printlogo


کد خبر: 173379تاریخ: 1395/12/24 00:00
در نخستین نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشاری جبهه مردمی تشریح شد
چگونه به کاندیدای واحد می رسیم

گروه سیاسی: «مردم»؛ این ویژه‌ترین کلیدواژه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است؛ کلیدواژه‌ای که در سراسر بیانیه اعلام موجودیت این جبهه مردمی نمود داشت و اساسا اصلی‌ترین بهانه برای تشکیل آن بود. به گزارش «وطن‌امروز»، 3 ماه از تشکیل این جبهه گذشته و حالا جبهه مردمی پس از گذراندن گام اول با برگزاری مجمع ملی 3 هزار نفره و انتخاب شورای مرکزی و کاندیداهای مقبول مردمی، در حال تلاش برای برگزاری مجمع ملی دوم و انتخاب گزینه نهایی برای رقابت‌های انتخاباتی سال آینده است. هر چند کاندیدای این جبهه توسط آرای اعضا انتخاب خواهد شد اما اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی پیش از برگزاری دومین مجمع ملی، ویژگی‌های کاندیدای مورد نظرشان را تشریح و باز هم بر مردمی بودن وی تاکید کرده‌اند. آنان می‌گویند کاندیدای جبهه مردمی باید اعتماد مردم به نظام را که مسؤولان کنونی با اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها از بین برده‌اند، بازیابی و به مردم خدمات شایسته کند. آنان تمرکز خود را بر تشکیل «دولت مردمی و کارآمد» گذاشته‌اند و سعی دارند بر همین اساس وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم شوند. به گزارش خبرگزاری‌ها، نخستین نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشاری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح دیروز دوشنبه 23 اسفندماه در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد. در این نشست که به منظور هماهنگی کمیته‌های استانی و اقشاری جبهه مردمی و در 2 بخش عمومی و تخصصی برگزار شد،  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن رحیمیان، رئیس هیات‌رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: دولت نتوانسته خدمت شایسته‌ای به مردم کند و ناتوانی دولت در حل مشکلات از یک سو و گسترش اشرافی‌گری در برخی مسؤولان و حقوق نجومی و مفاسد اقتصادی و اختلاس‌ها باعث شده است اعتماد مردم به ‌نظام آسیب ببیند، لذا این اعتماد باید بازسازی و تقویت شود. وی با اشاره به ویژگی‌های این جبهه مردمی گفت: یک جبهه زمانی می‌تواند محبت مردم را جلب کند که علاوه بر اینکه کم‌هزینه است، در عین حال دارای بازدهی بالایی در حل مشکلات باشد. رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی  ادامه داد: مساله خدمتگزاری به مردم و اینکه همه ما خادم مردم هستیم، یکی از شعارهای اصلی ما در رقابت‌های انتخاباتی خواهد بود. حجت‌الاسلام رحیمیان ادامه داد: اعتماد به شیطان بزرگ و آمریکا غیرعاقلانه‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد و فریب آن را خورد. راهی که انتخاب می‌کنیم نباید مورد رضایت دشمن باشد و یکی از شاخص‌های درست بودن مسیر حرکت این است که کار ما مورد غضب دشمن قرار گیرد.
تمرکز بر تشکیل «دولت مردمی و کارآمد»
سید محمدباقر ذوالقدر، رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز در این نشست، با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری موضوعی راهبردی است، اظهار داشت: تمرکزمان بر این است با تلاشی که صورت می‌گیرد، انتخاب درستی انجام شود تا دولتی در تراز انقلاب، مردمی و کارآمد روی کار بیاید تا مشکلات کشور حل شود. وی با اشاره به اولین مجمع عمومی جبهه مردمی اظهار داشت: نشست مجمع عمومی نشست خوبی بود و قریب به 3 هزار نفر در آن حاضر بودند که 7 تصمیم‌گیری مهم در آن انجام شد. ذوالقدر ادامه داد: پس از مجمع عمومی با تصمیم مجمع اول، اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی که عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری است تعیین شدند و جلسات شورا به‌طور منظم هفته‌ای یک بار برگزار می‌شود و تاکنون نیز 3 جلسه تشکیل شده است. رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب پیرامون تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده در مجمع خاطرنشان کرد: اعضای هیات‌رئیسه، هیات نظارت و هیات اجرایی شورای مرکزی مشخص شدند. وی خاطرنشان کرد: 8 نفر به عنوان هیات‌رئیسه انتخاب شدند که ریاست شورای مرکزی و مجمع ملی را بر عهده دارد. همچنین هیات نظارت نیز