printlogo


کد خبر: 173181تاریخ: 1395/12/21 00:00
رویدادها

تقدیر خانواده شهدا از «ماجرای نیمروز»
شامگاه ۱۸ اسفندماه طی مراسمی که در موسسه سرچشمه برگزار شد، تعدادی از خانواده‌های شهدا از عوامل ماجرای نیمروز قدردانی کردند. به گزارش مهر، این مراسم  با حضور چهره‌های سیاسی و فرهنگی همچون الیاس حضرتی، حدادعادل، خانواده شهیدان باهنر، لاجوردی، باکری، شیرودی، عبداللهی، اندرزگو، کریمی و... برگزار شد. پس از نمایش فیلم، فرزند شهید لاجوردی عنوان کرد: از عوامل این فیلم فاخر تشکر می‌کنم، موضوع «ماجرای نیمروز» درباره منافقین است. این افراد به دلیل نفاق که ذات آنهاست همچنان در حال فعالیت هستند. بهتر است پیوندی بین ادبیات فاخر در هنر و کلمات قرآنی و نهج‌البلاغه ایجاد کنیم تا بتوانیم شیوه مبارزه با آنها را بیشتر نشان دهیم. فرزند شهید عباس کریمی نیز گفت: همیشه عنوان می‌شود که شهدا با اطرافیان خود ارتباط خوبی داشتند. شاید شنیدن چنین جملاتی کلیشه باشد اما واقعیت همین است. کسی که نسبت به خانواده و همسایه و آشنایانش بی‌تفاوت نباشد، نسبت به کشور و سرزمین خود هم بی‌تفاوت نیست. این همان کاری است که عوامل «ماجرای نیمروز» انجام دادند و نسبت به تاریخ کشور خود بی‌تفاوت نبودند. در پایان این مراسم از عوامل و بازیگران فیلم قدردانی شد و تمام چهره‌های فرهنگی و عوامل فیلم به رسم یادبود پوستر «ماجرای نیمروز» را امضا کردند.

پیکر مرحوم عزیزی تشییع شد
پیکر احمد عزیزی، شاعر انقلابی از محل مسجد جامع کرمانشاه به سمت میدان آزادی بر روی دستان مردم قدر‌شناس و هنرپرور استان تشییع شد. به گزارش فارس، پیکر این شاعر انقلابی از محل مسجد جامع کرمانشاه به سمت میدان آزادی بر روی دستان مردم استان تشییع و پس از قرائت پیام تسلیت مقام معظم رهبری‌ در قطعه «مقبره‌الشعرا»ی باغ فردوس این شهر به‌خاک سپرده شد. احمد عزیزی شاعر انقلاب که از پانزدهم اسفند‌ماه سال 86 به‌ علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر روز دوشنبه 16 اسفند‌ماه جاری در بیمارستان امام‌رضا‌(ع) کرمانشاه درگذشت. مقام معظم رهبری در پیامی درگذشت این شاعر گرانقدر را تسلیت گفتند؛ متن پیام رهبری به این شرح است: «درگذشت شاعر انقلابی و چیره‌دست مرحوم احمد عزیزی را که پس از بیماری پررنج و دیرپای او اتفاق افتاده است به جامعه‌ ادبی کشور و اهالی شعر و هنر بویژه مردم عزیز استان کرمانشاه و بویژه به خانواده‌ گرامی او که در این گرفتاری 9 ساله غمخوار و شریک او بودند، تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحوم و اجر و تسلا برای آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم»، گفتنی است، در مراسم خاکسپاری احمد عزیزی، علیرضا قزوه پیشکسوت‌ و شاعر بنام انقلاب اسلامی، بیژن ارژن شاعر بنام کرمانشاهی و جمعی از مسؤولانی استانی حضور داشتند.

شرط حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره جهانی فجر
فیلم‌های ایرانی که پیش از جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شده باشند یا در جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمده باشند، طبق مقررات جشنواره جهانی مجاز به شرکت در بخش‌های اصلی این جشنواره نیستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفر صانعی‌مقدم، مدیر برنامه‌ریزی جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: فیلم‌های ایرانی که پیش از جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شده باشند یا در جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمده باشند، طبق مقررات جشنواره جهانی مجاز به شرکت در بخش‌های اصلی این جشنواره نیستند. وی افزود: جشنواره جهانی مانند سال گذشته هیأت انتخاب ندارد، بلکه مجموعه مشاوران، فیلم‌های ایرانی را همچون فیلم‌های خارجی می‌بینند و این فیلم‌‌ها را بررسی کرده و نظرات‌شان را در اختیار دبیر جشنواره قرار می‌دهند. دبیر برای هر کدام از 2 بخش «مسابقه بین‌الملل» و «آسیا و کشورهای اسلامی»  حداکثر ۳ فیلم بلند و ۳ فیلم کوتاه ایرانی را انتخاب می‌کند. صانعی‌مقدم در ادامه اظهار داشت: ممکن است در بین فیلم‌های متقاضی آثاری باشد که در جشنواره‌های مختلف مثل جشنواره ملی فیلم فجر، جشنواره فیلم کوتاه یا جشنواره سینماحقیقت دیده شده‌اند.  آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com است و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند با ورود به سایت و ثبت نام، عضو باشگاه شوند. گفتنی است سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر یک الی هشتم اردیبهشت ۱۳۹۶ به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec