printlogo


کد خبر: 173414تاریخ: 1395/12/25 00:00
اخبار

بازی موبایلی «نبرد خلیج‌فارس» منتشر شد
بازی موبایلی «نبرد خلیج‌فارس» همزمان با اکران این انیمیشن سینمایی منتشر شد. به گزارش مهر، این بازی که براساس فیلم در حال اکران نبرد خلیج‌فارس طراحی شده است، روایت مقاومت یک ناو ایرانی در برابر حملات دشمن است. در این بازی قابلیت تهیه بلیت سینمایی این فیلم و همچنین تکنولوژی واقعیت افزوده برای پخش تیزر استفاده شده است. این بازی از روزهای گذشته منتشر شده و دارندگان گوشی‌های هوشمند آندرویدی می‌توانند به صورت رایگان از این بازی استفاده کنند. گفتنی است، انیمیشن «نبرد خلیج‌فارس» داستان جنگی خیالی میان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در آینده به تصویر می‌کشد، این فیلم هم‌اکنون در سینماهای تهران و برخی شهرستان‌ها در حال اکران است.

مسابقه کتابخوانی «وقتی مهتاب گم شد»
مسابقه کتابخوانی «وقتی مهتاب گم شد» همزمان با ایام نوروز و سفر کاروان‌های زیارتی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور برگزار می‌شود. به گزارش مهر،  حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان  فرهنگی- هنری شهرداری با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخانوانی «وقتی مهتاب گم شد» گفت: فراغت تعطیلات نوروزی و سفر زیارتی کاروان‌های راهیان نور، فرصت مناسبی برای مطالعه است و چه زیباتر و مفیدتر خواهد بود این مطالعه با یاد شهدا و توسل شفاعت از شهدا در آغاز سال انجام شود.  وی افزود: سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران هر ساله مسابقات فرهنگی ویژه‌ای برای تعطیلات نوروز برگزار می‌کند و پیشنهاد امسال، مسابقه کتابخوانی از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» است.

مستند رضا شاه را می‌سازیم
محسن یزدی، مدیر مرکز مستند سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: شعار و رویکرد ما پیوند مستند و منافع ملی است و ما براساس این شعار شاکله فعالیت مرکز را پی‌گرفتیم. به گزارش فارس، محسن یزدی گفت: ما امسال به این نتیجه رسیدیم که به صورت مشخص اگر بخواهیم مستندی بسازیم که بیشتر مردم آن را ببینند باید به تلویزیون توجه بیشتری داشته باشیم. ما روش‌های توزیع را امتحان کردیم و معتقدیم تلویزیون از همه این روش‌ها موثرتر است. وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به مستندهای تاریخی هم در برنامه‌های امسال «مرکز مستند سوره» بوده، ادامه داد: نظر رهبر انقلاب بود به تاریخچه حکومت پهلوی پرداخته شود، همانطور که همه می‌دانیم یکی از فاسدترین و وابسته‌ترین خاندان پادشاهی کشور خاندان پهلوی بودند که بسیاری از مردم ما درباره نحوه حکومت آنها چیزی نمی‌دانند. به همین منظور ما مستند پهلوی دوم با نام «در برابر طوفان» را در 10 قسمت با تصاویر آرشیوی دیده نشده و بی‌بدیل ساختیم که دهه فجر از تلویزیون پخش شد و با استقبال خوبی هم همراه بود. این مستند بازخوردهای مثبت هم داشت و مورد توجه بزرگان نظام هم قرار گرفت. یزدی با اشاره به این نکته که  مجموعه رضاشاه را هم برای سال آینده داریم، افزود: راجع به آیت الله مدرس هم قرار است کاری بسازیم ضمن اینکه تحقیقات گسترده‌ای راجع به شخصیت‌های تاریخ معاصر که در سرنوشت مردم موثر بودند هم انجام می‌دهیم و با ساخت فیلم مستند مردم را به عبرت‌های تاریخی رجوع می‌دهیم.

چاپ چهارم «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای»
کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» اثر حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا به چاپ چهارم رسید. به گزارش تسنیم، فلسفه سیاسی دانشی است که با رویکرد و روش عقلانی پیرامون مطلوبیت‌های حیات سیاسی انسان‌ها بحث می‌کند و به دنبال این است که «بهترین نوع زندگی اجتماعی»، «بهترین رژیم سیاسی»، «بهترین تعامل اجتماعی»، «بهترین غایات زندگی سیاسی» را تبیین کند و برخلاف سایر دانش‌ها و گرایش‌های دانش سیاسی، از روزمرگی علم سیاست و عینی‌گرایی جامعه‌شناسی‌ سیاسی و جزئی‌نگری فقه سیاسی فاصله می‌‌گیرد و به عنوان رویکردی کلی، دائمی، فرازمانی به حیات سیاسی نظر دارد. «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» از 5 فصل با عناوین آیین اندیشه، آیین اجتماع، آیین شهروندی، آیین شهریاری و آیین سعادت تشکیل شده است.  علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0106 sec