printlogo


کد خبر: 173398تاریخ: 1395/12/24 00:00
رویدادها

«علی معلم» درگذشت
علی معلم، مدیرمسؤول مجله «دنیای تصویر» و تهیه‌کننده سینما  بر اثر سکته قلبی درگذشت. مسؤول دفتر ماهنامه دنیای تصویر با تایید این مطلب افزود: عصر امروز (دیروز) علی معلم در دفتر مجله بوده است که ناگهان سکته و فوت می‌کند. علی معلم سال ۱۳۴۱ در دامغان متولد شد. وی در رشته‌ سینما تحصیل کرد، او در دهه‌ 60 فعالیت مطبوعاتی خود را آغاز کرد و در سال ۷۱ با تاسیس ماهنامه «دنیای تصویر» فصل تازه‌ای را در مطبوعات و رسانه‌های سینمایی رقم زد. معلم که به واسطه‌ تولید و اجرای برنامه‌هایی چون «جنگ هنر»، «از واژه تا تصویر»، «سینمای اندیشه» و... به چهره‌ای شناخته‌شده برای مخاطبان تبدیل شده بود، نخستین جشن سینمایی و تلویزیونی خصوصی ایران را تاسیس کرد و تندیس حافظ را به منظومه‌ سینمای کشور افزود. فعالیت معلم فقط به عرصه‌ مطبوعات و رسانه‌ها محدود نمی‌شد. «شوکران»، «گاوخونی»، «ازدواج به سبک ایرانی» و «آل» از جمله تجربیات او در مقام تهیه‌کنندگی بود. وی قصد داشت در سال آینده فیلم «کنتس سلما» را به کارگردانی حسن فتحی تهیه کند.

‌برنامه‌های نوروزی شبکه «هدهد»
شبکه جهانی هدهد فارسی، ویژه‌برنامه خود را برای ایام نوروز ۱۳۹۶ اعلام کرد.
به گزارش فارس، شبکه هدهد برای نوروز 1396 ده‌ها برنامه متنوع با محوریت شادی و سرگرمی تولید کرده است که در جدول پخش نوروز این شبکه قرار گرفته است. «دوستان هدهد»، «بفرمایید خنده»، «دانشمند شو»، «دوربین مخفی» «عیدانه»، «محله گل‌ها»، «باهم بخندیم»، «شما و هدهد» و «تولدت مبارک» از جمله ویژه‌برنامه‌های شبکه هدهد در ایام نوروز است. شبکه هدهد از چند سال پیش به تولید برنامه و کلیپ‌های موسیقی با هدف آموزش و ترویج آموزه‌های اسلامی می‌پردازد. شبکه جهانی هدهد تنها شبکه بین‌المللی شیعی در حوزه کودک و نوجوان است که به 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی و از طریق ماهواره فعالیت می‌کند و توسط دفتر آیت‌الله سیستانی راه‌اندازی شده است.

پخش «بادیگارد» از شبکه یک
فیلم‌های سینمایی نوروز شبکه یک سیما اعلام شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه یک سیما برای نوروز 1396، 20 فیلم سینمایی از آثار برتر سینمای ایران و جهان را برای مخاطبان به روی آنتن خواهد برد. بادیگارد، طلای سیاه، ماهی سیاه کوچولو و روباه از جمله فیلم‌های سینمایی ایرانی است که در ویژه‌برنامه نوروز شبکه یک قرار گرفته‌ است. دکل، سرآشپز، حرکت پنگوئن، ایپ من 3، غول پول، جنون رقابت 2، در دل دریا، عبور،  آخرین مهلت، پلیس‌های تقلبی و بهترین ساعات از جمله فیلم‌های خارجی این ویژه‌برنامه است. ویژه‌بر‌نامه سینمایی نوروز هر روز رأس ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

«آقای نخست‌وزیر» در تلویزیون یازدهمین قسمت از برنامه
«به اضافه مستند» با رونمایی تلویزیونی و بررسی مستند «آقای نخست‌وزیر»، امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود. به گزارش تسنیم، مستند «آقای نخست‌وزیر» روایتی است از 28 ماه نخست‌وزیری دولت ملی دکتر مصدق و روزگار ملت ایران در آن زمان که از ساعت 20:30  پخش خواهد شد. محسن یزدی و سعید مستغاثی از منتقدان سینما،  میهمان این قسمت از برنامه خواهند بود که پیرامون موضوع این مستند گفت‌وگو می‌کنند. مستند آقای نخست‌وزیر به کارگردانی محمدرضا امامقلی و تهیه‌کنندگی امین حسنی از محصولات مرکز مستند سفیر است.

«کتاب آهنگران» در راه نمایشگاه کتاب
مدیر انتشارات یا زهرا(س) از چاپ کتاب جدیدی درباره صادق آهنگران و توزیع آن در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، علی‌‌اکبری، مدیر انتشارات یازهرا(س) از انتشار کتاب جدید درباره صادق آهنگران خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام سعی‌مان این است این اثر به اتمام برسد و تا ایام برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر شود. وی ادامه داد: قرار است «کتاب آهنگران» در 2 جلد نوحه‌ها و خاطرات او منتشر شود. به‌گفته اکبری، پیش از این خاطرات آهنگران در یک‌جلد و در حجم 200 صفحه منتشر شده بود اما در این جلد هم جذابیت خاطرات بیش از جلد قبلی است و هم جزئیات بیشتری نسبت به کتاب قبلی در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. بخشی از اثر جدید به نوحه‌‌های حاج صادق آهنگران اختصاص دارد.


Page Generated in 0/0052 sec