printlogo


کد خبر: 173186تاریخ: 1395/12/21 00:00
اخبار

صعود ایران به جام‌جهانی فوتبال ساحلی
تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران با غلبه بر ژاپن ضمن راهیابی به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا جواز حضور در جام‌جهانی باهاما ٢٠١٧ را کسب کرد. تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران روز (جمعه) در نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا که در مالزی برگزار شد با نتیجه ٨ بر ٦ ژاپن را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. ساحلی‌بازان ایران با این نتیجه جواز حضور در جام‌جهانی فوتبال ساحلی در باهاما را کسب کردند. ایران در فینال باید برابر امارات قرار بگیرد. امارات در دیگر دیدار نیمه‌نهایی در ضربات پنالتی لبنان را شکست داده بود.

تساوی خانگی المپیاکوس برابر بشیکتاش
تیم فوتبال المپیاکوس در جدال خانگی برابر بشیکتاش ترکیه به تساوی رضایت داد. دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا پنجشنبه‌شب ادامه یافت و طی آن تیم‌های المپیاکوس یونان و بشیکتاش ترکیه به تساوی یک- یک رضایت دادند. گل تیم المپیاکوس را استبان کامبیاسو روی پاس دیدنی کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۳۶ به ثمر رساند. در آن‌سوی میدان نیز ویسنته ابوبکر در دقیقه ۵۳ گلزنی کرد.

سقوط فوتبال ایران در رنکینگ جهانی
فوتبال ایران در جدیدترین رده‌بندی منتشرشده از سوی فدراسیون بین‌المللی این رشته (فیفا) یک پله سقوط کرد و در رده ۳۳ جهان قرار گرفت. رده‌بندی جدید فیفا مربوط به ماه مارس ۲۰۱۷ میلادی است که روز پنجشنبه منتشر شده است. براساس این رده‌بندی، فوتبال ایران که ماه گذشته در جایگاه ۳۲ جهان قرار داشت، یک پله سقوط کرد و با مجموع ۷۹۴ امتیاز در رده ۳۳ قرار گرفت. البته با وجود این سقوط، فوتبال کشورمان در میان تیم‌های آسیایی همچنان صاحب جایگاه نخست است. در رده‌بندی جدید فیفا و از میان تیم‌های آسیایی بعد از ایران، کره‌جنوبی با ۶۹۱ امتیاز صاحب جایگاه چهلم است و ژاپن هم با ۶۳۱ امتیاز در جایگاه پنجاه و یکم ایستاده است. استرالیا و عربستان هم به ترتیب با ۶۲۲ و ۶۱۰ امتیاز در رده‌های 55 و 57 قرار گرفته‌اند. فوتبال ایران در حالی در رده‌بندی فیفا با یک پله سقوط مواجه شده است که تا 3 هفته دیگر باید دیدارهای خود در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی را پیگیری کند. ملی‌پوشان کشورمان هفته نخست فروردین‌ماه سال آینده در قطر به مصاف تیم‌ملی این کشور می‌روند سپس به فاصله یک هفته بعد در تهران میزبان چین خواهند بود.

ادن آزار به عضویت رئال‌مادرید درنمی‌آید
بازیکن بلژیکی چلسی تصمیم ندارد تابستان با خروج از لیگ برتر به عضویت رئال‌مادرید درآید. از زمانی که آنتونیو کونته اوایل تابستان سکان هدایت چلسی را در دست گرفت تا امروز ادن آزار وضعیتی مطلوب زیر نظرش داشته است. ستاره بلژیکی که سال قبل افت محسوسی کرده بود، با حضور مربی سرشناس ایتالیایی پیوسته‌ بازی‌های خوبی برای استمفوردبریجی‌ها انجام داده و نقش بسزایی در کسب بردهای متوالی تیم داشته است. با این حال در چند وقت گذشته شایعه‌ای درباره او انتشار یافته بود مبنی بر اینکه فصل بعد پیراهن کهکشانی‌های مادریدی را به تن می‌کند اما منابع نزدیک به وی، چنین چیزی را باور ندارند. روزنامه «ایونینگ استاندارد» در گزارشی عنوان کرده آزار ترجیح می‌دهد به جای رفتن به اسپانیا و بازی برای مادریدی‌ها، همچنان در قلب لندن باقی بماند. در این گزارش به مخالفت مربی ایتالیایی تیم چلسی برای انتقال لژیونرش اشاره شده است.

سیدجلال با سرخپوشان یک‌ ساله تمدید کرد
کاپیتان پرسپولیس قراردادش را با این باشگاه یک سال دیگر تمدید کرد. سیدجلال حسینی، مدافع و کاپیتان سرخپوشان که یکی از عناصر مهم این تیم در صدرنشینی شاگردان برانکو ایوانکویچ است، قراردادش را با این باشگاه یک فصل دیگر تمدید کرد. سیدجلال حسینی که دومین دوره حضور خود در پرسپولیس را سپری می‌کند، سومین بازیکن پرسپولیس است که قراردادش را با سرخپوشان تمدید می‌کند. پس از بیرانوند و محمد انصاری، او سومین بازیکنی است که با مسؤولان پرسپولیس برای حضور در این تیم برای فصل بعد به توافق رسیده است.
 


Page Generated in 0/0045 sec