printlogo


کد خبر: 173223تاریخ: 1395/12/21 00:00
اخبار

واکنش پوتین به ادعاهای نتانیاهو علیه ایران
رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به ادعاهای تکراری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، از وی خواست به‌گونه‌ای دیگر به جهان نگاه کند. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه در مسکو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار بشدت به ایران حمله کرد و مدعی شد نباید به ایران اجازه داد تا در هرگونه راه‌حلی برای حل بحران سوریه «جای پای ثابتی» پیدا کند. نتانیاهو گفت: «2500 سال پیش در ایران تلاش‌هایی برای از بین بردن یهودیان شد که ناکام ماند و ما یاد آن را در جشن بوریم زنده نگه می‌داریم». اسرائیل عیدی به‌نام بوریم دارد که روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار می‌شود. وی افزود: «امروز هم تلاشی از سوی میراثدار پرشیا، ایران، برای نابودی کشور یهودیان صورت می‌گیرد. آنها این را به‌وضوح تمام و به‌صورتی باورنکردنی روی موشک‌های بالستیک خود ابراز می‌کنند». اما ولادیمیر پوتین در واکنش به این اظهارات، گفته این وقایع مربوط به گذشته است و «ما اکنون در جهانی متفاوت زندگی می‌کنیم. بیایید درباره زمان حال صحبت کنیم».


ترکان درباره ماجرای کمک بابک زنجانی به ستاد روحانی:
ممکن است یک نفر گوش بابک زنجانی را بریده باشد
معاون رئیس‌جمهور می‌گوید در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ پولی از بابک زنجانی نگرفته است ولی ممکن است یک نفر گوش زنجانی را بریده باشد. اکبر ترکان، قائم‌مقام ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92، در برنامه دست‌خط با اشاره به هزینه‌های انتخاباتی حسن روحانی گفت: روز اولی که ستاد ایجاد شد، ما رئیس امور مالی مرکزمان را گذاشتیم رئیس امور مالی ستاد و طبق قواعد رسمی از میان پول‌هایی که وارد شده، هیچ پول دستی‌ای نگرفتیم و همه را به حساب ریختیم. هیچ پولی هم به کسی دستی ندادیم و همه را با چک دادیم.
وی درباره دریافت کمک از بابک زنجانی، بدهکار بزرگ نفتی گفت: نه! آنجایی که من قائم‌مقام ستاد بودم و آقای نعمت‌زاده رئیس ستاد بود، در آن حوزه هیچ پولی از ایشان گرفته نشده است، من نمی‌گویم، چون اینها چنین چیزی را گفتند، ممکن است یک نفر رفته باشد گوش بابک زنجانی را بریده باشد ولی به ستاد ما ربطی ندارد.   براساس این گزارش، موضوع کمک میلیاردی بابک زنجانی به ستاد یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری را اولین بار حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مجلس افشا کرد. او در کانال تلگرامی‌اش از شنیده‌هایی گفت که حکایت از کمک مالی 5 میلیارد تومانی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی بنفش در انتخابات یازدهم داشت. اکبر ترکان و حسین فریدون هر دو این موضوع را تکذیب کردند اما مدتی بعد و در دی‌ماه سال جاری این موضوع یک بار دیگر تکرار شد. این بار رئیس قوه‌قضائیه بود که به ادعاهای دولت درباره بابک زنجانی واکنش نشان داد و گفت: بابک زنجانی گفته است که میلیاردها تومان به انتخابات رئیس‌جمهور کمک کرده است. هر چند آملی لاریجانی این را نیز گفت که «سخنان او را عین واقع نمی‌دانیم و ایشان حرف زیاد می‌زند و ادعا زیاد می‌کند» اما این اظهارنظر رئیس قوه‌قضائیه بار دیگر شائبه حمایت مالی زنجانی از روحانی را مطرح کرد. ترکان اشاره‌ای نیز به ماجرای قرارداد کرسنت که در دوران نخست وزارت بیژن زنگنه امضا شد، داشت. او گفت کرسنت قراردادی است که فرمول قیمتش درست نیست ولی راه‌حل آن است، این نیست که برویم کاری بکنیم که در دعوای بین‌المللی بازنده شویم، بلکه راه‌حلش اجرای قرارداد است. الان هم می‌گویم راه‌حلش اجرای قرارداد است، در قرارداد مکانیزمی پیش‌بینی شده است که با آن مکانیزم می‌شود قیمت را به‌روز کرد و ما باید شروع کنیم لوله را عوض کنیم، گاز هم صادر کنیم به همان قیمتی که قیمتش ظالمانه است، ولی با همان باید شروع کنیم به صادرات به مقداری که در توانایی ماست، ما که توانایی نداریم ارقام بزرگ صادر کنیم. وی در پاسخ به این سوال که یعنی ضرر دادیم؟ گفت: همان مقداری که الان می‌توانیم تولید کنیم بدهیم، بعد مکانیزم اصلاح قیمت در قرارداد وجود دارد. قرارداد غلط است که باید اصلاح شود و راه اصلاحش اجرای قرارداد است.  
 


Page Generated in 0/0105 sec