printlogo


کد خبر: 173350تاریخ: 1395/12/24 00:00
اخبار

آینده ایسکو دور از برنابئو
نیک رایت: پیدا کردن مثال‌ها و لحظاتی از درخشش ایسکو در فصل جاری سخت نیست؛ کرنری که منجر  به گل آلوارو موراتا مقابل اسپانیول شد، گلی که با حرکت قطری عالیش مقابل لاس‌پالماس زد و البته شاید مهم‌تر از همه تاثیری که روی بازگشت رئال‌مادرید مقابل ویارئال داشت. ایسکو این فصل به طور میانگین در هر 99 دقیقه در لالیگا تاثیر مستقیم روی یک گل داشته اما مشکل بزرگ هافبک 24 ساله‌ رئال این است که با توجه به ستاره‌های پرشمار این تیم زمان زیادی برای بازی به او نمی‌رسد. ایسکو امسال چهارمین فصلش را در سانتیاگو برنابئو تجربه می‌کند ولی حتی با توجه به فرم خوبی که داشته تنها در 5 بازی از 16 بازی اخیر رئال در ترکیب اصلی قرار گرفته است. رئال در 17 بازی‌ای که این فصل ایسکو را در ترکیب اصلی داشته بدون شکست بوده و یکی از بهترین نمایش‌هایش را در پیروزی 0-3 مقابل اتلتیکومادرید در ویسنته‌کالدرون با درخشش او در پست شماره‌ 10 به ثبت رسانده است. با اینکه زین‌الدین زیدان همیشه تاکید کرده به هافبک خلاقش نیاز دارد اما وقتی تمام ستاره‌های رئال آماده هستند، عملا جایی برای او در ترکیب اصلی پیدا نمی‌شود. ایسکو این هفته در پیروزی تیمش مقابل ناپولی فقط 10 دقیقه بازی کرد تا مجموع دقایقش در این فصل چمپیونز لیگ را به عدد 77 برساند. با توجه به اینکه قرارداد او در سال 2018 به پایان می‌رسد، گیوم بلگه اعتقاد دارد دیگر زمان جدایی ایسکو از رئال رسیده: «ایسکو برای تمدید قرارداد حقوق بسیار بیشتری خواسته و باشگاه این درخواست او را به عنوان بهانه‌ای برای جدایی‌اش می‌داند». به هر سو ایسکو هواداران زیادی بین تیم‌های بزرگ اروپایی دارد، حتی بارسلونا هم می‌تواند مقصد آینده او باشد. لیگ برتر اما به نظر می‌رسد گزینه‌ محتمل‌تری برای او باشد. ایسکو 4 سال پیش، قبل از پیوستن به رئال، در آستانه‌ امضای قرارداد با منچسترسیتی و ملحق شدن به «پدر فوتبالی‌اش»، مانوئل پیگرینی بود. در حال حاضر هم گزارش‌های زیادی مبنی بر علاقه‌ آرسنال، چلسی و تاتنهام به او شنیده می‌شود. کیفیت بالای ایسکو در بعد هجومی و خلاقیت بالایش با توپ می‌تواند باعث پیشرفت هر کدام از 6 تیم بالای جدول لیگ برتر شود. اما مساله‌ ایسکو در رئال فقط بازی نرسیدن به او نیست، بلکه نداشتن تداوم لازم، افت‌های مقطعی‌ و شرکت نکردن در امور دفاعی هم هست. مهم‌ترین نکته در آینده‌ ایسکو قرار گرفتنش در پست ایده‌آلش است. او در رئال معمولا جای هم‌بازی‌های مصدومش را در بال راست و چپ یا به عنوان هافبک میانی می‌گیرد اما همانطور که نمایش فوق‌العاده‌اش در «ال داربی» یک بار دیگر نشان داد، بهترین پست ایسکو، پست شماره‌ 10 است؛ جایی که می‌تواند با بازی پشت سر مهاجم مرکزی بیشترین استفاده را از خلاقیت و توانایی‌هایش ببرد.
 

آنالیز همه گل‌های فصل پرسپولیس
پرسپولیس در این فصل لیگ برتر بازی‌های جذابی را ارائه داده و با 35 گل زده، دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد. در زیر نگاهی آماری به نحوه به ثمر رسیدن این گل‌ها داریم.
پرتاب اوت
نخستین گل فصل پرسپولیس روی پرتاب اوت به ثمر رسید؛ گلی که کامیابی‌نیا به سایپا زد. دومین و آخرین گل پرسپولیس روی پرتاب اوت هم گلی بود که سیدجلال حسینی در داربی وارد دروازه استقلال کرد.
ضربه ایستگاهی
پرسپولیس روی ضربات ایستگاهی، با برنامه کار می‌کند. کافی است گل این تیم به سپاهان که امید عالیشاه به ثمر رساند را با گل سروش رفیعی به نفت تهران قیاس کنید.  
شوت
تنها گل پرسپولیس که «شوت» ضربه کلیدی آن گل بود را رامین رضاییان در دیداری به ثمر رساند که قرار بود نیمکت‌نشین باشد.
اتفاقی
اتفاق، شانس، هوش، اشتباه حریف یا هر چی که اسمش را می‌گذارید. پرسپولیس 3 بار از این راه در این فصل به گل رسید. از بازی با گسترش‌فولاد که نقش دخسوس روی گل پرسپولیس پررنگ‌تر از امیری بود تا دو گل به خودی حنیف و کرمی.
پنالتی‌
رامین رضاییان پنالتی‌زن‌ترین گلزن پرسپولیس است. رامین در این فصل 2 ضربه پنالتی‌اش را به گل تبدیل کرد و دیگری را هم پاس داد تا طارمی گل بزند. نخستین پنالتی گل شده این فصل پرسپولیس هم توسط حسین ماهینی زده شده بود.
کرنر
2 گل هم از روی نقطه کرنر. اولی را کمال وارد دروازه نفت کرد و آخری را هم امیری به پدیده زد.
پاس توی عمق
پرسپولیس در این فصل 8 بار از پاس توی عمق به گل رسید. جالب است که در همه این گل‌ها رد پای مهدی طارمی، مهاجم باهوش پرسپولیس دیده می‌شود.
 


Page Generated in 0/0051 sec