printlogo


کد خبر: 173193تاریخ: 1395/12/21 00:00
نبض جامعه

رئیس پلیس راهور خبر داد
اعلام نقاط پرخطر جاده‌ها برای نوروز
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از مشخص‌سازی نقاط پرخطر جاده‌ها با چراغ راهنما و نصب علائم هشداردهنده خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری درباره نقاط پرخطر جاده‌ها و معابر شهری، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در آستانه نوروز و طرح نوروزی انجام داده‌ایم، شناسایی نقاط پرخطر و حادثه‌خیز با همکاری راهداری بود. وی با بیان اینکه حدود 3200 نقطه حادثه‌خیز در معابر و جاده‌ها را شناسایی کرده‌ایم، گفت: ما به دنبال این هستیم با آشکارسازی و نصب علائم، این نقاط را به رانندگان هشدار دهیم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه کاهش نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها جزو اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی است، گفت: در این زمینه وزارت راه نیز همکاری خوبی با ما داشته و تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ایمن‌سازی این نقاط انجام شده است. وی درباره معیار شناسایی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها نیز گفت: در سال‌های گذشته چنانچه حداقل یک تصادف حادثه‌ساز و منجر به فوت در آن رخ داده باشد، به عنوان نقاط حادثه‌خیز شناسایی می‌شود.

وام بلاعوض برای خانواده‌های دارای ۲ معلول
رئیس هیات‌مدیره انجمن خیران مسکن‌ساز گفت: علاوه بر وام ارزان‌قیمت، ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای کمک به خانه‌دار شدن معلولان در شهرها ارائه می‌شود. به گزارش مهر، هادی درفشی درباره تامین مسکن برای محرومان گفت: بنیاد مسکن بخشی از منابع مالی را از حساب ۱۰۰ امام(ره) و با کمک دولت و مشارکت مردم تامین می‌کند و اکنون بعد از ۳۸ سال همچنان به ساخت مسکن برای محرومان ادامه می‌دهد. وی با بیان اینکه بنیاد مسکن از سود سایر فعالیت‌های خود در تامین مسکن برای اقشار محروم استفاده می‌کند، گفت: محدودیت منابع بنیاد مسکن باعث شد بخش جدیدی در حساب ۱۰۰ امام(ره) به نام انجمن خیران مسکن‌ساز باز شود که محور اصلی این انجمن ساخت مسکن برای گروه‌های محروم است. وی ادامه داد: خیران مسکن‌ساز تاکنون عملیات اجرایی ۲۹ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی (برای ۸۷۵۰۰ نفر) را انجام داده‌اند که از این تعداد حدود ۲۵۰۰ واحد (آن برای استفاده حدود ۱۲۵۰۰ نفر) آماده افتتاح است. وی تاکید کرد: برنامه تامین مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول ۴ ساله است که علاوه بر وام ارزان‌قیمت برای واحدهای شهری ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای روستایی ۱۸ میلیون و واحدهای نیمه‌کاره ۱۲ میلیون کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است.

هفته آخر اسفند هوا بارانی است
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود موج بارش به کشور، هفته آخر اسفند با هوایی بارانی روبه‌رو هستیم. به گزارش میزان، معصومه احمدی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید که از فردا (امروز) از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشورمان می‌شود انتظار داریم بارندگی‌ها در بخش‌هایی از کشورمان بویژه در نیمه غربی ادامه داشته باشد. وی گفت: دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز ازجمله تهران نیز از این سامانه بارشی بهره‌مند خواهند شد.  کارشناس هواشناسی تصریح کرد: تمرکز و شدت بارش‌ها بیشتر در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق کوهستانی و مرتفع استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.  احمدی گفت: براساس آخرین اطلاعات هواشناسی در جنوب غرب و جنوب کشورمان وزش بادهای نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود که منجر به بروز گرد و خاک خواهد شد. وی تأکید کرد: بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج‌فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود. کارشناس هواشناسی درباره ادامه فعالیت این سامانه بارشی گفت: این سامانه روز یکشنبه به شمال غرب کشور می‌رود و دوباره از روز دوشنبه باید منتظر ورود سامانه بارشی جدید باشیم.


Page Generated in 0/0054 sec