printlogo


کد خبر: 173222تاریخ: 1395/12/21 00:00
اخبار

آثار اقتصاد مقاومتی یعنی اشتغال و رونق
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم باید آثار اقتصاد مقاومتی را که شامل اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود در زندگی خود لمس کنند. آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران طی سخنانی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب گفت:  دغدغه داشتن در برابر مشکلات مردم، فرهنگ جامعه و جوانان،‌ معیشت مردم، اشتغال جوانان، مساله اقتصاد، همین نکاتی که اخیراً درباره اقتصاد مقاومتی فرمودند و اینکه اقتصاد مقاومتی در سفره‌های مردم بیاید، یعنی عینیت داشته باشد و به برنامه‌های درازمدت قناعت نشود و اینکه مردم نتیجه آن را با ایجاد اشتغال و رونق در زندگی‌شان مشاهده کنند و در این زمینه سرعت بخشیده شود.

برگزاری «تمام‌ الکترونیک» انتخابات منتفی شد
سخنگوی شورای نگهبان برگزاری «تمام‌ الکترونیک» انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را منتفی اعلام کرد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم، برگزاری انتخابات «تمام‌ الکترونیک» ریاست‌جمهوری 96 را کاملا منتفی اعلام کرد و گفت: وزیر کشور هم اعلام کرده نمی‌توانند انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده را به صورت تمام‌ الکترونیک برگزار کنند. سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا از برگزاری انتخابات الکترونیک ریاست‌جمهوری در تمام سطوح استقبال می‌کند، اظهار داشت: شورای نگهبان در جلسات متعددی به وزارت کشور اعلام کرده برگزاری «تمام‌ الکترونیک» انتخابات ریاست‌جمهوری منوط به فراهم کردن شرایط ایمن و کیفیت و نیز حفظ امنیت و صحت انتخابات است که با توجه به اینکه این شرایط فراهم نشده و زمان کمی نیز تا انتخابات ریاست‌جمهوری 96 باقیمانده، بنابراین امکان برگزاری «تمام‌ الکترونیک» این انتخابات وجود ندارد و منتفی است. کدخدایی اضافه کرد: در حال حاضر شورای نگهبان فقط با پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر احراز هویت الکترونیکی رأی‌دهندگان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده موافقت کرده که این انتخابات در این سطح به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.
قشقاوی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات در خارج از کشور کدخدایی که سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری نیز است از انتخاب و صدور احکام اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور خبر داد و گفت حسن قشقاوی ریاست این هیأت را بر عهده دارد. کدخدایی در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد نخستین جلسه این هیأت با اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور روز چهارشنبه برگزار شد و احکام 5 عضو منتخب برای عضویت در این هیأت در خارج از کشور صادر شد. وی با بیان اینکه با صدور احکام اعضای منتخب، هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در خارج از کشور رسماً آغاز به کار کرد، گفت: آقای حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه به عنوان رئیس هیأت نظارت بر انتخابات در خارج از کشور برگزیده شد. کدخدایی تصریح کرد: همچنین آقایان مهدی اهری‌مصطفوی، محمدرضا حواصلی‌آشتیانی، میرمسعود حسینیان و محمود اصفهانی‌نژاد نیز به عنوان اعضای هیأت نظارت بر انتخابات در خارج از کشور انتخاب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:
راهیان نور تمدن‌ساز می شود
تولیت آستان قدس رضوی، حرکت عظیم کاروان های راهیان‌نور به سمت مناطق عملیاتی را حماسه‌ای تمدن‌ساز معرفی کرد. به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم روز ملی راهیان‌نور، نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارای سه مشخصه تقدس، قوانین اسلامی و نورانیت دانست. وی با بیان اینکه هدف قیام انقلاب اسلامی، قیام برای رضای خدا بوده است، اظهار کرد: آنچه باعث می‌شود این نظام نورانی شکل گیرد ارتباط و اتصال آن با وحی است. حجت الاسلام رئیسی افزود: دفاع مقدس از ارزش‌های الهی بر گرفته شده، برای همین نورانیت دارد و سرزمین های نور نیز سرزمین‌هایی متفاوت هستند و معلمان این سرزمین‌ها درس حق‌شناسی، دشمن‌ستیزی، مقاومت و ایستادگی و آمادگی برای خطر می‌دهند. وی افزود: حرکت کاروان‌های راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی برای مردمی است که می‌خواهند تمدن‌ساز شوند. وی در ادامه بیان کرد: رسالت جوان ایرانی رسالت سنگینی است که برای ساخت کشور و رفع مشکلات و تنگناها به خدا اتکا و با اعتماد به نفس در برابر آنان که عرصه را بر کشور تنگ کرده‌اند ایستادگی کنند.


Page Generated in 0/0044 sec