printlogo


کد خبر: 173325تاریخ: 1395/12/23 00:00
اخبار

اسامی ۱۴ کاندیدای برتر جبهه مردمی اعلام شد
اسامی ۱۴ کاندیدای برتر ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب که توسط اعضای مجمع عمومی این جبهه در تاریخ ۵ اسفندماه انتخاب شدند، مشخص شد. به گزارش مهر، اسامی کاندیداهایی که حائز بیشترین آرا شدند به ترتیب حروف الفبا بدین شرح است:
۱- مهرداد بذرپاش/ ۲- سعید جلیلی/
۳- حمیدرضا حاجی‌بابایی/ ۴- محمد خوش‌چهره
۵- محسن رضایی/ ۶- سیدابراهیم رئیسی
۷- علیرضا زاکانی/ ۸- محمدمهدی زاهدی
۹- سیدعزت‌الله ضرغامی/ ۱۰- سید پرویز فتاح
۱۱- سید رستم قاسمی/ ۱۲- محمدباقر قالیباف
۱۳- مصطفی میرسلیم/ ۱۴- علی نیکزاد
بنابراین گزارش، شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اسامی را به مجمع ملی دوم جبهه که روز ۱۷ فروردین برگزار می‌شود ارائه خواهد کرد تا از میان آنها ۵ نفر مجددا انتخاب شوند. در نخستین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که پنجم اسفندماه سال جاری با حضور بیش 3 هزار نفر از اعضای این جبهه از سراسر کشور برگزار شد،  ۲۱ نفر از افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده بودند در معرض رای اعضای مجمع عمومی گذاشته شدند تا نامزدهای برتر ریاست‌جمهوری این جبهه مشخص شوند.

جزئیات زمانبندی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری
جدول زمانبندی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شد. به گزارش فارس، 22 فروردین‌ماه سال 96، دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور به فرمانداران ابلاغ می‌شود و از این روز تا 26 فروردین، فرصت ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری است. شورای نگهبان نیز از پایان ثبت‌نام تا 31 فروردین‌ماه به بررسی صلاحیت داوطلبان می‌پردازد. پس از پایان بررسی صلاحیت‌ها، وزارت کشور 6 اردیبهشت‌ماه اسامی نامزدها را اعلام می‌کند. براساس این گزارش، تبلیغات انتخاباتی نامزدها از 8 اردیبهشت تا 27 همان ماه ادامه خواهد یافت و در نهایت روز 29 اردیبهشت، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور برگزار خواهد شد. در صورت دومرحله‌ای شدن انتخابات، 5 خردادماه، مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

شمارش آرای انتخابات شوراها پس از آرای ریاست‌جمهوری
با توافق هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با شورای نگهبان، مقرر شد پس از رای‌گیری در روز 29 اردیبهشت‌ماه 1396، ابتدا صندوق‌های آرای مأخوذه انتخابات ریاست‌جمهوری شمارش شود. به گزارش روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، در این جلسه که روز شنبه در دبیرخانه این هیات با حضور «علیرضا نیلچی» مدیرکل انتخابات شورای نگهبان، «محمد محمودی‌شاه‌نشین» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و «حسین بحیرایی» دبیر اجرایی این هیات برگزار شد، تصمیم گرفته شد صندوق‌های آرای مأخوذه شوراهای اسلامی کشور بعد از پایان شمارش آرای صندوق‌های ریاست‌جمهوری، شمارش شود. همچنین در این جلسه مقرر شد ناظر مسؤول شورای نگهبان، مقیم در شعبه رای‌گیری، مسؤولیت هماهنگی با مجریان انتخابات شوراهای اسلامی کشور درباره چیدمان عوامل صندوق و سایر موارد را بر عهده داشته باشد.


توصیه مسافرتی وزارت امور خارجه به هموطنان ایرانی در سفر به ترکیه
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به گردشگران ایرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند توصیه‌ کرد احتیاط لازم را داشته باشند. یک روز پس از اینکه  بختیار اسدزاده، سرکنسول ایران در استانبول به دلیل افزایش ناامنی در ترکیه و مشکلاتی که برای گردشگران ایرانی در این کشور پیش آمده، از مردم خواست به ترکیه سفر نکنند. وزارت امور خارجه نیز در بیانیه‌ای به گردشگران ایرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند توصیه‌هایی ارائه داد. در این بیانیه آمده است: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و برنامه تعدادی از هموطنان برای سفر گردشگری به خارج از کشور و نظر به شرایط امنیتی ترکیه در ماه‌های گذشته و نگرانی برای امنیت و سلامت شهروندان ایرانی در این کشور، به کلیه هموطنانی که قصد مسافرت به ترکیه را دارند، توصیه اکید می‌شود در صورت ضرورت غیر قابل اجتناب به انجام سفر، احتیاط لازم را داشته باشند.


Page Generated in 0/0042 sec