printlogo


کد خبر: 173083تاریخ: 1395/12/18 00:00
داد نمایندگان مجلس درآمد
راه‌آهن کرمانشاه چرا در دهه فجر افتتاح نشد؟

در روزهای گذشته مدیریت ارشد کرمانشاه طی احکامی چند انتصاب برای پست‌هایی انجام داده است که قبلا وجود نداشتند. با نزدیک شدن به روزهای برگزاری انتخابات سال ۹۶ برخی جریان‌های سیاسی برای پیشتازی از رقبای خود سعی می‌کنند هر اقدام یا خدمتی را که حتی ممکن است یک ضرورت باشد نیز به چشم انتخاباتی بودن نگاه ‌کنند اما برخی اقدامات و فعالیت‌ها نیز که هیچ کارشناس یا صاحب‌نظری نمی‌تواند برای آن ضرورت یا دلیلی بیابد نیز هستند که با توجه به فاصله اندک تا انتخابات معمولا گریزی نیست که آنها را انتخاباتی قلمداد کنند.
به گزارش مهر، طی روز‌های گذشته در کرمانشاه، مدیریت ارشد این استان احکامی را صادر کرده است که نگاه‌های متفاوتی را به دنبال داشته است. استاندار کرمانشاه شهردار سابق این شهر را که 3 بار توسط شورای شهر استیضاح و عزل شد به سمت مشاور خود در امور اجتماعی منصوب کرده است. شعبانی، برادر رئیس حزب اعتدال و توسعه شاخه کرمانشاه (حزب متبوع نوبخت و رئیس‌جمهور) است. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. رازانی، استاندار کرمانشاه همچنین با صدور احکامی دو نفر را در سمت‌هایی منصوب کرده است که ظاهرا تا پیش از این چنین عناوینی اساسا وجود نداشته است. «معین شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه» و «معین شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه» از جمله این انتصابات جدید است! یکی از مخاطبان خبرگزاری مهر کرمانشاه با ارسال پیامی به کانال این خبرگزاری در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «من فکر می‌کنم این انتخاب‌ها و انتصاب‌ها بی‌ارتباط به انتخابات نباشد، وقتی فرماندار‌ها به عنوان رؤسای شورای تامین و نماینده عالی دولت در یک شهرستان با تمام اختیارات حضور دارند انتصاب فردی به عنوان معین، چه ضرورتی خواهد داشت؟» نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در گفت‌وگو با مهر از انتصاب معین برای شهرستان‌های حوزه استحفاظی خود ابراز خرسندی کرد و آن را عاملی برای تسریع پیگیری امورات دانست. از سوی دیگر اما نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور با طرح پرسش‌هایی که شاید هر شنونده‌ای را به فکر فرو ببرد از استاندار خواست در رابطه با این انتصاب‌ها که با تعبیر زائد بر قانون از آنها یاد کرد توضیح بدهد. حسن سلیمانی در واکنش به انتصاب عجیب یک نفر به عنوان معین شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه (حوزه استحفاظی این نماینده مجلس) گفت: پرسش من این است جایگاه این انتصاب‌ها در حقوق اداری کجاست؟ وی افزود: باید روشن شود اگر کسی به عنوان معین یک منطقه‌ای منصوب می‌شود، آیا جایگاه او در ساختار و تشکیلات وزارت کشور و فرمانداری‌ها تعریف شده است؟ اگر تعریف شده چرا تا الان به آن عمل نشده و اگر نشده در حال حاضر شرایط نصب چنین عنواینی چیست؟ نماینده مردم شهرستان‌های صحنه، هرسین و کنگاور ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید درباره این موضوع ورود کنند تا مشخص شود این اقدامات فقط در استانداری کرمانشاه است؟ سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ورود کنند تا انطباق این تصمیمات را با حوزه اختیارات استاندار بسنجند. سلیمانی خاطرنشان کرد: دومین بحث درباره این اقدامات شرایط محیطی و زمانی است. مفهوم و دلیل اینکه یک نفری را بگماریم که معین ۴ شهرستان شود چیست؟ آیا الان مدیران ما در شهرستان‌ها قابلیت و توانایی انجام کارشان را ندارند یا ساختار استانداری این توانایی و قابلیت را ندارد؟ باید مشخص شود کجای  کار لنگ است که این شهرستان‌ها نیاز به کمک دارند. این لنگی و عقب‌ماندگی از جانب مدیریت استان و معاونان استانداری است یا داخل شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها... ناظران مختلف ورود کنند و بگویند گیر کار کجاست که مجبوریم جایگاهی زائد بر قانون تعریف کنیم؟
دولت در این زمان باقیمانده به فکر مشکلات اصلی مردم باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: توقع از دولت این است که در این مدت باقیمانده به نیازهای اساسی بپردازد. آقایان توضیح بدهند این همه گفتند راه‌آهن تا دهه فجر افتتاح می‌شود چرا نشد؟  برای سرمایه‌گذاری چه کردند؟ در شورای اشتغال دقیقا توضیح بدهند چه امکاناتی برای اشتغال فراهم کردند و چند نفر را کجا مشغول به کار کردند؟ وی ادامه داد: امروز به جای اینکه به سمت توسعه و اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، شاهد این اقدامات سیاسی تفرقه‌افکن هستیم. چرا باید به جای پیگیری مطالبات کشاورزان و پرداخت معوقات مردم در مسیر خدشه‌دار کردن وحدت و یکپارچگی حرکت کنیم؟ وی افزود: چقدر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری باقی مانده و چرا مانده؟ نتایج سفر رئیس‌جمهور چه بوده است؟ اینها را به مردم توضیح بدهند به جای اقدامات وحدت‌شکن.
 


Page Generated in 0/0109 sec