printlogo


کد خبر: 173215تاریخ: 1395/12/21 00:00
اخبار

دیه و بیمه ثالث 10 درصد گران شد
رئیس کل بیمه مرکزی از پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت در صنعت بیمه طی 11 ماه گذشته خبر داد. عبدالناصر همتی در این باره افزود: با افزایش 10 درصدی نرخ دیه برای سال آینده، نرخ دیه در سال ٩٦ به ٢٨٠ میلیون تومان در ماه‌های حرام خواهد رسید. به گزارش مهر، همتی افزود: در این مدت، ١٥ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده که حدود ٤٣ درصد آن در بخش شخص ثالث پرداخت شده است. وی تصریح کرد: باید جلوی تصادفات را گرفت، چرا که از ١٦ هزار کشته‌ای که در تصادفات صورت گرفته ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در داخل شهرها بوده است. همتی ادامه داد: ٢٥ درصد کشته‌های شهری را موتوسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهد این در حالی است که موتوسیکلت‌سواران نه کلاه ایمنی دارند و نه رعایت مقررات را رعایت می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: اگر با روند 10 ماه پیش رویم تعداد مجروحان به ٤٥٠ هزار نفر می‌رسد که پرداخت خسارت جراحت افزایش یافته است. وی افزود: امسال صنعت بیمه ٨٥٠ میلیارد تومان به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت کمک کرده است تا بتوانند تصادفات را کاهش دهند. ولی باید روی کاهش تصادف در کشور حرکت کرد.


ایران 1/1 میلیون خودرو تولید کرد
تولید خودروی ایران در سال 2016 میلادی از یک میلیون دستگاه گذشت و ایران رتبه نخست جهان از نظر رشد تولید در این سال را به خود اختصاص داد. به گزارش تسنیم،‌ اتحادیه بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد یک میلیون و 164 هزار و 710 دستگاه خودرو در ایران طی سال 2016 تولید شد که یک میلیون و 74 هزار دستگاه از این رقم مربوط به خودروهای سواری و 90 هزار و 710 دستگاه مربوط به خودروهای تجاری بوده است. ایران از نظر تولید خودرو در جهان در این سال رتبه 18 را به خود اختصاص داده است. ایتالیا با تولید یک میلیون و 103 هزار دستگاه خودرو در رتبه 19 قرار گرفته است. چین با تولید 28 میلیون و 118 هزار دستگاه خودرو در رتبه نخست، آمریکا با تولید 12 میلیون و 198 هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با تولید 9 میلیون و 204 هزار دستگاه در رتبه سوم جهان از این نظر قرار گرفته‌اند. براساس این گزارش، رتبه ایران از نظر تولید خودروهای سواری 14 و از نظر تولید خودروهای تجاری 21 بوده است. تولید خودروی ایران در سال 2016 با رشد 6/18 درصدی نسبت به سال 2015 روبه‌رو شده است. چین با رشد 5/14 درصدی در رتبه دوم و ترکیه با رشد 4/9 درصدی در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. سهم ایران از کل تولید خودروی جهان در این سال بالغ بر 22/1 درصد بوده است.


برداشت ۵۰۰ هزار تومان از خودپرداز
طبق اعلام بانک مرکزی، شعب بانک‌های منتخب در استان تهران از این هفته اسکناس‌های تا نخورده ۲ و ۵ هزار تومانی به متقاضیان توزیع می‌کنند. به گزارش تسنیم، توزیع اسکناس نو از 22 تا 26 اسفندماه سال جاری در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران، ملت، سپه، اقتصاد نوین، سینا، پست بانک و پارسیان در استان تهران آغاز خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بانک‌های منتخب به متقاضیان اسکناس نو، یکصد برگ اسکناس 20 هزار ریالی و یکصد برگ اسکناس 50 هزار ریالی می‌دهند. همچنین آن گروه از مردمی که مایل به دریافت اسکناس‌های 10 هزار تومانی نو هم هستند می‌توانند از دستگاه‌های خودپرداز و شعب بانک‌ها نیاز خود را تأمین کنند. برخی گزارش‌های رسیده نیز حکایت از آن دارد که تعداد زیادی از بانک‌ها در توزیع اسکناس نو از طریق عابربانک‌ها پیش‌دستی کرده و از روزهای قبل اسکناس تا نخورده در دستگاه‌های خودپردازشان قرار داده‌اند. گفتنی است در روزهای پایانی سال، بانک مرکزی در مجموع 16 هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و شهرستان‌ها توزیع می‌کند و برای بانک‌های متقاضی در این روزها امکان افزایش میزان سقف برداشت از خودپردازها تا سقف 500 هزار تومان را هم قرار داده است. بنابراین در سال جاری به بانک‌هایی که متقاضی استفاده از این تمهید هستند اجازه داده شده از 20 اسفند 1395 تا 15 فرودین 1396 سقف برداشت از خودپردازهای خود را به میزان 500 هزار تومان افزایش دهند.


Page Generated in 0/0054 sec