printlogo


کد خبر: 173349تاریخ: 1395/12/24 00:00
اخبار

واکنش زیدان به متهم شدن داوران به حمایت از رئال‌مادرید
سرمربی رئال‌مادرید از پیروزی‌ای که تیمش به دست آورده بسیار خوشحال است و به ستایش از شاگردانش پرداخت. او درباره داوری هم سخن به میان آورد. ‌به نقل از مارکا، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و هفتم لالیگا، رئال‌ مادرید توانست در سانتیاگو برنابئو یک پیروزی ارزشمند را به دست آورد و با نتیجه‌ 2 بر یک رئال بتیس را شکست دهد تا با ۶۲ امتیاز به صدر جدول رده‌بندی بازگردد. زیدان درباره متهم شدن داوران اسپانیایی به حمایت از رئال‌‌مادرید اظهار کرد: هر کس این آزادی را دارد آنچه را که به آن اعتقاد دارد بر زبان آورد. من اصلا وارد مسائل داوری نمی‌شوم. 3 امتیاز را به دست آوردیم و این برای من مهم‌ترین چیز است. زیدان درباره صحنه جنجالی ناواس و خطای او روی بازیکن حریف که بسیاری سنگربان رئال‌ مادرید را مستحق دریافت کارت قرمز دانستند، ‌اضافه کرد: من آن صحنه را به صورت کامل ندیدم و نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم، در پایان باید بگویم رئال‌ مادرید در این دیدار اذیت شد و این طبیعی است، چرا که تیم‌ها برابر ما بسیار انگیزه دارند.

ایران در رده‌ هشتم رده‌بندی باشگاهی در آسیا!
 رده‌بندی باشگاهی قاره آسیا در حالی اعلام شده است که کشورهای امارات، کره جنوبی و عربستان در این رده‌بندی اول تا سوم هستند و ایران در جایگاه هشتم قرار دارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته رده‌بندی باشگاهی این قاره را اعلام کرد که بر این اساس کشور ایران با 280/63 امتیاز در رده هشتم قرار دارد. این در حالی است که امارات با 562/96 امتیاز اول است و کره جنوبی با 894/89 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. اسامی ۱۰ کشور برتر در رده‌بندی باشگاهی قاره آسیا به شرح زیر است:
۱- امارات با 562/96 امتیاز
۲- کره جنوبی با 894/89
۳- عربستان سعودی با 66/75 امتیاز
۴- قطر با 754/81 امتیاز
۵- چین با 111/70 امتیاز
۶- ژاپن با 211/69 امتیاز
۷- استرالیا با 459/64 امتیاز
۸- ایران با 280/63 امتیاز
۹- ازبکستان با 707/46 امتیاز
۱۰- تایلند با 361/34 امتیاز
نکته جالب در این رده‌بندی اعلام‌شده این است که ایران تنها کشوری است که ۱۰ امتیاز کامل فیفا را با توجه به صدرنشینی تیم ملی در قاره آسیا کسب کرده است ولی در بخش باشگاهی که ۹۰ درصد در رده‌بندی باشگاه‌ها موثر است، فقط ۵۳ امتیاز گرفته است.

سکوت اعضا پس از پایان مجمع عمومی کمیته ملی المپیک
چهل و چهارمین دوره مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در حالی به پایان رسید که خبر خاصی از روند مجمع در اختیار خبرنگاران قرار نگرفت و برخی از اعضای مجمع هم حاضر به صحبت نشدند. به‌ گزارش ‌ایسنا، چهل و چهارمین دوره مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در محل آکادمی برگزار شد که بر خلاف دوره قبلی مجمع عمومی، پخش اتفاقات مجمع برای خبرنگاران صورت نگرفت و آنها تنها در دقایق پایانی اجازه حضور در مجمع را یافتند. پس از پایان مجمع کمیته ملی المپیک، اعضای مجمع به سرعت نشست را ترک کردند و کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک به همراه وزیر ورزش و جوانان مجمع را ترک کرد و برای صحبت با خبرنگاران صبر نکرد. برخی از اعضای مجمع درباره اتفاقات این مجمع صحبتی نکردند و به ‌این‌ ترتیب چهل و چهارمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بدون اعلام خبر خاصی به پایان رسید.

شعارهای نژادپرستانه در انگلیس علیه بازیکن کره‌ای
هواداران میلوال در بازی برابر تاتنهام علیه مهاجم کره‌ای این تیم شعارهای نژادپرستانه سر دادند. در ادامه دیدارهای جام حذفی انگلیس یک دیدار برگزار شد که در آن تاتنهام توانست با نتیجه ۶ بر صفر میلوال را شکست بدهد و به نیمه نهایی برسد. سون هیونگ مین کره‌ای در این بازی هت تریک کرد. وینسنت جانسن، دله علی و کریستین اریکسن، گلزنان دیگر تاتنهام در این بازی بودند. در این بازی هواداران میلوال علیه سون هیونگ مین شعارهای نژادپرستانه سر دادند که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های این کشور داشته است. اتحادیه فوتبال انگلیس نیز قرار است بزودی هواداران و باشگاه میلوال را به خاطر شعارهای نژادپرستانه در بازی برابر تاتنهام با جریمه روبه‌رو کند. مساله نژادپرستی در فوتبال انگلیس از مدت‌ها قبل سوژه رسانه‌های این کشور بوده است.


Page Generated in 0/0059 sec