printlogo


کد خبر: 173326تاریخ: 1395/12/23 00:00
اخبار

صدور ۸۰ میلیارد دلار کیفرخواست علیه منابع ایران در خارج کشور
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: اخیراً ۸۰ میلیارد دلار کیفرخواست علیه منابع مالی ایران در خارج از کشور برای دستبرد به اموال ایرانیان صادر شده است. به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی روز یکشنبه قوه مقننه، با استناد به ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری شفاهی، گفت: وزارت امور خارجه گزارشی از دستبردهایی که به اموال مردم ایران در خارج از کشور زده شده، به نمایندگان ارائه کند. وی ادامه داد: اخیراً 6/1 میلیارد دلار از سرمایه مردم ایران در لوکزامبورگ بلوکه شده و چند وقت پیش نیز 2 میلیارد دلار از سوی آمریکایی‌ها به اموال مردم ایران دستبرد زده شده بود. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور حقوقدان هستند و باید پاسخ دهند چه اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند، گفت: اخیراً 80 میلیارد دلار کیفرخواست علیه منابع مالی ایران در خارج از کشور از سوی برخی کشورها برای دستبرد به اموال ایرانیان ارائه شده است. علی مطهری، نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این 6/1 میلیارد دلار مربوط به سال‌های قبل بوده، اگرچه در این بخش کمی کوتاهی شده و باید پاسخ‌های لازم داده شود.

طرح فراکسیون امید نقض حقوق شهروندی است
دستیار رئیس‌جمهور به طرح اخیر فراکسیون امید مجلس ایراد گرفت و گفت:‌ این طرح نقض حقوق شهروندی است. به گزارش تسنیم، الهام امین‌زاده، دستیار رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی دیروز در نشست‌خبری درباره حریم خصوصی حقوق شهروندان گفت:‌ در ماده 36 تا 42 حقوق شهروندی به موضوع حریم خصوصی شهروندان اشاره شده است. همچنین در مواد 12 و 13 و 26 نیز آزادی بیان و اجتماعات مورد توجه قرار گرفته است و مطابق اصل 27 قانون اساسی تجدید اجتماعات و راهپیمایی‌ها آزاد اعلام شده و در مواد 570 و 618 قانون مجازات اسلامی نیز به موضوع حریم خصوصی شهروندان اشاره شده که می‌تواند به عنوان ضمانت اجرایی تحقق آن مورد توجه قرار گیرد. امین‌زاده بر همین اساس با اشاره به طرح اخیر مجلس درباره حفظ امنیت مراسم‌های رسمی، خاطرنشان کرد:‌ معتقدیم این طرح ابهاماتی دارد که پیشنهاد می‌کنم با انجام بررسی‌های لازم، شفاف‌سازی شود، چرا که ممکن است تفسیرهای متفاوت از آن باعث نقض حقوق شهروندی شود. جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد فراکسیون امید مجلس با تدوین یک طرح دو فوریتی به عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی، برای بر هم زنندگان اینگونه مراسم مجازاتی را تعیین کرده بودند.

حکم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام سال آینده صادر می‌شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امسال حکمی برای دوره جدید مجمع صادر نخواهد شد و رهبری انقلاب در این‌باره تصمیمی نگرفته‌اند. به گزارش مهر، محسن رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره پایان حکم اعضای مجمع تشخیص در ۲۴ اسفندماه و چگونگی تمدید آن گفت: تاریخ تشکیل دوره‌های مجمع تشخیص یک مساله قطعی و قیدشده در قانون نیست؛ برخلاف مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری هیچ محدودیت قانونی نداریم و به طور عرف، صدور احکام اعضای مجمع، بیست‌وچهارم اسفندماه صورت می‌گرفت. اما صدور احکام به سال آینده موکول می‌شود و امسال حکمی صادر نخواهد شد و شایعات صحت ندارد. رهبر انقلاب تصمیم نگرفته‌اند و الان آیت‌الله موحدی‌کرمانی مجمع را اداره می‌کند و مشکلی نداریم. وی با اشاره به پایان دوره فعلی اعضای مجمع و با اعلام این خبر که صدور احکام اعضای مجمع به سال آینده موکول شده است، افزود: امسال حکمی برای دوره جدید مجمع صادر نخواهد شد و رهبری انقلاب در این‌باره تصمیمی نگرفته‌اند، لذا شایعات صحت ندارد. رضایی درباره آرایش سیاسی سال آینده و حضورش در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هیچ عضویت و دخالت تشکیلاتی ندارم اما از هرگونه وحدت نیروهای انقلاب حمایت می‌کنیم. نیروهای انقلاب طیف وسیعی در کشور دارد. وی افزود: در انتخابات سال ۹۶ یک رقابت جدی به وجود می‌آید و نیروهای انقلاب با یک برنامه خوب برای حل مشکلات کشور به صورت جدی به صحنه می‌آیند.


Page Generated in 0/0052 sec