printlogo


کد خبر: 173194تاریخ: 1395/12/21 00:00
اخبار

عضو شورای شهر مطرح کرد
تأثیر منفی آلودگی هوا بر تعداد درختان پایتخت
عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای تهران از کاهش روزافزون سرانه باغات این کلانشهر خبر داد. به گزارش صداوسیما، محمد حقانی در حاشیه مراسم آغاز عملیات کاشت بیش از 3 هزار اصله درخت در توچال تهران، مساحت باغات تهران را تا 15 سال پیش، بیش از 15 هزار هکتار دانست و گفت: این میزان اکنون به‌دلیل تغییر کاربری‌های ناگهانی به حدود هزار هکتار رسیده است. وی به تلاش شورای شهر تهران برای تثبیت و جلوگیری از هرگونه تعرض به این باغات اشاره کرد و افزود: پیش از آنکه به فکر ایجاد کمربند سبز در شهر تهران باشیم باید به حفظ باغات این کلانشهر توجه کرد. وی نمونه بارز و مشخص نامهربانی با درختان را مربوط به درختان خیابان ولیعصر اعلام کرد و افزود: آلودگی هوا تعداد این درختان را از 60 هزار اصله به 6 تا 7 هزار اصله رسانده است. وی با بیان اینکه درختان شهر تهران روزگاری وسیله‌ای برای تصفیه این شهر به‌شمار می‌آمدند، گفت: اکنون روی هر درخت
600 تا 700 گرم آلودگی نشسته است و همه این درختان بیمار هستند.

کاشت 3 هزار اصله درخت در توچال
به مناسبت روز درختکاری عملیات کاشت بیش از 3 هزار اصله درخت سازگار با اقلیم منطقه در مسیر جاده سلامتی مجموعه فرهنگی - ورزشی توچال با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از مدیران شهرداری تهران آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدمحمدرضا پرهیزکار، مدیرعامل مجموعه توچال تهران درختان توت، انار و زیتون را از مهم‌ترین گونه‌هایی برشمرد که قرار است در طرح توسعه فضای سبز توچال استفاده شود. وی با بیان اینکه توچال مجموعه‌ای اجتماعی است و استفاده از آن برای همه مردم آزاد است، به اهمیت توسعه این مجموعه اشاره کرد و گفت: بر همین اساس بزودی عملیات ساخت خط جدید تله‌کابین که از پارکینگ تا ایستگاه 7 ادامه خواهد داشت آغاز می‌شود.  

افتتاح هزار هکتار طرح جنگلکاری
در هفته‌ درختکاری طرح 1000 هکتاری جنگلکاری برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مناطق حاشیه‌ای تهران افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش «وطن امروز»، به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری در حفظ و توسعه محیط‌زیست، ایجاد جنگل و فضای سبز و با هدف مهار ریزگردها، طرح جنگلکاری برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در هزار هکتار از مناطق حاشیه‌ای تهران، با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسؤولان کشوری روز یکشنبه 22 اسفندماه افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد. طرح هزار هکتاری جنگلکاری برکت در 90 هکتار از زمین‌های منطقه‌ مسعودیه تهران، 760 هکتار در منطقه‌ ملارد شهریار (اخترآباد) و 150 هکتار در منطقه‌ ده‌سید لواسان به اجرا درآمده است. در این مناطق 295 هزار اصله نهال و بوته شامل انواع آتریپلکس، تاغ، کاج، سرو، توت، داغداغان، زیتون، زرشک، سنجد، بادامک و پسته وحشی کاشته شده است. با توجه به افزایش آلودگی هوا و ریزگردها و همچنین وجود عرصه‌های بیابانی که منشأ پیدایش این ریزگردها در هوای کلانشهر تهران شده، اجرای طرح جنگلکاری برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) می‌تواند به گسترش محدوده‌ کمربند سبز و ایجاد هوای پاک و سالم در تهران کمک شایان توجهی کند. این در حالی است که در طرح جنگلکاری برکت در منطقه‌ ملارد شهریار (اخترآباد)، علاوه بر مهار ریزگردها و افزایش پوشش جنگلی و مرتعی شاهد ایجاد اشتغال برای اهالی منطقه نیز خواهیم بود.


Page Generated in 0/0048 sec