printlogo


کد خبر: 172968تاریخ: 1395/12/16 00:00
اخبار

 90 درصد واردات پوشاک از ترکیه قاچاق است
رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه صنف پوشاک با بیان اینکه حجم صادرات پوشاک از ترکیه سالانه 5 میلیارد دلار است، گفت: این در حالی است که براساس آمار رسمی گمرک حجم صادرات پوشاک ترکیه به ایران سالانه حدود 50 میلیون دلار است. جواد صدق‌آمیز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه در 2 سال اخیر حجم واردات پوشاک قاچاق از ترکیه نسبت به واردات پوشاک قاچاق از چین افزایش یافته است، گفت: براساس اعلام رئیس اتحادیه صادرکنندگان پوشاک ترکیه حجم صادرات پوشاک از این کشور به ایران سالانه 5 میلیارد دلار است. رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه صنف پوشاک افزود: این در حالی است که براساس آمار منتشر شده از گمرک حجم صادرات پوشاک ترکیه به ایران سالانه رقمی حدود 50 میلیون دلار است. وی با تأکید بر اینکه ما عدد دقیقی از واردات پوشاک قاچاق به کشور نداریم، گفت: براساس این اعداد و براساس اعلام رئیس اتحادیه صادرکنندگان پوشاک ترکیه می‌توان نتیجه گرفت 99 درصد پوشاک وارداتی از ترکیه قاچاق است. صدق‌آمیز با بیان اینکه مشکلات نقل‌وانتقال پول بین ایران و چین و همچنین مسافت طولانی بین 2 کشور واردات قاچاق پوشاک از چین را کاهش داده است، افزود: در حال حاضر 70 درصد پوشاک قاچاق موجود در بازار ترک است و حدود یک پنجم این رقم پوشاک قاچاق چینی و بقیه هم از سایر کشورهاست. وی گفت: بخش قابل‌توجهی از واردات پوشاک به کشور از طریق غیررسمی و قاچاق است و  این واردات توسط بازرگانان حرفه‌ای و نمایندگی‌های رسمی انجام نمی‌شود.


سکه طرح قدیم ۱۴ هزار تومان گران شد
در جریان معاملات دیروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با ۱۴ هزار تومان افزایش به یک‌میلیون و ۱۸۵ هزار تومان رسید. همچنین نرخ دلار ۳۷۷۵ تومان شد. بنا به این گزارش، در بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۴ تومان افزایش به یک‌میلیون و ۱۸۵ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید یک‌میلیون و ۱۹۸ هزار و ۷۰۰ تومان، نیم‌سکه ۶۷۹ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۲۳۶ هزار تومان بود. در عین حال قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۳۵ دلار و ۳۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۵ هزار و ۱۷۹ تومان بود.


پرداخت ۳۵میلیارد تومان تسهیلات به شاغلان صنایع‌دستی
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی از ادامه مذاکره با تامین اجتماعی برای رفع مشکل بیمه شاغلان این بخش خبر داد و گفت: طی 2 سال اخیر ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است. بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با مهر، گفت: نقدی که فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی به وزارت کار و سازمان میراث فرهنگی دارند عدم پوشش بیمه‌ای است، در حالی که تامین اجتماعی بر اساس برنامه پنجم توسعه مکلف به بیمه این افراد بود که هنوز در این زمینه نتوانسته‌ایم هماهنگ شویم و در حال مذاکره هستیم. این مقام مسؤول در سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: هیچ رسته‌ای به اندازه صنایع‌دستی ظرفیت اشتغالزایی ندارد. وی افزود: در حال حاضر بیش از یک‌میلیون نفر در بخش صنایع‌دستی در سطح کشور اشتغال دارند که از این میزان ۴۰۰ هزار نفر شناسایی شده و تحت پوشش سازمان قرار گرفتند. وی افزود: از صندوق کارآفرینی امید بیش از ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار هنرمندان قرار دادیم. نامورمطلق با بیان اینکه فعالان این بخش برای دریافت این تسهیلات باید به معاونت صنایع‌دستی ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خود مراجعه کنند و در صورت داشتن شرایط مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، گفت: هنرهای سنتی در مناطق روستایی نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec