printlogo


کد خبر: 173372تاریخ: 1395/12/24 00:00
چهارگوشه

ملاقات وزیر صهیونیست با وزرای عرب
کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، اسرائیل کاتس، وزیر راه‌وترابری این رژیم به منظور بررسی طرح ایجاد جزیره صنعتی در حدود 4/5 کیلومتر در مجاورت سواحل غزه با شماری از مسؤولان عرب دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در این گزارش به ملیت مقامات عرب در دیدار با کاتس اشاره‌ای نشده است. وزیر راه‌وترابری رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر از مشارکت طرف‌های خارجی از جمله عربستان سعودی و چین برای سرمایه‌گذاری و ساخت جزیره صنعتی در مجاورت سواحل غزه خبرداد.

حمله تروریستی در فراکنتال آلمان
برخی رسانه‌های آلمانی، دوشنبه‌شب از حمله یک مرد 29 ساله مصری به چندین نفر در شهر فراکنتال در جنوب غرب آلمان خبر داده‌اند. این حمله به مجروح شدن
4 نفر منجر شده و پلیس فرد مهاجم را دستگیر کرده است. وزارت کشور آلمان گفته شواهد موجود نشان می‌دهد که این حمله ناکام را گروه تروریستی داعش طراحی کرده است. پلیس آلمان پیش‌تر از کشف و خنثی‌سازی یک حمله تروریستی که قرار بود در یک مرکز خرید در شهر اسن صورت بگیرد خبر داده بود.

محاصره کامل داعش در غرب موصل
آخرین گزارش‌ها از تحولات عملیات آزادسازی غرب موصل حاکی است که با پیشروی‌های نیروهای عراقی از جنوب موصل و حضور نیروهای حشدالشعبی در غرب این شهر، تنها راه باقیمانده برای ورود و خروج داعش به غرب موصل گذرگاه شمال غربی و مسیر موصل به شهرک بادوش و سپس تلعفر بود که این مسیر نیز اکنون توسط عراقی‌ها مسدود شده است و تروریست‌ها در این منطقه محاصره شده‌اند. در تحولی دیگر، یک افسر ارتش عراق از ورود 2 هزار سرباز آمریکایی به یک پایگاه نظامی در استان الانبار در غرب این کشور با هدف حمایت از نیروهای عراقی در عملیات ضد داعش پرده برداشت.


در دیدار با هیأت پارلمانی اروپا
اسد: اروپایی‌ها در گسترش تروریسم سهیم هستند
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق با هیات پارلمانی اروپا که خاویر کوسو، معاون کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا ریاست آن را برعهده داشت، دیدار و با آنها درباره آخرین تحولات سوریه و جهان بحث و گفت‌وگو کرد. بشار اسد در این دیدار تأکید کرد: گمراه کردن مردم درباره مسائل مربوط به جنگ سوریه و صادق نبودن رسانه‌های غربی، در افزایش روند سفر مسؤولان و نمایندگان پارلمانی اروپا به سوریه برای اطلاع یافتن از واقعیت و رساندن تصویر واقعی به مردم‌شان نقش داشته است. وی گفت: سیاست‌های اشتباه کشورهای اروپایی در قبال سوریه و منطقه و حمایت آنها از تندروی و تروریسم و تحمیل تحریم‌های اقتصادی علیه مردم ما، به گسترش تروریسم و آوارگی تعداد بیشتری از مردم و رفتن آنها به کشورهای اروپایی انجامیده است.
تداوم حملات آمریکا به غیرنظامیان سوری
آمریکا که به بهانه سرکوب تروریسم، در سوریه مداخله نظامی می‌کند، همچنان غیرنظامیان را هدف حملات جنگنده‌های خود قرار داده است. در آخرین مورد از این دست اقدامات، روز یکشنبه حملات هوایی ائتلاف به شهر مسکنه در 100 کیلومتری شمال شرق حلب منجر به کشته شدن 10 تن از شهروندان سوری و زخمی شدن شماری دیگر شد. از سوی دیگر، گروه تروریستی جبهه‌النصره با صدور بیانیه‌ای، مسؤولیت بمب‌گذاری‌های اخیر در شهر دمشق را که به شهادت بیش از 70 زائر شیعه و زخمی شدن دست‌کم 120 تن دیگر منجر شد بر عهده گرفت.
ناکامی داعش در حمله به ارتش سوریه
ارتش سوریه حمله گروه تروریستی داعش به محور شرقی شهر دیرالزور و در محورهای فرودگاه نظامی و تیپ تأمین در جنوب این شهر را ناکام گذاشت. طبق این گزارش، ارتش سوریه در این عملیات با بهره‌گیری از انواع تسلیحات سنگین و سبک مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داد. همچنین نیروهای مقاومت، دیروز در شرق استان حلب با عناصر داعش درگیر شدند که در جریان این درگیری‌ها، شهرک راهبردی «حمیمه کبیره» را آزاد کردند. این شهرک در شرق فرودگاه نظامی مهم کویرس و در غرب شهرک دیر حافر قرار دارد.


Page Generated in 0/0059 sec