printlogo


کد خبر: 173312تاریخ: 1395/12/23 00:00
رئیس سابق سیا: امان از نسل جدید آمریکا!

رئیس سابق سیا کاسه و کوزه افشاگری‌های گسترده درباره دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا را بر سر نسل هزاره‌سومی‌ها شکست. تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس از هفته گذشته انتشار هزاران سند درباره روش‌های جاسوسی سازمان سیا از تلفن‌های همراه، رایانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های هوشمند را تحت عنوان پرونده «سال صفر» آغاز کرد. مایکل هیدن که ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را در دوره ریاست‌جمهوری بوش در اختیار داشت، در واکنش به بزرگ‌ترین افشاگری تاریخ علیه این سازمان، انتشار اطلاعات امنیتی را به شکل شگفت‌آوری مخرب خواند و آن را به گردن نسل جدید انداخت. او به شبکه بی‌بی‌سی گفت: «قصد قضاوت آنها را ندارم اما این گروه سنی (هزاره‌سومی‌ها) به نسبت افراد هم‌دوره من درک متفاوتی از کلمه وفاداری، رازداری و شفافیت دارند. لازم داریم که از مناطق جغرافیایی مختلف جذب نیرو کنیم. بنابراین این افراد را وارد آژانس می‌کنیم
- افرادی که به نظرم همگی آمریکایی‌های خوبی هستند- اما از لحاظ فرهنگی غریزه متفاوتی به نسبت افرادی که آنها را استخدام می‌کنند، دارند». اگر حقیقتا تفاوت فرهنگی نیروهای جدید تا این حد ساختار نهادهای اطلاعاتی آمریکا را تضعیف کرده باشد باید گفت رئیس سابق سیا دست به افشاگری به مراتب بزرگ‌تری نسبت به جوانان هزاره‌سومی زده و از یک شکاف پرنشدنی که آمریکا را به فروپاشی اجتماعی می‌برد پرده برداشته است.
هایدن پیش از این در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس، جاسوسی‌های گسترده آمریکا از مردم جهان را چنین توجیه کرده بود: «تعدادی آدم بد در جهان وجود دارند که تلویزیون سامسونگ نیز دارند». او سپس به سوال مجری برنامه «امروز صبح» این شبکه که آیا سیا از مردم آمریکا هم جاسوسی می‌کند، پاسخی تلویحا مثبت داد.


Page Generated in 0/0048 sec