printlogo


کد خبر: 173314تاریخ: 1395/12/23 00:00
چهارگوشه

افزایش آمار شهدای انفجارهای دمشق به 74 نفر
شمار شهدای 2 انفجار تروریستی روز شنبه در باب مصلای دمشق به 74 نفر رسید. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد در 2 انفجار تروریستی روز شنبه در یکی از محله‌های بخش قدیمی دمشق دست‌کم 74 نفر که بیشتر آنان زائران شیعه عراقی هستند، به شهادت رسیدند. دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه شنبه‌شب در بیانیه‌ای با اعلام افزایش شمار شهدای انفجارهای تروریستی دمشق، افزود: 47 تن از شهدا، زوار و شهروندان غیرنظامی و اغلب آنان شیعیان عراقی هستند. 12 تن از نیروهای مردمی سوریه نیز در این انفجارها به شهادت رسیدند. انفجارهای روز شنبه که اتوبوس حامل زائران در میدان الزوار باب‌الصغیر در جنوب دمشق را هدف قرار داد، یکی از خونین‌ترین انفجارها در پایتخت سوریه از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور در 6 سال گذشته است. مقامات سوریه پیش از این تعداد شهدای انفجارهای دمشق را 46 تن و زخمی‌ها را 120 نفر اعلام کرده بودند. در این راستا، وزارت خارجه سوریه در نامه‌هایی به سازمان ملل و شورای امنیت خواهان محکوم کردن انفجارهای تروریستی در نزدیکی دمشق و ملزم کردن کشورهای حامی تروریسم به توقف حمایت‌شان از گروه‌های تروریستی شد.

محکومیت ترامپ توسط دیپلمات‌های آمریکایی
گروهی متشکل از بیش از ۱۳۰ دیپلمات و کارشناس سیاست خارجی فرمان جدید ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع و مهاجران ۶ کشور مسلمان را محکوم کردند. به گزارش واشنگتن اگزماینر، در نامه اعتراض‌آمیز آنها آمده است: «فرمان بازنگری شده، به ضرر روابط ما با متحدان و شرکایی است که به همکاری آنها برای مقابله با تروریسم و به اشتراک‌گذاری اطلاعات حساب می‌کنیم.» امضاکنندگان این نامه که شامل مادلین آلبرایت و جان کری وزرای سابق خارجه آمریکا و تعدادی از مقام‌های ارشد نظامی مثل دونالد گوتر دریاسالار بازنشسته هستند، مدعی شده‌اند سیاست استقبال از پناهجویان و مسافران کشورهای مسلمان در حقیقت جنگی روانی با کسانی است که می‌گویند آمریکا در حال جنگ با اسلام است. در این نامه همچنین به ایجاد سیستمی در ایالات متحده برای نظارت دقیق بر مسافران اعتراف شده است.

اعتراض به منع پخش اذان  در فلسطین
هزاران فلسطینی در اعتراض به لایحه جنجال‌برانگیزی در کنست با هدف منع پخش اذان از بلندگوی مساجد در اراضی اشغالی از جمله قدس، قبله اول مسلمین، تظاهرات کردند. روز شنبه گذشته حدود 3 هزار نفر با تجمع در شهر «کابول» در اراضی اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شعار سر دادند. شرکت‌کنندگان در این اعتراضات با خود شعارنوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته‌شده بود: «قانون منع پخش اذان تصویب نخواهد شد» و «صدای اذان را قطع نکنید». وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود لایحه کنست به نفرت‌پراکنی میان پیروان ادیان الهی در فلسطین دامن می‌زند و با فرهنگ صلح و مدارا در تضاد است.

تأکید مجدد نجبا بر تشکیل سپاه آزادی جولان
دبیرکل مقاومت اسلامی نجبا، تشکیل سپاه آزادسازی جولان را نه یک اقدام رسانه‌ای بلکه هدف حقیقی بسیج مردمی عراق موسوم به حشدالشعبی دانست. شیخ اکرم الکعبی در مصاحبه با شبکه المیادین به تبلیغات رسانه‌های عربی و صهیونیستی برای کم اهمیت جلوه دادن این تصمیم نجبا اشاره کرد و فاش کرد که در مقابل شبکه‌های خود اسرائیل نیز از انتشار خبر تشکیل سپاه آموزش دیده و مجهز آزادسازی جولان احساس خطر کرده‌اند. او با مجنون توصیف کردن کسانی که رژیم صهیونیستی را یک قدرت بزرگ می‌پندارند، بر عبارت معروف «اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است» تاکید کرد و گفت: «مقاومت اسلامی توانایی مقابله با محور شرارت و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی را دارد.» این فرمانده برجسته حشدالشعبی عراق از نزدیک بودن پایان موجودیت گروه تروریستی تکفیری داعش در  این کشور خبر داد و گفت: «دواعش سیاسی عراق پس از شکست هریک از نقشه‌های خود با دستگاه‌های جاسوسی عربی و آمریکایی نشست‌هایی را برگزار می‌کنند».


Page Generated in 0/0119 sec