printlogo


کد خبر: 173305تاریخ: 1395/12/23 00:00
رویدادها

شعر احمد عزیزی برای رهبر انقلاب
احمد عزیزی پس از ترور آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۶۰ شعری برای ایشان سرود که در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد.
به گزارش فارس، به بهانه هفتمین روز درگذشت مرحوم احمد عزیزی، شاعر چیره‌دست و انقلابی بازخوانی تاریخی از یکی از اشعار این شاعر منتشر شده است. هفتم تیرماه 1360، فردای حادثه ترور رهبر معظم انقلاب، شعری از احمد عزیزی در روزنامه جمهوری اسلامی چاپ می‌شود با عنوان «ای غزل‌خوان بلبل باغ خدا» که در ادامه متن آن منتشر شده است.
می‌رسد این مژده از گلشن به گوش
مرغ حق هرگز نخواهد شد خموش
گر به تاراج خزان گلبن رود
خون رز خود در قدح ‌آید به جوش
بار دیگر تازه گردد جان ما
ای همه مغ‌بچگان می‌فروش
ای غزل‌خوان بلبل باغ خدا
یاسمن بیمار گردد رخ مپوش
گوش ما نامحرم اسرار نیست
لب گشا از بهر پیغام سروش
ای صبا از کوی جانان نکهتی
آور آخر سوی این دل رفته هوش
گر به جای باده زهرت می‌دهد
یار داند چیست‌ ای عاشق بنوش
بارالها مرغ باغ خویش را
در امان دار از خطرهای وحوش
ای عجب گر دیده خون گرید ازین
ناله‌ها کز نای دل آید به گوش
در غمت ‌ای راحت روح و روان
دل به درد آمد - خدا- جان در خروش


«شکرستان» جدید نوروز می‌آید
کارگردان «شکرستان عروسکی» گفت:‌ مخاطبان در نوروز هم روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه می‌توانند «شکرستان» را از شبکه نسیم ببینند. به گزارش فارس، محمدفواد صفاریان‌پور، کارگردان مجموعه عروسکی «شکرستان» گفت:‌ طبق تصمیم نهایی که با شبکه گرفته شده است، قرار بر این است تا این مجموعه عروسکی در ایام نوروز هم مثل روال سابق از شبکه نسیم پخش شود. وی ادامه داد: بر همین اساس مخاطبان در نوروز هم روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه می‌توانند «شکرستان» را از شبکه نسیم ببینند. در این مجموعه عروسکی، عروسک‌گردان و صداپیشه‌های مطرح تلویزیونی و سینمایی چون آزاده مویدی‌فرد (اسکندر، فریدون، شمسی)، محمد لقمانیان (وزیر، خواجه الماس، شاغلام)، امیر سلطان احمدی (کیا)، بهادر مالکی (پادشاه، جاج‌زاده، نوزاد)، مرجان پورغلامحسین (ننه قمر)  و... حضور دارند. «شکرستان عروسکی» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

اکران‌های نوروزی آغاز شد
اکران نوروزی فیلم‌های سینمایی آغاز شد.به گزارش فارس، از میان 6 فیلم اکران نوروزی، فیلم‌های «سه بیگانه» و «خوب، بد، جلف» به اکران عمومی درآمدند و فیلم‌های سینمایی «ماجرای نیمروز»، «گشت۲»، «یک روز بخصوص» و «آباجان» پیش‌فروش بلیت‌های خود را آغاز کردند. نخستین روز اکران این فیلم‌ها چهارشنبه 25 اسفند ماه است. گفتنی است ماجرای نیمروز پیش از این اکران خود را در شهرستان‌ها آغاز کرده بود. این فیلم از 21 اسفند در سینماهای مشهد و اصفهان به نمایش در آمده است.

رونمایی «محمد؛ مسیح کردستان»
مراسم رونمایی از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» با تجلیل از خانواده شهید محمد بروجردی برگزار شد. به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» عصر شنبه 21 اسفندماه در فرهنگسرای اندیشه با تجلیل از نویسنده کتاب و خانواده آن شهید برگزار شد. در این مراسم همسر و دختر شهید محمد بروجردی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشکر ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل قوا، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه و صلاحی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران نیز حضور داشتند. گفتنی است پس از رونمایی از این کتاب که زندگینامه داستانی شهید محمد بروجردی است، با اهدای لوح تقدیر توسط رئیس مجلس از نصرت‌الله محمودزاده نویسنده کتاب و خانواده این شهید تجلیل شد.
 


Page Generated in 0/0053 sec