که مسؤول رسیدگی به شکایات و نظارت داخلی بر عملکرد جبهه مردمی نیروهای انقلاب است، تشکیل شده است. ذوالقدر همچنین یادآور شد: هیات اجرایی نیز که ستاد جبهه مردمی است تعیین شد و اعضای آن در شورای مرکزی مشخص شدند. رئیس ستاد جبهه مردمی تاکید کرد: کار اساسی و نقطه عطف ما تا قبل از انتخابات، برگزاری مجمع ملی دوم است که 17 فروردین 96 برگزار خواهد شد. رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به 2 دستورکار مجمع دوم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: تصویب نهایی اساسنامه جبهه مردمی که در آن ارکان و سازوکار جبهه مردمی مشخص شده است دستورکار اول بوده و بحث دوم نیز تعیین 5 نامزدی است که باید وارد رقابت شوند و از بین آنها یک نفر انتخاب شود. ذوالقدر با بیان اینکه مقرر بود بین مجمع ملی اول و دوم با 10 نفر برگزیده مذاکراتی انجام شود، خاطرنشان کرد: این کار انجام می‌گیرد و با تعداد زیادی از این افراد صحبت شده و چند نفر باقی‌مانده نیز تا آخر این هفته نهایی خواهند شد
و آماده می‌شویم در مجمع دوم از بین این افراد 5 نفر انتخاب شوند. وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم 4 یا 5 نفر از این افراد کاندیدا اساسا یا قصد ورود به انتخابات نداشته باشند یا سازوکار جبهه را نپذیرند. ذوالقدر با اشاره به نحوه تبلیغات نامزدها در مجمع ملی دوم اظهار داشت: بنا بر این است که در مجمع دوم این 10 نفر برنامه‌ها، سوابق کاری و تیم اجرایی‌شان را معرفی کنند که البته شاید برخی به دلیل اینکه افراد معروفی هستند، قصد سخنرانی نداشته باشند ولی صبح تا ظهر مجمع ملی دوم به سخنرانی نامزدها اختصاص یافته است. وی با اشاره به سازوکار رای‌گیری از اعضا در مجمع ملی دوم گفت: رای‌گیری پس از سخنرانی نامزدها و به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و نتایج آرا نیز تا بعد از ظهر مشخص می‌شود.
تفویض اختیار انتخاب کاندیداها به مجمع
اما یک اتفاق تازه در جبهه مردمی، تفویض اختیار انتخاب کاندیداها به مجمع ملی 3 هزار نفره است. این خبر را مرضیه وحیددستجردی، سخنگوی جبهه مردمی داده و گفته است: قرار است همه کاندیداهایی که رأی بالاتر را داشتند مورد مذاکره قرار بگیرند و نظرات‌شان درباره جبهه که آیا موافق این سازوکار هستند یا مخالف یا بی‌نظر با بیان دلایل‌، از طرف شورای مرکزی به اطلاع مجمع عمومی دوم رسانده شود. او با اشاره به برگزاری سومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام رحیمیان اظهار داشت: در این جلسه بخش‌های مهمی از اساسنامه به تصویب رسید و نهایی شد و در واقع چارچوب اصلی آن بسته شد. به گزارش روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، دستجردی با بیان اینکه قرار شد جزئیات باقی‌مانده از اساسنامه در جلسه بعدی نهایی شود، افزود: ما باید پیش‌نویس اساسنامه را برای مجمع دوم که 17 فروردین 96 برگزار خواهد شد، آماده کنیم. سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: در این جلسه درباره کمیته‌های مختلف و برنامه کمیته‌ها و نیز کاندیداهایی که باید با آنها مذاکره صورت بگیرد صحبت و قرار بر این شد که از طرف شورای مرکزی با این 14 کاندیدا مذاکره و برنامه آنها اخذ شده و همچنین سازوکارهای جبهه به آنها ارائه شود که هر کدام حاضر به همکاری شدند، لیست همه آنها به مجمع 17 فروردین معرفی شود. دستجردی با بیان اینکه ما باید از مجمع عمومی بخواهیم درباره کاندیداها اظهارنظر کند و از بین این تعداد معرفی شده رأی بدهند تا از میان آنها 5 نفر انتخاب شوند، تصریح کرد: در حقیقت بر اساس اختیاری که شورای مرکزی قبلا از مجمع اخذ کرده بود تا بتواند تعدادی از این کاندیداها را که موافق سازوکار جبهه نیستند حذف کند، به منظور برقراری شرایط دموکراتیک و مردم‌سالارانه‌ و نیز پررنگ شدن نقش مجمع عمومی، این اختیار را به مجمع عمومی واگذار کردیم تا این 3 هزار نفر نامزدهای نهایی را انتخاب کنند.  سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره کاندیداهایی که سازوکار جبهه را نپذیرند نیز توضیح داد: همه کسانی که سازوکار جبهه را قبول دارند یا قبول ندارند به مجمع عمومی معرفی خواهند شد و مجمع از بین آنها 10 نفر را انتخاب می‌کند، بنابراین روز 17 فروردین از بین 10 نفری که بالاترین آرا را داشته باشند، 5 نفر انتخاب خواهند شد.
 


Page Generated in 0/0121 sec