printlogo


کد خبر: 173378تاریخ: 1395/12/24 00:00
اخبار

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد
ارائه رایگان کارت هوشمند سلامت
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد این سازمان از بیمه‌شدگان و بازنشستگان برای پروژه حذف دفترچه‌های کاغذی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. به گزارش تسنیم، در پی تماس تلفنی عده‌ای سودجو با بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در قالب شرکت‌های درمانی برای ارائه کارت هوشمند سلامت در ازای دریافت وجه یا اعمال تخفیفات ویژه خدمات درمانی، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد این شرکت‌ها به هیچ‌وجه مورد تایید این سازمان نیست و بیمه‌شدگان فریب سوءاستفاده‌کنندگان را نخورند. در روزهای اخیر در برخی استان‌ها عده‌ای با ادعای ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی و به بهانه ارائه کارت هوشمند درمان، از بیمه‌شدگان و بازنشستگان تقاضای وجه کرده‌اند در حالی که این سازمان از بیمه‌شدگان و بازنشستگان برای پروژه حذف دفترچه‌های کاغذی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و اطلاعات مورد نیاز این پروژه در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد. در این باره  به اطلاع بیمه‌شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌رساند هر طرح و برنامه جدیدی در این باره از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم می‌رسد و بیمه‌شدگان و بازنشستگان، اخبار این سازمان را فقط از پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی WWW.TAMIN.IR  یا مرکز ارتباطات مردمی این سازمان با شماره تماس 1420 یا نشریات سازمانی و رسانه‌ها و نشریات کثیرالانتشار پیگیری کنند.


میزان گرد و غبار آبادان 6 برابر حد مجاز
میزان گرد و غبار موجود در هوای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به 6 برابر حد مجاز رسید و باعث بروز مشکلاتی برای اهالی این دو شهر شد. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آبادان به ایرنا گفت: انتشار ذرات گرد و غبار موجود در هوا در ساعت 15 دوشنبه به میزان 923 میکروگرم بر متر‌مکعب و بیش از 6 برابر حد مجاز بود. سیداحمد موسوی آزاد از مردم بویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی و گوارشی خواست به دلیل آلودگی هوای این دو شهر که ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و خاک معلق در هواست از تردد غیرضروری پرهیز کنند. مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز از ورود توده جدید گرد و غبار به استان و در برگرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد بود. کورش بهادری گفت: این توده گرد و غبار تا صبح سه‌شنبه(امروز) در استان خوزستان پایدار است. طی یک ماه گذشته خوزستان با چند مورد گرد و غبار شدید مواجه شده است که در توفان گرد و غبار هشتم بهمن‌ماه، میزان آلودگی هوای اهواز به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید. وقوع این توفان گرد و غبار، قطعی مکرر آب و برق و شبکه‌های ارتباطی، همچنین تعطیلی مدارس و ادارات را به دنبال داشت.

ایجاد کمربند سبز برای ارتفاعات پایتخت
«با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و طرحی که از سال گذشته با کاشت هزاران اصله درخت در ارتفاعات توچال آغاز شده، به دنبال آن هستیم با مطالعات مهندسان مشاور و ذی‌صلاح و انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب کمربند سبزی را برای حفاظت از این ارتفاعات و حفظ آن برای نسل‌های آینده تهران ایجاد کنیم». به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمحمدرضا پرهیزکار، مدیرعامل شرکت تله‌کابین توچال با بیان این مطلب گفت: ارتفاعات و کوه‌های بکر تهران که آخرین تنفسگاه‌ها و تفرجگاه‌های دست‌نخورده پایتخت محسوب می‌شود، متاسفانه طی چند سال‌های گذشته با ساخت‌وسازهای بی‌رویه از سوی انسان تهدید و دستکاری شده است. وی افزود: برای تشویق شهروندان به کاشت درخت در ارتفاعات تهران، امسال در هفته درختکاری بیش از 2 هزار اصله درخت خریداری و در اختیار مردم علاقه‌مند قرار گرفت تا به نام خودشان در توچال کاشته شود، مدیرعامل شرکت تله‌کابین توچال گفت: امیدواریم همزمان با تکمیل کمربند فضای سبز ارتفاعات تهران روزبه‌روز به تحقق شعارهای‌مان که «یک اصله درخت برای هر تهرانی» در توچال است نزدیک‌تر شویم و با انتخاب مشاور ذی‌صلاح در حوزه فضای سبز به دنبال  دستیابی به طرح جامعی با هدف توسعه فضای سبز و ایجاد پوشش گیاهی تا ایستگاه 2 توچال هستیم.
 


Page Generated in 0/0064 sec