printlogo


کد خبر: 173068تاریخ: 1395/12/18 00:00
اخبار

تأکید فرمانده سپاه بر تداوم رویه عدم دخالت در انتخابات
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: احدی از پاسداران و فرماندهان سپاه همانند گذشته حق دخالت سیاسی و جناحی در انتخابات را ندارند. سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در جمع فرماندهان و مسؤولان سپاه با اشاره به اینکه «پاسداران انقلاب همواره وصایای حضرت امام(ره) و منویات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در پرهیز از ورود به احزاب و دسته‌بندی‌های سیاسی را نصب‌العین خود قرار داده‌اند»، تأکید کرد: احدی در سپاه چه از پاسداران و چه از فرماندهان مانند گذشته حق دخالت سیاسی و جناحی در انتخابات و تخریب کاندیداها را ندارند. وی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی در سپاه موظف شده‌اند اجرای این مهم را با حساسیت و دقت به طور مستمر پیگیری و کنترل کرده و با متخلفان بدون اغماض برخورد کنند.

برخی مدیران در به‌دست آوردن منافع نامشروع، بسیار پرتحرکند
نماینده سابق مجلس گفت: برخی مدیران از خدمت به مردم خسته‌اند ولی متاسفانه در به‌دست آوردن منافع نامشروع، بسیار بانشاط و برنامه‌ریز و پرتحرکند. مهرداد بذرپاش در دانشگاه تهران در نشست تخصصی چالش‌های انقلاب اسلامی، جوانان و کارآمدی اظهار داشت: جوانان زیادی حاضرند در همه میدان‌های فعالیت‌های اجتماعی در میدان مشارکت‌های گوناگون برای فقرزدایی برای سازندگی و در هر صحنه و عرصه‌ای که برای آنها برنامه‌ریزی شود و امکان داده بشود شرکت کنند.وی ادامه داد: علت اصلی مهاجرت نخبگان جوان، دلسردی از توجه به آنها در اداره کشور است و مدیریت بدون پاسخ خستگان کهنه‌کار، چالش‌های زیادی را پیش روی آینده جامعه ایران قرار داده است. بذرپاش ادامه داد: برخی مدیران، از خدمت به مردم خسته‌اند ولی متاسفانه در به‌دست آوردن منافع نامشروع، بسیار هم بانشاط و برنامه‌ریز و پرتحرکند. وی ادامه داد: وقتی آقایان با 2 ساعت کار روزانه راهی استخر می‌شوند و صرفا کنترل از راه دور فعالیت می‌کنند، خب معلوم است چرخ جامعه درست نمی‌چرخد. عزت و اعتبار سال‌های کهنسالی در تربیت نسلی از مدیران جوان است نه اشغال صندلی‌ها. وی با اشاره به نزدیک شدن به شب عید و وضعیت بازارهای کشور بیان کرد: جمعیت دستفروش‌ها در کشور چیزی در حدود ۵۰۰ هزار نفر است که در حدود ۹۰ درصد، دستفروشی تنها شغل آنهاست.

واکنش روحانی به اظهارات مقامات آمریکایی درباره انتخابات ایران
حسن روحانی گفت: انتخابات ایران انتخاباتی آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک است. رئیس‌جمهور در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر آزاد نبودن انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته ایران، گفت: انتخابات در ایران آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک است و فکر می‌کنم آنانی که به انتخابات ایران انتقادی دارند باید نگاهی به انتخابات اخیر و مسائلی که خودشان داشتند، بیندازند. وی افزود: انتخابات اخیر آمریکا مورد اعتراض دوطرف بود و خود رئیس‌جمهور فعلی آمریکا هم قبل از انتخاب شدن در سلامت انتخابات تردید داشت، بنابراین آمریکایی‌ها باید به انتخابات خودشان بیشتر نگاه  و آن را اصلاح کنند. روحانی با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با سازوکارهایی که دارد با حضور مردم برگزار می‌شود، گفت: وقتی 70 تا 73 درصد مردم در انتخابات پای صندوق‌های رای می‌آیند، معلوم است که مردم به این انتخابات اعتقاد دارند و شما می‌بینید که چگونه تا پایان زمان رای‌گیری صف‌های طولانی برای ریختن آرا به صندوق‌ها وجود دارد.  

جبهه مردمی نیاز به اخذ مجوز ندارد
معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: احزاب سیاسی جهت فعالیت در قالب جبهه نیاز به اخذ مجوز ندارند. به گزارش تسنیم، علی‌اصغر احمدی افزود: براساس قانون احزاب، احزاب دارای مجوز جهت فعالیت در قالب جبهه باید موضوع را به اطلاع دبیرخانه کمیسیون احزاب برسانند. وزارت کشور با فعالیت هر کدام از احزابی که شناسنامه معتبر دارند، مشکلی ندارد. معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، اضافه کرد: در حال حاضر حدود
35 هزار صندوق الکترونیکی داریم که این صندوق‌ها قابلیت اخذ، خواندن و شمارش آرا را دارد.


Page Generated in 0/0071 sec