printlogo


کد خبر: 173400تاریخ: 1395/12/25 00:00
اخبار

انتقال دارایی ۵ تعاونی به کاسپین
سپرده‌گذاران ۵ تعاونی منحله الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات و امیدجلین می‌توانند برای دریافت سپرده‌های‌شان به موسسه کاسپین مراجعه کنند. به گزارش تسنیم، سرانجام پس از 4 ماه توقف در فرآیند رسیدگی به موسسه کاسپین از بانک مرکزی خبر آمد انتقال دارایی 5 تعاونی از 8 تعاونی منحله در این موسسه به نتیجه رسیده و سپرده‌گذاران این تعاونی‌ها می‌توانند برای دریافت سپرده‌های‌شان به کاسپین مراجعه کنند. معاونت نظارتی بانک مرکزی به استناد تفاهمنامه‌های تنظیمی میان هیات‌های تصفیه تعاونی‌های اعتبار منحله الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات و امیدجلین با موسسه اعتباری کاسپین، اعلام کرد در حال حاضر دارایی‌های این 5 تعاونی به موسسه اعتباری کاسپین تحویل شده و از این پس موسسه کاسپین پاسخگوی سپرده‌های تعاونی‌های منحله مذکور خواهد بود و کسانی که در تعاونی‌های فرشتگان، پیوند و بدرتوس سپرده دارند همچنان باید منتظر اعلام نتایج تعیین تکلیف و نقل‌وانتقال دارایی‌های این تعاونی‌ها به کاسپین بمانند.


وعده نصفه و نیمه سخنگوی دولت هم عملی نشد
یارانه اسفند امشب واریز می‌شود
یارانه نقدی اسفندماه امروز واریز می‌شود تا قول تبلیغاتی سخنگوی دولت مبنی بر واریز زودتر یارانه نقدی عملی نشود. به گزارش «وطن‌امروز»، نوبخت گفته بود یارانه نقدی تا 20 اسفند واریز می‌شود اما دولت حتی نتوانست همین وعده نصفه و نیمه را عملی کند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز هفتادوسومین مرحله پرداخت یارانه‌ نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی در ساعت ۲۴ روز چهارشنبه خبر داد. به گزارش فارس، براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، هفتادوسومین دوره پرداخت یارانه نقدی به خانوارها، روز چهارشنبه 25 اسفند 95 ساعت 24 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود. براساس این اطلاعیه، یارانه نقدی به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان خواهد بود.


اجرای 2 پروژه «ای‌تی‌سی» راه‌آهن
به‌رغم شائبه‌هایی که درباره ضعف سیستم «ای تی سی» محور تهران- مشهد طرح شد و یکی از عوامل بروز حادثه برخورد دو قطار در سمنان بود، اجرای دو پروژه دیگر به شرکت مجری این سیستم واگذار شد. به گزارش مهر، ایرادات وارده به سیستم «ای‌تی‌سی» محور تهران- مشهد و خطاهای مکرر این سیستم موجب بی‌اعتمادی اپراتورهای راه‌آهن در این محور به هشدارهای این سیستم شده بود و همین مساله حادثه برخورد دو قطار در نزدیکی ایستگاه هفت‌خوان سمنان را رقم زد؛ حادثه‌ای که منجر به فوت ۴۸نفر از هموطنان‌مان شد و همچنان هم خطاهای این سیستم تکرار می‌شود؛ با این وجود گویا راه‌اندازی سیستم «ای‌تی‌سی»  پروژه راه‌آهن بافق- بندرعباس و راه‌آهن تهران- اهواز هم به شرکت یادشده واگذار شده است. این شرکت (سازنده سیستم «ای‌تی‌سی» محور تهران- مشهد) در سال‌های گذشته، شرکت‌های خرد فعال در راه‌اندازی سیستم علائم ارتباطی راه‌آهن را خریداری و تجمیع کرده است. گفتنی است، یکی از مهم‌ترین ضعف‌های بخش ریلی در ایران، نبود بهره‌وری است که ریشه آن به کنترل ناوبری قطارها یا بهره‌گیری از سیستم «ای‌تی‌سی» بازمی‌گردد؛ موضوعی که در جریان برخورد دو قطار هم حادثه‌ساز شد اما با وجود این،  شرکت مجری «ای‌تی‌سی» تهران-مشهد همچنان در حال فعالیت است و برای راه‌اندازی سیستم «ای‌تی‌سی» مسیر ریلی بافق- بندرعباس هم مبالغ بالایی را دریافت کرده است.


رشد ۳۷ درصدی پرداخت وام‌
تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۵ به بخش‌های اقتصادی مبلغ 8/4775 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال مبلغ 4/1293 هزار میلیارد ریال معادل
1/37 درصد افزایش داشت. به گزارش بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی مبلغ 8/3040 هزار میلیارد ریال معادل 7/63 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال مبلغ 2/838 هزار میلیارد ریال معادل 1/38 درصد افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن معادل 9/1141 هزار میلیارد ریال بوده است.


Page Generated in 0/0063 sec