printlogo


کد خبر: 173089تاریخ: 1395/12/18 00:00
اخبار

«گاوبازی» هنوز در انتظار سرمایه‌گذار
دومین ساخته علی ملاقلی‌پور که همچنان به دنبال سرمایه‌گذار می‌گردد به جنگ درونی انسان با خودش می‌پردازد. علی ملاقلی‌پور کارگردان سینما، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت فیلم «گاوبازی» اظهار داشت: فیلمنامه این فیلم حدود 6 ماه است که نوشته شده و با یکی از تهیه‌کنندگان سینما که خیلی فیلمنامه را دوست داشت، به توافق رسیدم.  وی ادامه داد: الان فیلمنامه «گاوبازی» در مرحله پیدا کردن سرمایه‌گذارش است؛ چون هر سرمایه‌گذاری بابت هر فیلمی سرمایه نمی‌گذارد و پیدا کردن این سرمایه‌گذار، پروسه‌ای می‌خواهد که ما فیلمنامه را به او بدهیم، سرمایه‌گذار فیلمنامه را بخواند و ببیند اصلا با اهداف او منطبق هست یا نه.  ملاقلی‌پور ادامه داد: ما همچنان با سرمایه‌گذار به توافق نرسیده‌ایم. هر چند که خیلی‌ها بعد از خواندن فیلمنامه، ابراز تمایل برای همکاری کردند ولی خیلی از سرمایه‌گذارهای جدید نمی‌دانند هزینه‌ها در سینما مثل دیگر صنعت‌ها، به دلیل تورم زیاد شده است و هزینه ساخت یک فیلم معمولی برای سال 96 حدود یک و نیم تا 2 میلیارد برآورد می‌شود.. ملاقلی‌پور گفت: من به مساله درگیری انسان با خودش پرداخته‌ام. این درگیری انسان با خود جهاد است. ما راجع به جنگ انسان‌ها با هم فیلم‌های زیادی ساخته‌ایم اما مردم بیشتر با خودشان درگیرند. من هم راجع به همین معضلات شخصی فیلمنامه را نوشته‌ام.

در مراسم رونمایی از 4 کتاب دفاع مقدس مطرح شد
فرمانده‌ای که با دعای مادر شهید شد
یک نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: کربلا بخشی از دفاع‌مقدس است. به گزارش فارس، پنجمین آیین رونمایی از 4 کتاب «درنگی در نجف» سفرنامه اربعین حسینی به قلم جواد کلاته‌عربی، «سر سپرده» زندگینامه سردار شهید هاشم کلهر معاون گردان مقداد لشکر 27 محمد رسول‌الله به قلم سمیرا خطیب‌زاده، «ضوءالقمرخین» ترجمه عربی «مهتاب‌خین» روایت سردار شهید حسین همدانی از انقلاب کردستان و دفاع‌مقدس به قلم حسین بهزاد و ترجمه انگلیسی «گردان نهم» کارنامه عملیاتی گردان حبیب بن مظاهر لشکر 27 محمد
رسول الله (ص) در دفاع مقدس با پژوهش و تدوین گلعلی بابایی برگزار شد. گلعلی بابایی نویسنده کتاب «گردان نهم» که ترجمه انگلیسی آن رونمایی شد در این مراسم اظهار داشت: ما اگر کاوشی در زندگی شهدا داشته باشیم می‌بینیم که آنها آرزوی کربلا داشتند و برای همین معتقدم کربلا بخشی از دفاع‌مقدس است. سمیرا خطیب‌زاده، نویسنده کتاب «سرسپرده» نیز که در آن به زندگی شهید هاشم کلهر معاون گردان مقداد لشکر 27 محمد رسول‌الله پرداخته است، گفت: نکته جالب درباره شهید کلهر این بود که او با دعای مادرش به شهادت رسید. این کتاب به 4 بخش شامل کودکی، فعالیت‌های انقلابی، حضور مستمر در جبهه‌ها و نقش او در فعالیت پیشمرگان کرد مسلمان است و با شهادت این رزمنده به اتمام می‌رسد. بخش چهارم نیز اختصاص به عکس‌های شهید کلهر دارد. من در طول نگارش کتاب «سرسپرده» که قدری به طول انجامید از همکاری و راهنمایی‌های برادر شهید کلهر استفاده کردم.
 
انتخاب رشته دانش‌آموزان زیر تیغ نقد یک مستندساز
مستند «باری به هر جهت» از تولیدات موسسه نجوای زلال هنر است که به وضعیت انتخاب رشته دانش‌آموزان در دبیرستان می‌پردازد و طی آن مشکل عدم تطابق علایق و انتخاب‌های افراد در سیستم آموزشی را مورد واکاوی قرار می‌دهد. مسعود کارگر، کارگردان مستند «باری به هر جهت» درباره علت انتخاب این سوژه گفت: مشکل انتخاب بدون علاقه دانش‌آموزان در زمان انتخاب رشته دوره دبیرستان، یک امر معمول و رایج است و اکثر افرادی که آنها را از نزدیک می‌شناسم، براساس الگو‌های تحمیلی جامعه دست به انتخاب رشته زده‌اند و زمان زیادی را صرف آموختن مسائلی کرده‌اند که برایشان هیچ‌گونه کاربردی در آینده نداشته است. وی ادامه داد: شاید همین افراد اگر از ابتدا براساس علایق خودشان و با علم و آگاهی کامل دست به انتخاب رشته می‌زدند، فرصت‌ها و استعدادهای‌شان در مسیر صحیح قرار می‌گرفت و اکنون انسان‌های بسیار موفقی می‌بودند. همین دغدغه و مساله نقطه آغاز مستند «باری به هر جهت» بود. کارگر که خود در رشته ریاضی فیزیک تحصیل کرده و در دانشگاه نیز مهندسی متالورژی خوانده است، افزود: مستند «باری به هر جهت» تلاشی است که برای باز کردن این مشکل و افزایش آگاهی جامعه برای پیشگیری از مشکلات مشابه کرده‌ام و امیدوارم توانسته باشم سهمی در این آگاه‌سازی داشته باشم.


Page Generated in 0/0049 sec