printlogo


کد خبر: 173180تاریخ: 1395/12/21 00:00
اخبار

«نبرد خلیج‌فارس» به تهران رسید
دامنه اکران انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج‌فارس ۲» به تهران رسید. به گزارش تسنیم، انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج‌فارس 2» تازه‌ترین ساخته فرهاد عظیما که پیش از این در 5 سینما در مشهد مقدس اکران خود را آغاز کرده بود؛ به علت درخواست و استقبال گسترده مخاطبان، اکران خود را در شهر تهران نیز آغاز کرد. این انیمیشن از روزهای گذشته اکران را در 2 سینمای آزادی و سپیده در شهر تهران آغاز کرده و این آغاز با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو بوده است. انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج‌فارس 2» نبرد دریایی یک ناو ایرانی با ناوگان دریایی آمریکا را به تصویر می‌کشد که در نهایت منجر به پیروزی ناو ایرانی می‌شود. مراحل ساخت این انیمیشن حدود 5 سال به طول انجامید.

محسن کیایی:
فیلم‌های ما جامعه را «تلخ» و «کثیف» نشان می‌دهند
محسن کیایی، بازیگر پرکار این روزهای سینما  گفت: مشکل این است که فیلم‌های ما خوب نیستند. فیلم‌های تلخی هستند که جامعه را تلخ و کثیف نشان می‌دهند. اگر کمی بهتر نگاه کنیم چیزهای بهتری هم وجود دارد و این بستگی به ذهنیت کسی دارد که فیلم‌ها را می‌سازد. به گزارش ایلنا، محسن کیایی درباره جشنواره فیلم فجر امسال گفت: جشنواره‌ها در طول سال‌های مختلف دارای پستی و بلندی‌های فراوانی هستند اما به نظرم نسبت به سال‌های قبلی کیفیت آثار پایین‌تر بود. کیایی افزود: من دوست دارم هر کسی فیلم خودش را بسازد.  یعنی هر کارگردانی ایده و فکر خودش را بسازد و ما درگیر موج و موج‌سواری نشویم. نبینیم یک فیلمی سال گذشته جایزه گرفته و حالا مدل فیلم‌های‌مان به همان صورت تغییر می‌کند. به نظرم اگر کارگردان‌ها و نویسنده‌ها چیزی که دغدغه خودشان هست را بسازند، اتفاق بهتری می‌افتد و تنوع آثار بالا می‌رود و فیلم‌ها شبیه هم نمی‌شوند. به نظرم اگر کمی به کمدی که یک ژانر بسیار مهم و سخت است اهمیت بدهند، آن وقت اتفاق‌های بهتری هم برای فیلم کمدی و هم برای جشنواره می‌افتد. بهتر است غیرتعصبی به فیلم‌های کمدی نگاه شود ولی وقتی یک فیلم تلخ ساخته می‌شود و جایزه می‌گیرد بقیه می‌گویند خب ما هم برویم یک فیلم تلخ کار کنیم و کلی جایزه بگیریم.

کاروان «ایران، سرزمین برادری» در کردستان
دومین کاروان «ایران، سرزمین برادری» با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی به استان کردستان اعزام شده است. به گزارش تسنیم، کاروان «ایران، سرزمین برادری» با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران و اصلاح تصاویر غلط ذهنی ناشی از القائات رسانه‌های افراطی و وحدت بین مذاهب اسلامی به کردستان سفر کرده است. این کاروان در سال 93 با حضور نخبگان فرهنگی، نخستین سفر خود را به مقصد استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کردستان و گلستان آغاز کرد. امسال پس از یک سال وقفه، این کاروان برنامه‌های خود را در  استان‌های کردستان، خراسان‌رضوی و گلستان دنبال می‌کند. اتحادیه بین‌المللی امت واحده با همکاری چند تشکل مردمی، کاروان «ایران، سرزمین برادری» را اداره می‌کند  و در هر دوره جمعی از چهره‌های علمی، فرهنگی و ورزشی کشور با این کاروان همراه می‌شوند.

اعتراض فرهنگستان زبان به «کوئیک»
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی طی یک نامه اعتراض خود از نامگذاری یک خودروی کارخانه سایپا را ابراز داشت. به گزارش فارس، بتازگی اخباری مبنی بر تولید نوعی خودرو در شرکت خودروسازی سایپا، موسوم به «کوئیک» منتشر شده است. به دلیل غیرفارسی بودن این نام و مغایرت آن با قانون «منع بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه»، دکتر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در نامه‌ای خطاب به دکتر سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواهان رسیدگی به این تخلف شد. در بخشی از این نامه آمده است: نام انتخاب ‌شده برای این محصول فارسی نیست و نقض صریح قانون «ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه»، مصوب سال 1375 مجلس شورای اسلامی است.  درباره اخیر نیز تقاضا دارد به مسؤولان ذی‌ربط دستور فرمایید اقدام لازم صورت گیرد، چرا که استفاده از این نام مجوزی برای موارد مشابه خواهد بود و لازم است در اسرع وقت از آن جلوگیری شود. فرهنگستان آمادگی خود را برای یافتن نام مناسب برای این خودروی جدید اعلام می‌دارد.


Page Generated in 0/0049 sec