printlogo


کد خبر: 173346تاریخ: 1395/12/24 00:00
روز سخت پرسپولیس مقابل قهرمان قطر در دوحه
چهارشنبه‌سوری فوتبالی

پرسپولیس و استقلال خوزستان امروز سه‌شنبه و در آخرین مسابقه‌های باشگاهی برای فوتبال ایران به مصاف نمایندگان قطر از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌روند. دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز سه‌شنبه با انجام بازی‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان برای نمایندگان ایران به پایان می‌رسد. پرسپولیس در این هفته میهمان الریان قطر و استقلال خوزستان در ایران میزبان لخویای قطر خواهند بود. آبی‌پوشان اهوازی که برخلاف مسابقه‌های لیگ در آسیا عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته‌اند و 2 پیروزی را مقابل نمایندگان عربستان و امارات کسب کرده‌اند، این‌بار و در سومین دیدار مقابل تیم قدرتمندتری به نام لخویا حاضر می‌شوند. با توجه به برگزاری دیدار خانگی استقلال مقابل الفتح در عمان این نخستین دیداری است که اهوازی‌ها در ورزشگاه خانگی خود به مصاف رقبای آسیایی‌شان می‌روند. شاگردان سیروس پورموسوی نشان داده‌اند تخصص بالایی در کسب پیروزی‌های یک بر صفر دارند و در صورت پیروزی در این بازی با ۹ امتیاز گام بلندی را برای صعود به مرحله بعد برمی‌دارند. آنها در آخرین دیدار خود که هفته گذشته در تهران برگزار شد با یک گل مقابل پرسپولیس شکست خوردند اما با توجه به نتایج‌شان در آسیا به نظر می‌رسد شاگردان پورموسوی از لیگ ناامید شده‌اند و تمام تمرکزشان روی مسابقه‌های آسیایی است. لخویا نیز در حال حاضر با ۴ امتیاز در رده دوم این گروه قرار دارد و در لیگ قطر نیز رتبه نخست را کسب کرده است. آنها جزو تیم‌های متمول حوزه خلیج‌فارس محسوب می‌شوند و از بازیکنان اروپایی و دورگه مستعدی بهره می‌برند.
همچنین شاگردان برانکو ایوانکوویچ که در 2 دیدار گذشته خود ۴ امتیاز را کسب کرده‌اند و با تفاضل گل بهتر در رتبه نخست گروه خود قرار دارند، با شرایط روحی و روانی بسیار خوبی پا به دیدار با الریان می‌گذارند، هرچند پرسپولیسی‌ها در هفته‌های گذشته بازی‌های پرفشاری را در فواصل زمانی کوتاهی برگزار کردند و تنها دغدغه برانکو برای این دیدار خستگی بازیکنانش خواهد بود. پرسپولیس در 2 دیدار گذشته خود در این رقابت‌ها یک تساوی مقابل الهلال و یک پیروزی مقابل الوحده به دست آورده ‌است. آنها با توجه به میزبانی از الهلال در امارات تاکنون هیچ دیداری را در تهران برگزار نکرده‌اند. رقیب قطری پرسپولیس اما از
۸ بازیکن ملی‌پوش بهره می‌برد و قهرمان فصل گذشته لیگ ستارگان قطر است. آنها در 2 بازی گذشته خود تنها یک امتیاز به دست آوردند و در دیدار با الهلال عربستان هم در اواخر بازی متحمل شکست شدند. نکته حائز اهمیت درباره الریان این است که آنها ۴ روز بیشتر از پرسپولیس استراحت کردند و از طرفی میزبان این دیدار هم هستند. پرسپولیس در صورت پیروزی در این دیدار ۷ امتیازی می‌شود و با خیال راحت به استقبال ۳ دیدار آینده خود در این رقابت‌ها می‌رود.
برانکو: پیروزی عیدی ما به هواداران است
سرمربی پرسپولیس پیش از دیدار با الریان گفت: بازی با الریان بسیار سخت خواهد بود. مقابل تیم قدرتمندی قرار می‌گیریم ولی ما کاملا برای این بازی آماده هستیم. پرسپولیس امروز ساعت 18:55 میهمان الریان قطر است تا سومین بازی خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انجام دهد. درحالی که سایت باشگاه پرسپولیس فقط یک دقیقه و 35 ثانیه از این نشست را منتشر کرده نشست کامل برانکو  در رسانه‌های قطری به این شرح منتشر شده است: برانکو در نشست خبری این بازی گفت: همچنانکه قبلا گفته بودم گروه ما بسیار سخت است و به نوعی گروه مرگ است. البته این نام را رسانه‌ها نیز به گروه ما داده‌اند. در این بازی مقابل الریانی قرار می‌گیریم که تیم قدرتمندی است و این بازی در خانه آنها برگزار می‌شود و این برای آنها امتیاز است. وی افزود: بازی با الریان بسیار سخت خواهد بود. مقابل تیم قدرتمندی قرار می‌گیریم ولی ما کاملا برای این بازی آماده هستیم. ما اخیرا یک بازی در لیگ ایران داشتیم و موفق شدیم به پیروزی برسیم همچنان که مقابل الوحده امارات در لیگ قهرمانان پیروز شدیم. سرمربی پرسپولیس ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم این بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذاریم و این برد را به هواداران پرسپولیس و ملت ایران به عنوان عیدی سال نو دهیم. از بازیکنانم انتظار دارم در این بازی بهترین عملکرد را داشته باشند. برانکو در پایان درباره مصدومان پرسپولیس گفت: امیری و انصاری مصدومان ما در این دیدار هستند. امروز مشخص خواهد شد ‌آنها بازی خواهند کرد یا نه اما باید این را بگویم ما ستاره‌های دیگری نیز در ترکیب خود داریم که در این بازی کمک خواهند کرد.
لادروپ: هدفمان شکست پرسپولیس است
سرمربی الریان قطر گفت: من از عملکرد تیمم در چند هفته اخیر راضی هستم چه به مرحله بعد راه پیدا کند یا نه. میشل لادروپ در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس اظهار داشت: سومین دیدار خود را برگزار می‌کنیم و مقابل تیم قدرتمندی قرار خواهیم گرفت که صدرنشین لیگ ایران است. وی افزود: پس از قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فهمیدم ما به خاطر حضور 2 تیم الهلال عربستان و پرسپولیس در گروه که جزو بهترین تیم‌های آسیا هستند، در سخت‌ترین گروه قرار گرفته‌ایم و پیش خودم گفتم این تیم‌ها فرصت را به صعود الریان نخواهند داد. سرمربی الریان قطر تصریح کرد: ما در نخستین بازی خود موفق شدیم به پیروزی برسیم ولی در بازی دوم خود مقابل الهلال باختیم و الان امیدواریم مقابل پرسپولیس پیروز شویم. مهم‌ترین بازی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های خانگی است در نتیجه پیروزی مقابل پرسپولیس اهمیت بالایی دارد. لادروپ در پایان گفت: کار ما برای صعود به مرحله بعد بسیار سخت است اما با تمام قدرت برای راه‌یابی به مرحله بعد تلاش خواهیم کرد. من از عملکرد تیمم در چند هفته اخیر راضی هستم چه به مرحله بعد راه پیدا کند یا نه.
 


Page Generated in 0/0051 sec