printlogo


کد خبر: 173300تاریخ: 1395/12/23 00:00
اخبار

ملی‌پوش پرورش‌اندام به قتل رسید
سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: متاسفانه ملی‌پوش پرورش اندام کشورمان به قتل رسیده است. رضا سلطانی، سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: متاسفانه محسن مکتوبیان عضو تیم ملی پرورش‌اندام کشورمان در یک درگیری به قتل رسیده است. وی ادامه داد: آن طور که من شنیده‌ام هنگامی که وی از باشگاه خارج می‌شود توسط چند فرد به ضرب چاقو به قتل می‌رسد. سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام گفت: متاسفانه این اتفاق در حالی رخ داده که وی بتازگی به عضویت تیم ملی درآمده بود. درگذشت او را تسلیت می‌گویم و برای خانواده‌اش آرزوی صبر دارم. شنیده‌ها حاکی از آن است که این اتفاق به دلیل مشکلات خانوادگی بوده است.

ذوالفقارنسب مشاور سلطانی‌فر در امور ورزشی شد
بیژن ذوالفقارنسب به عنوان مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی منصوب شد. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حکمی بیژن ذوالفقارنسب، پیشکسوت فوتبال ایران را به عنوان مشاور خود در امور ورزشی انتخاب و معرفی کرد.

مسیر هموار فینال لیگ قهرمانان آسیا
در یک دهه گذشته، فقط یک تیم غرب آسیا توانسته قهرمان لیگ قهرمانان شود؛ السد قطر که با اتفاقاتی عجیب و محروم شدن سپاهان به فینال لیگ قهرمانان رسید و در ضربات پنالتی، جام را هم به خانه برد. در تمام دوره‌های دیگر، تیم‌های شرقی و استرالیایی فاتح لیگ قهرمانان بوده‌اند. آخرین نماینده ایران در نیمه نهایی یعنی استقلال هم با باخت به اف‌سی سئول کره‌جنوبی حذف شد و به فینال نرسید. با توجه به فاصله زیاد فوتبال باشگاهی در غرب و شرق آسیا، AFC سبک برگزاری مسابقات را تغییر داده به طوری که تا بازی فینال، هیچ تیمی از غرب و شرق روبه‌روی هم قرار نمی‌گیرند. این یعنی نمایندگان ایران، برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان فقط باید از نماینده‌های کشورهای غرب آسیا عبور کنند. الهلال، قهرمان عربستان، تیمی بود که به سختی از پرسپولیس یک مساوی گرفت. قهرمان امارات در خانه به استقلال خوزستان باخت و قهرمان ازبکستان و قطر، این هفته مقابل نمایندگان ایران قرار می‌گیرند. با این شرایط، 4 نماینده ایران شانس بالایی برای رسیدن به فینال خواهند داشت و شاید با اوج گرفتن پرسپولیس و استقلال و نمایش قابل قبول استقلال خوزستان، سرانجام طلسم نرسیدن تیم‌های ایرانی به فینال لیگ قهرمانان بشکند. فینالی که دور از چشم شرقی‌ها و استرالیایی‌ها، مسیر هموار و کم‌دردسرتری خواهد داشت.

اعلام دلیل جدایی اشکان دژاگه از العربی
مدیر بخش ورزش باشگاه العربی قطر از دلیل جدایی دژاگه سخن به میان آورد و تاکید کرد دوست داشت این بازیکن تاثیرگذار ایرانی در العربی باقی بماند. ‌به نقل از الشرق، اشکان دژاگه با وجود اینکه یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان العربی بود اما در فصل جاری لیگ ستارگان قطر در فهرست العربی قرار نگرفت و در نهایت مجبور شد که این تیم را ترک کند و راهی رقابت‌های بوندس‌لیگا شود. به نظر می‌رسد سران باشگاه العربی حسرت از دست دادن اشکان دژاگه را می‌خورند، چرا که با جدایی این بازیکن ایرانی نه تنها وضعیت العربی بهتر نشده،‌ بلکه بدتر هم شده است. صلاح الملا، مدیر بخش ورزش باشگاه العربی قطر درباره جدایی این بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران گفت‌: دوست داشتم دژاگه در العربی باقی می‌ماند، چرا که او بازیکن تاثیرگذار و مفیدی برای ما بود اما بازیکنان خارجی هزینه زیادی روی دست باشگاه گذاشتند و به همین خاطر هم دژاگه در نهایت از ما جدا شد. اشکان دژاگه بعد از جدایی از العربی به فوتبال آلمان بازگشت تا پیراهن وولفسبورگ را بر تن کند اما تا الان حتی در یک بازی هم برای وولفسبورگ به میدان نرفته است.

محرومیت 2 ساله ملی‌پوش دوپینگی فوتسال
افشین کاظمی با اعلام فدراسیون پزشکی ـ ورزشی با 2 سال محرومیت مواجه شد. به‌ گزارش ‌ایسنا، افشین کاظمی، ملی‌پوش تیم گیتی‌پسند اصفهان که به دلیل مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگش در بازی با حفاری اهواز موقتا از همراهی تیمش در لیگ محروم شده بود از سوی فدراسیون پزشکی ـ ورزشی به 2 سال محرومیت محکوم شد. این بازیکن اعتراض خود را به این حکم اعلام کرده و منتظر اعلام حکم نهایی بعد از تعطیلات نوروز است. افشین کاظمی در این باره بیان‌ کرد: نسبت به این حکم حق اعتراض دارم و امیدوارم کمیته‌ استیناف در جلسه‌ای که بعد از تعطیلات تشکیل خواهد داد به این موضوع رسیدگی کند.


Page Generated in 0/0053 sec