printlogo


کد خبر: 173308تاریخ: 1395/12/23 00:00
متن کتاب «تیه‌ری میسان»، نویسنده فرانسوی درباره حادثه 11سپتامبر
دروغ بزرگ

از نظر این گروه، تنها راه ممکن از میان برداشتن پایگاه‌های اسامه بن‌لادن و ورود و استقرار ارتش آمریکا در خاک افغانستان عنوان شد. افغانستان اشغال شده توسط نیروهای آمریکایی، لقمه‌ای نبود که اشتهای تندروهای اطراف بوش را جوابگو باشد.  آنها جنگی تمام‌عیار و طولانی را به بوش پیشنهاد کردند؛ جنگی که از طریق آن نه تنها بن‌لادن، بلکه تمام گروه‌هایی که از نظر آمریکا در ردیف القاعده قرار دارند یا توانایی شکل‌دهی گروه‌های همردیف القاعده در آنها وجود دارد نیز از میان برداشته شوند.  بلندپروازی گروه‌های تندرو کابینه بوش، فراتر از جوابیه‌ای بود که در مقابل پیشنهاد کالین پاول عنوان شد، ولی در نهایت این گروه خواست‌های خود را از زبان هنری کیسینجر بیان کرد؛ کیسینجر، وزیر خارجه اسبق، پیرکهنه‌کار سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا و طراح بیشتر عملیات‌های سری برون‌مرزی آمریکا در سال‌های 1969 تا 1979.
 ساعت 8:30 شب 11 سپتامبر 2001، چند دقیقه‌ای از سخنرانی جورج بوش گذشته بود که واشنگتن پست در ستون اندیشه سایت اینترنتی خود، پیشنهادهای هنری کیسینجر را به نمایش گذارد.
کیسینجر با همه تجربه و پختگی سیاسی سخنان بی‌پرده خود را چنین آغاز می‌کند: برای از میان برداشتن عوامل ساختاری این حادثه
(11 سپتامبر) دولت موظف به تشکیل دادن  ساختارهایی است که برای همیشه دیگر شاهد حملاتی از نوع پرل هاربر نباشیم. تشکیلات تروریستی پنهان شده در دل این ساختارها، مراکز دولتی برخی از کشورها را برای خود محل امنی یافته‌اند و ما بدون مواخذه و کیفر دادن، همچنان به برقراری روابط عادی سیاسی با آنها ادامه می‌دهیم. اگرچه این حملات شباهت‌هایی با عملیات اسامه بن‌لادن دارد، لیکن به‌طور‌ قطع و یقین نمی‌توانیم بگوییم او در این ماجرا دست داشته است. اما هر دولتی که به گروه‌هایی نظیر القاعده پناه داده باشد، هر چند این گروه‌ها در عملیات اخیر (11 سپتامبر) دست داشته یا نداشته باشند، آن کشور باید تاوان سنگین حمایت از تروریست‌ها را بپردازد.  دولت آمریکا باید با آرامش، دقت و بدون گذشت و ترحم این موضوع را دنبال کند.
روزهای 12 و 13 سپتامبر، پس از سخنرانی جورج بوش و اعلان مواضع تلویحی دولت آمریکا از زبان هنری کیسینجر، در حالی که مردم آمریکا ناباورانه در سوگ قربانیان بی‌گناه نشسته بودند، دولت و وزارت خارجه، گرفتار پاسخگویی به
3 سوال عمده سفرا و نمایندگان خارجی دیگر کشورها شدند:
- آیا جورج بوش سازمان القاعده را عامل حمله شناخته است؟
- آمریکا چه نوع عملیات نظامی را در افغانستان طراحی خواهد کرد؟
- آیا آمریکا قصد آن دارد که جنگی درازمدت علیه دشمنان حقیقی و فرضی خود آغاز کند؟
اخبار غیررسمی که از قول مقامات آمریکایی به رسانه‌ها درز پیدا کرده بود، نشان می‌داد که دولتمردان آمریکا انگشت اتهام را به سمت بن‌لادن و سازمان القاعده نشانه رفته‌اند. در این اخبار، بن‌لادن را مغز متفکر عملیات و القاعده را عامل اجرای عملیات معرفی کردند.
مجموعه گزارش‌های جورج تنت، رئیس سازمان CIA حاوی شنود و مکالمات القاعده در یازدهم سپتامبر، مدارکی بود که کاخ سفید را مجاب به موضع‌گیری صریح علیه القاعده کرد. در مجموعه گزارش‌های تنت چنین آمده بود که القاعده از 2 سال پیش در تدارک عملیات در خاک آمریکا بوده که حادثه 11 سپتامبر نقطه آغاز آن است و آمریکا باید برای عملیات بعدی خود را آماده کند. بنا به مدارک ارائه شده توسط جورج تنت، مجالس سنا و کنگره و همچنین مجموعه کاخ سفید نیز از اهداف تروریست‌ها بوده و شنود مکالمات نشان می‌دهد بن‌لادن به اشتباه از هدف قرار گرفتن مجالس و کاخ سفید ابراز رضایت کرده و از زحمات دکتر (شاید منظور از دکتر، ایمن ظواهری بوده) قدردانی می‌کند.
در این گزارش‌ها فردی به‌نام ابوزبیده به عنوان هدایتگر عملیات یازدهم سپتامبر معرفی می‌شود. در نوارهای تهیه شده فردی در پیامی رمزگونه به بن‌لادن از فرارسیدن زمان صفر (Zero hour)  سخن گفته بود، کارشناسان CIA این صدا را به ابوزبیده نسبت دادند. CIA  ابوزبیده را به عنوان طراح احتمالی حمله به ناو آمریکایی U.S.S.C  ole در اکتبر سال 2000 متهم کرده بود.
ادامه دارد


Page Generated in 0/0051 sec