌اش نیست، او بازیکنی است که می‌تواند در هر تیمی جو برنده بودن را بسازد اما این موضوع یک مشکل کلیدی هم دارد؛ منچستریونایتد هرگز از خریدهای طولانی‌مدتش جواب نگرفته است، چه رسد به بازیکن 35 ساله‌ای که بیش از 18 ماه از دوران بازی کردنش نمانده است. با قهرمانی در جام اتحادیه منچستر انگیزه بهتری پیدا کرد، این انگیزه را هم زلاتان به تیم هدیه داد اما این حاصل کاراکتر آقای خاص بوده، یعنی تیم‌هایش در طولانی‌مدت موفق شده‌اند، اول هم با انگیزه گرفتن از مسائل کوچک آغاز کرده‌اند. زلاتان در همه دقایق بازی‌های لیگ برتر انگلیس در زمین حضور داشته است و تنها بازی‌ای که از دست داده بازی مقابل آرسنال در ماه نوامبر بوده است. دلیلش هم محرومیتش بوده است. در واقع او دقایقی را اشغال کرده که در آنها بازیکن جوانی مانند راشفورد می‌توانست حضور داشته باشد. اگر این اتفاق می‌افتاد نه‌تنها خود راشفورد پیشرفت می‌کرد، بلکه برای آینده منچستریونایتد هم خوب بود.  در بازی‌های اخیر هر بار راشفورد بازی کرده یا در پست وینگر بوده یا پستی دیگر داشته که در آن از محوطه جریمه دور بوده است. این موضوع هم باعث شده همیشه بازیکنان حریف او را مهار کنند. این همان ضربه‌ای است که به خاطر حضور زلاتان در تیم به آینده او می‌خورد.
یونایتد خوشحال است که توانسته به روزهای اوجش بازگردد و نتایج خوب و قابل قبول کسب کند اما باید به فکر بازسازی و پرورش نسل آینده‌اش هم باشد.
پاری‌سن‌ژرمن سعی کرد قرارداد او را تمدید کند اما نتوانست. بعد از آن اما زیاد ناراحت نبود چون برای این باشگاه زمانش رسیده بود که استقلال پیدا کند و دیگر به زلاتان متکی نباشد. حالا هم این تیم رفته رفته سبک مناسب بازی زیر نظر اونای امری را به دست می‌آورد. اینکه یک تیم با حضور زلاتان قدرتمندتر شود و صدرنشین لیگش باشد یک موضوع است اما فراموش نکنید پی‌اس‌جی حاضر بود به او دستمزد بدهد تا به هر نحوی شده به لیگ قهرمانان برسند و سعی کنند در آن قهرمان شوند. منچستریونایتد اما چنین تیمی نیست. وقتی زلاتان خوب بازی می‌کند و همه چیز خوب است، او هم خوشحال است اما برای روی فرم نگه داشتن او هزینه‌های زیادی لازم است. برای مثال در طول 6 بازی بدون گل زلاتان در لیگ برتر این فصل، یونایتد تنها یک بار برنده شد اما مورینیو باز هم تصمیم گرفت او را نیمکت‌نشین نکند و درباره حضور یونایتد در جمع 4 تیم بالای جدول رده‌بندی ریسک کند. او اگر بخوهد فصل آینده هم در تیم باشد شاید همین اتفاق بیفتد و باعث شود مورینیو روی هیچ پلن بی‌ای حساب نکند.  برای حضور در پروسه جدیدی که منچستریونایتد پیش گرفته است زلاتان خیلی پیر است؛ درست مثل وین رونی و مایکل کریک. به همین دلیل هم هست که باشگاه نباید برای تمدید قرارداد او برای یک فصل دیگر تلاش کند.


اینفانتینو: از دوربین خط دروازه در جام‌جهانی ۲۰۱۸ استفاده می‌کنیم
رئیس فیفا معتقد است استفاده از دوربین خط دروازه برای کمک به داوران در بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه امکان‌پذیر است. به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از Inside the games، جیانی اینفانتینو در جلسه مدیران بین‌المللی فوتبال در لندن اعلام کرد احتمال استفاده از تکنولوژی ویدئو برای کمک به داوران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ وجود دارد. از این تکنولوژی در بازی‌های دوستانه بین ایتالیا - فرانسه و آلمان - ایتالیا استفاده شده است. رئیس فیفا در این‌باره گفت: این کار امکان‌پذیر است، زیرا در ماه دسامبر این تجربه را داشتیم. شواهد مثبت هستند. تنها باید داوران در این زمینه تمرین کنند تا با سیستم هماهنگ شوند. در این باره مطمئن هستم. استفاده از تکنولوژی ویدئو، شرایط را عالی نمی‌کند اما تاثیر منفی ندارد. در هر زمان که از این تکنولوژی استفاده شود، تصمیم درست‌تری گرفته خواهد شد. درباره استفاده از این تکنولوژی ابتدا نگران بودیم اما با تست کردن آن، مطمئن‌تر شدیم.


Page Generated in 0/0183 sec