printlogo


کد خبر: 172982تاریخ: 1395/12/16 00:00
آوای شهر

معاون شهردار تهران اعلام کرد
توزیع 100هزار بسته گردشگری
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های استقبال از بهار با بیان اینکه 100هزار بسته گردشگری در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی توزیع خواهد شد، گفت: نوروز 96 از تور شمیران‌گردی رونمایی می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، مجتبی عبداللهی با اعلام این مطلب گفت: ستاد گردشگری شهرداری تهران قرار است در 11 نقطه ورودی شهر همچون جاده تهران- قم، کرج- تهران و مشهد- تهران، فرودگاه‌ها و پایانه‌ها سازه‌هایی را به منظور اطلاع‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و تورهای گردشگری برپا کند. در همین راستا پیش‌بینی کرده‌ایم بسته‌ای شامل نقشه نقاط گردشگری، مسیرها، تورهای گردشگری و کارت استفاده از حمل‌ونقل رایگان توزیع کنیم. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: با استفاده از این کارت نه تنها می‌توان از حمل‌ونقل عمومی به صورت رایگان استفاده کرد بلکه با قراردادی که با مسؤولان به امضا رسانده‌ایم امکان بازدید رایگان یا نیم‌بها از
250 نقطه گردشگری شهر تهران فراهم شده است. عبداللهی با بیان اینکه تاکنون صدهزار بسته به منظور توزیع در ایستگاه‌های گردشگری تدارک دیده شده است، عنوان کرد: اقدامات ما در حوزه گردشگری به طور رسمی از 27 اسفند آغاز می‌شود و تا 13 فروردین ادامه دارد. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 137 و سایت visit.tehran.ir تقاضای خود را برای استفاده از خدمات گردشگری اعلام کنند.

احداث یک بوستان در هر محله پایتخت
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح استقبال از بهار96 با اشاره به اینکه  بلوار کشاورز «باغ‌راه» می‌شود، گفت: اجرای طرح تفکیک از مبدأ در 173 شهرک پایتخت و تامین 14 هزار تن میوه شب عید از جمله اقدامات این معاونت در طرح استقبال از بهار96 است. به گزارش  شهرنوشت، مجتبی یزدانی گفت: تلاش شده ایرادات را رفع کنیم تا در بحث نگهداشت شهر مشکلی پیش نیاید. به طوری که بر اساس دیدگاه‌های شهردار تهران موضوعاتی را به مناطق و سازمان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. در همین راستا مناسب‌سازی 22 بوستان در 22 منطقه شهر تهران انجام شده است. همچنین 22 بوستان دیگر نیز در مناطق در دستور کار قرار گرفته است. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه 98 پل عابر پیاده مکانیزه ساماندهی شده است، تصریح کرد: بیش از 70 درصد این پل‌ها اورهال شده‌اند. همچنین در بحث تردد ویژه معلولان در فروشگاه‌های شهروند، بازارهای میادین میوه و تره‌بار و مجموعه بهشت زهرا(س) تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است. همچنین کاشت نهال در 50 هکتار از مجموعه بهشت‌زهرا(س) انجام شده است. یزدانی با بیان اینکه بلوار کشاورز در آستانه نوروز 96 «باغ‌راه» می‌شود، گفت: برحسب دستور شهردار تهران در هر محله یک بوستان، بازار میوه و تره‌بار و ایستگاه آتش‌نشانی بر اساس بازدیدهای ستاد نظارت دوره‌ای شهردار تهران ساخته می‌شود. همچنین 7 ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بارش برف و باران در 18 استان
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به تناوب و به صورت رگباری در 18 استان کشور شاهد بارش خواهیم بود و بارش در ارتفاعات 3 استان به صورت برف است. کورش محمدپور به میزان اظهار داشت: بیشترین بارش را در شمال شرق کشور و شهر مشهد شاهد خواهیم بود. هسته بارش‌ها روی 2 استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی متمرکز است. وی ادامه داد: بارش باران در جنوب بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده و در این مناطق شاهد بارش باران خواهیم بود. کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: بارش باران در لرستان، همدان، کهگیلویه، کردستان، مرکزی، زنجان، آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل و 3 استان شمالی ادامه دارد.  محمدپور از بارش برف در ارتفاعات اردبیل، گیلان و مازندران خبر داد و افزود: ارتفاعات این 3 استان امروز سپیدپوش می‌شود.
 


Page Generated in 0/0051 sec