printlogo


کد خبر: 172966تاریخ: 1395/12/16 00:00
اخبار

مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان از سوی اهالی رسانه برگزار شد
به‌پاس پرواز ققنوس‌ها
مراسم تقدیر اهالی فرهنگ و رسانه از خانواده شهدای آتش‌نشان عصر دیروز در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش تسنیم، مراسم تقدیر اهالی فرهنگ و رسانه از خانواده شهدای آتش‌نشان با عنوان «پرواز ققنوس‌ها» عصر دیروز (یکشنبه 15 اسفند) در حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، مهدی ذاکری مدیرعامل موسسه همشهری، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران، علی پروین، پرویز مظلومی، حمید استیلی و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و خانواده معظم شهدای آتش‌نشان حضور داشتند. چمران در این مراسم با بیان اینکه آتش‌نشان‌ها در مسیر خطیری قدم گذاشتند، گفت: آنان مرگ را مقابل چشم می‌دیدند اما نمی‌ترسیدند؛ این گذشت بسیار ارزشمند است. اینها نمونه افتخار‌آمیز کشور است و در دنیا کمتر چنین مواردی یافت می‌شود.


طرح «فراکسیون امید» در کشورهای جهان سوم هم سابقه ندارد
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: مطرح کردن طرح تامین امنیت سخنرانی‌ها توسط فراکسیون امید، در کشورهای جهان سوم هم سابقه ندارد. سیدجواد ابطحی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح دوفوریتی پیشنهادی فراکسیون امید با عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی، اظهار داشت: این طرح زمینه دیکتاتوری را در کشور به وجود می‌آورد، چنین طرحی در کشورهای جهان سوم هم سابقه ندارد. وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و پرسشگری از دولتمردان و مسؤولان، حق مردم و دانشجویان است، ادامه داد: براساس طرح فراکسیون امید، پرسیدن سوال برابر با ایجاد اختلال است. نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با تأکید بر اینکه این قشر همواره شعار حمایت از حقوق‌بشر، آزادی بیان و شعار دانستن حق مردم است را عنوان می‌کنند، تصریح کرد: این طرح فراکسیون امید، خلاف شعارهای مطرح‌ شده از سوی آنهاست. ابطحی اظهار داشت: هدف اعضای فراکسیون امید از مطرح کردن چنین طرحی، این است که بتوانند فضای جامعه را مدیریت و از شفاف‌سازی جلوگیری کنند و همچنین افکارعمومی را از عمق برخی تصمیمات نابخردانه و به‌ دور از تدبیر و امید منحرف کنند.

تقدیر «جبهه مردمی» از مجلس برای ‌پس‌گرفتن مصوبه حقوق ۲۴ میلیونی
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اقدام انقلابی نمایندگان در بازپس‌گیری مصوبه حقوق ۲۴ میلیونی تقدیر کرد.  در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام انقلابی اکثریت قاطع نمایندگان مجلس دهم در بازپس‌گیری مصوبه 11 اسفند که در آن بر دریافت حقوق 24 میلیونی مدیران دولتی مهر تایید زده شده بود، نشان داد شاکله مجلس دهم همچنان ظرفیت عدالت‌پیشگی، پاسداری از حریم الهی و صیانت از حقوق مردم را داراست. این بیانیه می‌افزاید: شجاعت نمایندگان مردم در پذیرش قصور خود را که در تاریخ مجلس شورای اسلامی بی‌سابقه بود به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم تمام مدیران و مسؤولانی که بر کرسی ریاست و صدارت تکیه زده‌اند، این فرصت برآمده از جانفشانی هزاران شهید در خون آرمیده را نه یک غنیمت که توفیقی برای خاکساری و خدمت به ولی‌نعمتان خود بدانند. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در عین حال همه مسؤولان نظام باید به هوش باشند که خطر نفوذ، روایت یک افسانه اساطیری نیست، یک واقعیت محتوم است. خطر نفوذ دشمن را باید در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جدی بگیریم. بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای متوقف کردن یک انقلاب، جنگ رودررو با آن نیست بلکه دور زدن آن است. لازم نیست با تک‌تک سربازان آن انقلاب بجنگند، کافی است وارد اتاق‌های فرمان آن انقلاب بشوند.
 


Page Generated in 0/0053 sec