printlogo


کد خبر: 172955تاریخ: 1395/12/16 00:00
اخبار

«ستارگان اقبال»  میزبان حسام و ضرابی‌زاده
آیین پاسداشت حمید حسام و بهناز ضرابی‌زاده با عنوان «ستارگان اقبال» امروز دوشنبه در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش فارس، نخستین ویژه‌برنامه «ستارگان اقبال» با پاسداشت «حمید حسام» و «بهناز ضرابی‌زاده» 2 نویسنده مطرح تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس برگزار می‌شود. سردار حمید حسام در سال 1340 در همدان متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران است. کتاب عطر شب‌بوها، از مجموعه «قصه فرماندهان» با موضوع جنگ ایران و عراق، یکی از آثار این نویسنده است. همچنین از وی 2 کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی‌میرد» توسط انتشارات سوره مهر به بازار نشر عرضه شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. بهناز ضرابی‎زاده در سال 1347 در همدان متولد شد. ضرابی‎زاده کارشناس و مسؤول آفرینش‎های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. کتاب‌های «دختر شینا» خاطرات قدم‎خیر محمدی‎کنعان همسر سردار شهید حاج‌ستار ابراهیمی و «گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی‌روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان از آثار مطرح این نویسنده تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس است. علاقه‌مندان برای حضور در ویژه‌برنامه «ستارگان اقبال» می‌توانند روز دوشنبه 16 اسفند ساعت 15 به تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

معرفی«نهضت حفظ محیط‌زیست»
همزمان با هفته درختکاری، کتاب «نهضت حفظ محیط‌زیست» با موضوع نگاهی به سخنان رهبر انقلاب در زمینه محیط‌زیست معرفی شد. به گزارش مهر، انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با آغاز هفته درختکاری، کتاب «نهضت حفظ محیط‌زیست» شامل گزیده بیانات رهبر انقلاب اسلامی در زمینه حفظ محیط‌زیست را برای مطالعه معرفی کرد. کتاب «نهضت حفظ محیط‌زیست» که در آن گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ محیط‌زیست از سال ۱۳۶۳ تاکنون گردآوری شده، مجموعه ارزشمندی است که می‌تواند در یک نگاه کلی خوانندگان را با مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب درباره‌ محیط‌زیست و دغدغه‌ها و توصیه‌های ایشان به مسؤولان و مردم درباره‌ راهکارهای فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط‌زیست آشنا کند.  

«خردنامه» منتشر شد
یکصدوهفتادودومین شماره خردنامه با آثار و گفتاری از سیدمحمدمهدی میرباقری، کریم مجتهدی، عماد افروغ، غلامرضا اعوانی، محی‌الدین حائری‌شیرازی، عبدالحسین ‌خسروپناه، موسی نجفی، اصغر طاهرزاده، شیخ نعیم قاسم و الکساندر دوگین منتشر شد. به گزارش فارس، آخرین شماره ماهنامه خردنامه در سال جاری با تصویری از آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری و با تیتر اصلی «فصلی نو در دولت‌سازی» راهی کیوسک‌های مطبوعاتی سراسر کشور شد. خردنامه در ادامه دغدغه چند شماره اخیر خود، سراغ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم و نظریه‌پرداز فقه حکومتی رفته و در گفت‌وگوی محمد محسن راحمی با استاد میرباقری، «دولت‌سازی اسلامی» از منظر ایشان را بررسی کرده است. در کنار «مصاحبه ماه»، مطالبی به قلم شاگردان ایشان به رشته تحریر درآمده تا خوانندگان را هر چه بیشتر با ابعاد فکری این فقیه نظریه‌پرداز آشنا کند. در بخش گزارش خبری 3 مصاحبه خواندنی به چشم می‌خورد. گفت‌وگو با معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و پروفسور الکساندر دوگین فیلسوف سیاسی روس و میزگردی با حضور سعید مستغاثی، سیدمحمد حسینی و محمدحسین ساعی درباره سینمای انقلاب اسلامی از جمله قسمت‌های گزارش خبری شماره 172 خردنامه است. ویژه‌نامه نوروزی خردنامه در 164 صفحه به سردبیری جعفر حسن‌خانی منتشر شده است.

گرگان میزبان انیمیشن‌سازان رضوی
حجت‌الاسلام فضیلت، مدیرکل ارشاد گلستان در دیدار با اکبر شیخ، مدیرعامل جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: ما به سمتی در حرکتیم که گلستان به پایگاه انیمیشن رضوی تبدیل شود. به گزارش واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، او از همکاری دبیرخانه جشنواره پویانمایی رضوی با حوزویان و دانشگاهیان کشور خبر داد و افزود: در برگزاری این جشنواره از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بهره خواهیم برد. نهمین جشنواره پویانمایی رضوی از برنامه‌های پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که در دهه کرامت سال 96 به میزبانی گلستان در شهر گرگان برگزار خواهد شد. گفتنی است جشنواره بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا(ع) همه ساله در هفته کرامت  برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0084 sec