printlogo


کد خبر: 173380تاریخ: 1395/12/24 00:00
پارلمان

آمریکا مراقب باشد پابرهنه وارد منطقه نشود
رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید در منطقه صحنه سختی وجود دارد کسانی که می‌خواهند وارد این صحنه شوند باید مراقب باشند پابرهنه وارد این صحنه نشوند. علی لاریجانی در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره پاسخ ایران به تهدیدات آمریکا گفت: بین اینکه افرادی نظراتی در ذهن داشته باشند یا مجال عمل پیدا کنند، تفاوت است. در منطقه صحنه سختی وجود دارد. کسانی که می‌خواهند وارد این صحنه شوند باید مراقب باشند پابرهنه وارد این صحنه نشوند. وی افزود: یکی از نامزدهای انتخاباتی آمریکا اعلام کرده است ما برای ایجاد داعش هزینه دادیم، خودشان هم باید هزینه از بین رفتن داعش را بدهند. امیدواریم روش عقلایی به کار ببرند. رئیس مجلس شورای اسلامی درباره برجام نیز گفت: برجام در زمان خود تصمیم درستی بود، شاید بگوییم باید ملاحظات بیشتری در نظر گرفته می‌شد همین الان هم کشورهای اروپایی معتقدند برجام نباید بهم بخورد. البته باید در مقام تصمیم‌گیری به برخی موضوعات دقت بیشتری می‌شد تا این ضایعات و شیطنت‌هایی که با آن مواجهیم ایجاد نشود.

سوءاستفاده شبکه جاسوسی از پسابرجام با استفاده از دو‌تابعیتی‌ها
نماینده مجلس گفت: شبکه جاسوسی و اطلاعاتی غرب
با استفاده از افراد دوتابعیتی به دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند. سیدمحمدجواد ابطحی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به ادعاهای وزارت خارجه آمریکا درباره دستگیری رابین شاهینی در ایران و افزایش دستگیری شهروندان دوتابعیتی بعد از توافق هسته‌ای، گفت: دستگیری و مقابله با جاسوسان هیچ ارتباطی با برجام نداشته و قطعا نهادها و پرسنل دستگاه‌های امنیتی با قدرت و جدیت با اینگونه مسائل برخورد می‌کنند. نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران در هیچ جایی تعهد نداده
به بحث فعالیت دوتابعیتی‌ها نظارت و رسیدگی نکند و قطعا ادعای مقامات آمریکایی‌ها بی‌پایه و اساس است. وی افزود: به طور حتم کشوری که بخواهد عزت، کیان، استقلال و امنیت ملی خود را حفظ کند، هیچگاه اجازه فعالیت و ورود جاسوسان را به داخل کشور نمی‌دهد. نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: به نظر من شبکه جاسوسی و اطلاعاتی غرب با استفاده از افراد دوتابعیتی به دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند، این شبکه در فضای پسابرجام مانند مارهای فسرده‌ای هستند که با آمدن آفتاب از لانه‌های خود بیرون می‌زنند، حال شاید یکی از دلایل تشدید دستگیری‌ها این مساله باشد. ابطحی افزود: هدف اصلی جاسوسان دوتابعیتی، نفوذ در سمت‌های حساس و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و فرهنگی ایران است، از این رو دستگاه اطلاعاتی ما باید بیش از گذشته فعالیت افراد دوتابعیتی را رصد کند.

انگلیس در بدعهدی  دنباله‌رو آمریکاست
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: انگلیس تا جایی که بتواند در برجام بدعهدی خواهد کرد، این کشور در بدعهدی دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا است.اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به بدعهدی انگلیس در قرارداد تحویل 900 تن کیک زرد به ایران، اظهار داشت: این توافق نشان می‌دهد قرار بود 900 تن کیک زرد از سوی کشورهای گروه 1+5 به جمهوری اسلامی تحویل شود که اخیرا با بدعهدی انگلیسی‌ها این کار عملیاتی نشده است.نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اصل برجام حمایت می‌کند، ادامه داد: باید بپذیریم و این اصل را مفروض تلقی کنیم که بازیگران 1+5 و در رأس آن ها آمریکا و انگلیس اقدامات خود را در برجام براساس منافع خود تنظیم می‌کنند، این کشورها تلاش دارند تا جایی که می‌توانند از انجام تعهدات خود شانه خالی کنند و زیربار مسؤولیت بدعهدی هم نخواهند رفت.وی با بیان اینکه انگلیس در بازه‌های زمانی مختلف رفتار درستی با ایران نداشته است، گفت: انگلیس همواره رفتار مستکبرانه و خودمحورانه با ایران داشته و به کشور ما به چشم غنیمت نگاه کرده و تا جایی که توانسته براساس منافع خود با ما رفتار کرده و در بازه‌هایی که چنین امکانی برای او فراهم نبود رفتار متعادل‌تری با جمهوری اسلامی داشته است.
 


Page Generated in 0/0057 sec