printlogo


کد خبر: 172919تاریخ: 1395/12/15 00:00
رسوایی استفاده معاون رئیس‌جمهور آمریکا از ایمیل‌های شخصی
پنس در کوزه افتاد

افشای استفاده معاون رئیس‌جمهور آمریکا از ایمیل‌های شخصی بحران دیگری علیه کاخ سفید ایجاد کرد. مایک پنس که برای دیدار از شهر جینزویل به همراه پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ایالت ویسکانسین سفر کرده بود سعی کرد ماجرای استفاده‌اش از ایمیل شخصی در حین انجام وظیفه دولتی را بی‌اهمیت جلوه دهد اما به نظر می‌رسد او سیبل جدید دموکرات‌ها و مخالفان دولت ترامپ باشد. روزنامه «ایندیانا پلیس»  از در اختیار داشتن اسنادی 30 صفحه‌ای خبر داد که از استفاده مایک پنس معاون ترامپ از ایمیل شخصی خود برای نامه‌نگاری‌های رسمی در زمانی که فرماندار ایالت ایندیانا بود حکایت دارد. این همان اتهامی است که در جریان کارزار انتخاباتی سال گذشته خود پنس و رئیس‌اش ترامپ علیه هیلاری کلینتون مطرح می‌کردند. معاون رئیس‌جمهور آن زمان خواهان محاکمه وزیر خارجه اسبق  و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات به جرم عدم امانتداری و تهدید امنیت ملی آمریکا به‌خاطر استفاده از ایمیل شخصی خود برای مکاتبات رسمی شده بود. ایمیل پنس بهار گذشته هک شده بود و یک نفر از خارج آمریکا خواهان مقداری پول برای عدم افشای آنها شد. پنس اعتنایی نکرد و ایمیل شخصی دیگری باز کرد و حالا خود به سرنوشت هیلاری دچار شده و مصداق ضرب‌المثل خیاط خود در کوزه افتاد قرار گرفته است.
دادستان آمریکا به سنا نمی‌رود
دادستان کل آمریکا در جلسه استماع علنی سنا شرکت نمی‌کند و به جای آن به صورت کتبی به سوالات سناتورها درباره ارتباطش با روسیه پاسخ خواهد داد. وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد جف سشنز به صورت کتبی به سوالات دموکرات‌های سنا درباره دیدارها و گفت‌وگوهایش با سفیر روسیه در واشنگتن پاسخ خواهد داد. تصمیم سشنز برای عدم حضور در نشست سنا با مخالفت یک نماینده ارشد جمهوری‌خواه با درخواست دموکرات‌ها برای احضار دادستان کل ایالات متحده همراه بود. سشنز روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد دیدارش با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه با انتخابات آمریکا ارتباطی نداشته و 2 ماه قبل از آن بوده است. وی مدعی شد خودش را از هرگونه تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا نجات داده اما متعاقب اعترافاتش سناتور دموکرات با ارسال نامه‌ای از چاک گراسلی رئیس کمیته قضایی خواست از سشنز بخواهد پیش از حضور در این کمیته به سوالات آنها درباره عدم افشای ارتباطاتش با سفیر روسیه در جریان رقابت‌های انتخاباتی 2016 میلادی پاسخ دهد. با این وجود هنوز احتمال استعفای سشنز زیر فشار منتقدان وجود دارد.
دیدار سناتورها با نتانیاهو در تل‌آویو
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد هیاتی از کنگره آمریکا به منظور مذاکره درباره انتقال سفارت ایالات متحده از تل‌آویو به قدس به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است. این هیات شامل اعضای کمیته فرعی امور امنیت داخلی سنا است و هدف آنها از این سفر اطلاع از جزئیات و ابعاد سیاسی این اقدام و بررسی مکان پیشنهاد شده در قدس غربی است. هیات آمریکایی دیروز در سفر 24 ساعته‌شان به منظور تکمیل گفت‌وگوها میان واشنگتن و تل‌آویو با طرف  اسرائیلی مذاکره کردند که شخص بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این مذاکرات حاضر بود. در نشست مزبور سناتور ران دی‌سانتیس، رئیس کمیته فرعی امور امنیت ملی و دنیس راس، سناتور جمهوری‌خواه با نتانیاهو و دیگر مسؤولان صهیونیست از جمله یهودا گلیک،‌ عضو کنست دیدار کردند. سناتور جمهوری‌خواه ران دی‌سانتیس یکی از برجسته‌ترین حامیان انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی است که نامه‌ای با امضای ۱۰۰ نماینده کنگره در حمایت از این موضوع به ترامپ نوشته است. همچنین انتخاب دیوید فریدمن یهودی به عنوان سفیر ایالات متحده در تل‌آویو به منزله زمینه‌چینی انتقال سفارت آمریکا توسط ترامپ مطرح شده است.
 


Page Generated in 0/0130 sec